برنامه یاد بعضی نفرات
 
bay
پس از استفاده از موسیقی برای شکنجه در زندان گوانتانامو؛
هنرمندان امریکایی خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند

موسیقی ما - گروهی از هنرمندان عرصه موسیقی آمریکا در اعتراض به استفاده سیا از قطعه‌های موسیقی آنها در شکنجه زندانیان گوانتانامو، کمپینی علیه این زندان به راه انداخته‌اند.

شماری از موسیقی‌دانان آمریکایی تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای تعطیلی این زندان آغاز کرده‌اند و شدیدا به استفاده سیا از آثارشان برای شکنجه زندانیان اعتراض کرده‌اند. در همین راستا گروه‌هایی مثل «پرل جم» و «R.E.M» و خوانندگانی مثل بانی ریت، جکسون براون، استیو ایرل، رُزان کش و شمار دیگری از هنرمندان عرصه موسیقی آمریکا خواستار خاتمه یافتن این شیوه غیرانسانی توسط سیا شدند.

به گفته توماس بلنتون از موسسه مطالعات امنیت ملی آمریکا، دولت این کشور برای بازجویی از زندانیان گوانتانامو از «بسته‌های موسیقی» به عنوان ابزار شکنجه استفاده می‌کند. براساس اسنادی که به تازگی در مورد اقدامات سیا در گوانتانامو منتشر شده، بازجویان این سازمان از قطعات موسیقی هنرمندان شناخته شده آمریکا برای شکنجه مظنونین حملات تروریستی در این زندان استفاده می کنند. جین هاکربی از فعالان مرکز حقوق بشر نیویورک نیز از آثار برخی هنرمندان آمریکایی نام برده و می‌افزاید: «شکنجه‌گران با بلند کردن صدای آثار این افراد اقدام به آزار زندانیان و وادار ساختن آنان به پاسخگویی می‌کنند.»

این در حالی است که گزارشهای سیا که در دسامبر 2005 منتشر شد به کاربرد موسیقی با صدای بلند برای آزار زندانیان و جلوگیری از ارتباط زندانیان با یکدیگر در سلول‌های گوانتانامو اشاره کرده است.

منبع: مهر

تاریخ انتشار : جمعه 1 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرمندان امریکایی خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند | موسیقی ما