برنامه یاد بعضی نفرات
 
کسانی که در جشنواره شرکت نمی‌کنند، از نظر مالی تامین‌اند
به دنبال اجرای کنسرت جشنواره‌ای سامان احتشامی در فقدان استاد خرم؛
کسانی که در جشنواره شرکت نمی‌کنند، از نظر مالی تامین‌اند
موسیقی ما-لی لا رضایی: سامان احتشامی از حضور خود و گروهش در جشنواره امسال خبر داد و در این باره به موسیقی ما گفت: من و گروهم مانند دوره‌های قبل جشنواره موسیقی فجر، روی سن رفته و برای علاقه مندان اجرای برنامه خواهیم کرد.

این نوازنده پیانو در ادامه گفت: در روز ۲۸ بهمن با اجرای آثاری از همایون خرم در جشنواره موسیقی، یاد و خاطره او را پاس خواهم داشت. ضمن از اجرای قطعات استاد خرم، قطعاتی از ساخته‌های خودم و برخی از قطعات فولکوریک را اجرا می‌کنیم. این اجرا قطعا اجرای متفاوتی خواهد بود. امیدوارم که مردم لذت ببرند.

وی در خصوص شرکت هر ساله خود در جشنواره موسیقی یادآور شد: من از ابتدای برگزاری جشنواه موسیقی یعنی از اولین دوره آن همیشه در جشنواره حضور داشته‌ام. امسال هم مانند سال گذشته به دعوت آقای ترابی رییس انجمن موسیقی و دکتر ریاحی دبیر انجمن در جشنواره حضور پیدا می‌کنم. اجرای امسال ما در تالار وحدت خواهد بود.

احتشامی در ادامه در پاسخ به اینکه کدام یک از قطعات استاد خرم را اجرا خواهد کرد، گفت: تمامی آثار استاد خرم ماندگار هستند و من بعضی از قطعات ایشان را که هم برای مردم نوستالوژی دارد و هم به گفته‌ای از نظر موسیقایی به گونه‌ای هستند که می‌توانند در هم ادغام شوند. من نیز به دلیل نام استاد همایون خرم اجرای قطعات را از دستگاه همایون آغاز می‌کنم. ایشان هم در این دستگاه قطعات بسیاری دارند. قطعاتی در دستگاههای اصفهان و بیداد را نیز همراه با همایون با هم همراه کرده‌ام که جمعا ۲۰دقیقه شده است.

این نوازنده زبر دست درباره هنرمندانی که از شرکت در جشنواره موسیقی فجر به دلایلی سر باز می‌زنند، گفت: عدم شرکت برخی از دوستان، دو دلیل می‌تواند داشته باشد. یکی از این دلایل نداشتن انگیزه است و دیگری این است که جشنواره بودجه ندارد. هر کس که می‌گوید در جشنواره شرکت نمی‌کند حتما از نظر مالی تامین است و به آن پولی که جشنواره می‌دهد نیازی ندارد.

وی افزود: من هم دفتر کارم اجاره‌ای است و هم خانه‌ام، ماشین زیر پایم نیز هنوز قسطش تمام نشده است. پیانویی که با آن کار می‌کنم نیز همین طور!

سامان احتشامی در پایان نسبت به کمبود امکانات سالنهای کنسرت گلایه کرد و در این باره اظهار داشت: متاسفانه در ایران سالنهای کنسرت اصلا مجهز نیستند. این در حالی است که یک نوازنده نباید به فکر حمل ساز برای برگزاری کنسرت خود باشد. یک سالن موسیقی باید به سازهایی همچون پیانو، هارپ، کنترباس، تیمپانی و... که حجم بزرگی دارند، مجهز باشند. یا حداقل به سه تا ساز اساسی در آن‌ها دسترسی داشت که متاسفانه چنین امکانی فراهم نیست و من هیچ وقت ندانستم چرا!
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کسانی که در جشنواره شرکت نمی‌کنند، از نظر مالی تامین‌اند | موسیقی ما