برنامه یاد بعضی نفرات
 
last
10 مستند برتر عالم موسیقی (9)؛
واپسین والس (1978)
موسیقی ما - جواد رهبر: چند سالی می‌شود که سینماگران سرشناس دوباره به ساخت فیلم مستند دربارهٔ گروه‌های موسیقی٬ به خصوص از دنیای موسیقی راک٬ رو آورده‌اند. سایت نشریهٔ سینمایی «توتال فیلم» فهرستی بیست‌تایی از مستندهای برتر دنیای موسیقی منتشر ساخته که از میان آن این ده مستند مختص موسیقی راک است٬ که با توضیحات «توتال فیلم» در ادامه می‌آید. این انتخاب‌ها ترتیب خاصی ندارند.

واپسین والس (1978) / The Last Waltz

گروه: «دِ بند» / The Band

این اولین باری بود که مارتین اسکورسیزی با ساخت مستندی دربارهٔ موسیقی قدم در این وادی نهاد و این مسیری است که تا به امروز ادامه داشته و او در حال حاضر علاوه بر پروژه‌های سینمایی‌اش سرگرم ساخت مستندی دربارهٔ جورج هریسون٬ عضو فقید گروه بیتلز٬ است.

اسکورسیزی ترفندهای خاص روایتی در ساخت این مستند به کار گرفت و آن را با بخش پایانی کنسرت پایانی گروه «دِ بند» شروع کرد و بعد به سراغ اجراهای قبلی کنسرت رفت. بیشتر اجراهای کنسرت به ترتیب به نمایش گذاشته می‌شوند و در بین آن‌ها از مصاحبه استفاده کرده است.

گروه «دِ بند» حدود شانزده سال تور برگزار می‌کردند و در این مدت دوستان بسیاری پیدا کرده بودند. وقتی قرار شد کنسرت پایانی فعالیت‌های هنری‌شان را اجرا کنند٬ باب دیلن٬ اریک کلاپتون٬ رینگو استار٬ نیل دایموند٬ ون موریسن٬ مادی واترز٬ نیل یانگ و جانی میچل هم آن‌ها را همراهی کردند.

نقطه‌ٔ اوج فیلم
: اجرای «رها خواهم شد» (I Shall Be Released)٬ که برای اجرای آن تمامی مهمانان افتخاری کنسرت در کنار هم روی صحنه می‌آیند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود واپسین والس (1978) | موسیقی ما