برنامه یاد بعضی نفرات
 
nigeria
با بازیگری خواننده محبوب كشور؛
اكران اولین فیلم موزیکال سینمای نیجریه

موسیقی ما - جتا آماتا، فیلم‌ساز نامدار سینمای نیجریه، در تدارک اکران نخستین فیلم موزیکال تاریخ سینمای این کشور است. در این فیلم که «ایناله» نام دارد، بونگوس ایکووئه خواننده و آهنگساز محبوب نیجریه نقش‌آفرینی می‌کند.

فیلم‌برداری «ایناله» به تازگی به پایان رسیده و فیلم از روز 21 اکتبر (29 مهر) در لاگوس پایتخت نیجریه اکران می‌شود. به این ترتیب اکران فیلم با مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال کشور نیجریه همزمان می‌شود.

جتا آماتا از فیلمسازان ضد جریان سینمای نیجریه به شمار می‌رود که همواره فیلم‌های خود را خارج از مناسبات نالیوود (عنوان مراکز فیلم‌سازی نیجریه به تقلید از هالیوود) ساخته است.

رسانه‌های نیجریه ساخت این فیلم را محل تلاقی مهم‌ترین خوانندگان موسیقی نیجریه و بهترین فیلمساز نسل سوم این کشور می‌دانند. جتا آماتا نیز گفت: «پس از ساخته شدن فیلم و افتادن نامش بر سر زبان‌ها، بسیاری از موسیقی‌دانان و خوانندگان نیجریه با من تماس گرفتند و خواستند فیلم‌های موزیکال دیگری با حضور آنها بسازم. شک ندارم که ساخت و نمایش این فیلم منجر به بالا رفتن سطح استاندارد سینمای نیجریه خواهد شد.»

وی افزود: «البته این رسم سینمای نالیوود است. به محض این‌که سینماگری کارهای تازه ارائه می‌دهد، ده‌ها نفر به سرعت از او تقلید می‌کنند.»

منبع: مهر

تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اكران اولین فیلم موزیکال سینمای نیجریه | موسیقی ما