برنامه یاد بعضی نفرات
 
سکوت را در بازار کنونی ترجیح داده‌ام
تورج شعبانخانی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
سکوت را در بازار کنونی ترجیح داده‌ام
موسیقی ما-لی لا رضایی: تورج شعبانخانی که از همکاری با خواننده‌های جوان و خوش صدا اما گمنام خبر داد، از شرایط کنونی بازار موسیقی ابراز ناخرسندی کرد و در این باره به موسیقی ما گفت: مدتی پیش خبر از انتشار آلبوم مستقل خود شامل مجموعه‌ای از آهنگ‌هایم دادم که با گذشت زمان احساس کردم دیگر نمی‌توان در این بازار خراب و به دور از موسیقی، کار موسیقی کرد.

وی با بیان اینکه موسیقی هم مانند بسیاری دیگر از هنر‌ها تحت تاثیر مسایل اقتصادی و مالی قرار گرفته و از ذات هنر دور شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه هر کس که دارد در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند بیش از آنکه به فکر موسیقی و اشاعه این هنر باشد، به فکر کسب در آمد و تجارت است. کسی دلش به حال موسیقی نسوخته که بخواهد سرمایه‌اش را در راه آن هزینه کند و به فکر بازگشت سرمایه و همین طور سود حاصل از آن نباشد.

این آهنگساز ادامه داد: با وجود چنین شرایط بد و بغرنجی دوست دارم کاری را که قرار است ارائه کنم، یک کار خوب و درخور توجه باشد و همانی باشد که دلم می‌خواسته است نه اینکه از سر وظیفه و نیز برای کسب درآمدی اندک به انتشار آن اقدام کرده باشم.

شعبانخانی در پاسخ به اینکه دلایل خرابی بازار را تحت تاثیر چه عواملی می‌داند، گفت: در این زمینه تنها یک عامل نیست که تاثیرگذار است بلکه عوامل متعددی دست به دست هم داده تا منجر به خراب شدن بازار موسیقی و بی‌اعتبار کردن آن بشود. یکی از این دلایل بر می‌گردد به شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند. بیشتر کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند به عبارتی اصلا کارشان این نبوده و فقط و فقط برای درآمد حاصل از آن است که وارد آن شده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها در چنین بازار کسادی در آمد چندانی ندارند، گفت: دلیل عدم در آمدزایی این شرکت‌ها این است که بسیاری از آن‌ها اصلا اینکاره نیستند و کارشان بقر روی اصول و حساب و کتاب نیست. قبلا روال به این صورت بود که شرکت‌ها خود تهیه کنندگی آلبوم‌ها را انجام می‌دادند و به همین دلیل دلشان برای کار می‌سوخت و اجازه نمی‌دادند حتی یک ریال جابجا شود اما الان چون خود تهیه کننده نیستند، دل نمی‌سوزانند. خواننده حتی شده ماشین زیر پایش را می‌فروشد و صرف تولید آلبومش می‌کند و به همین دلیل تهیه کننده دل نمی‌سوزاند و وضعیت همینی می‌شود که می‌بینید و این متد غلطی است که متاسفانه خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند. برای موسیقی‌ای که با این روال غلط پیش می‌رود و خواهان ماندگاری است واقعا باید افسوس خورد و من نیز متاسفم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

منتظر آلبوم مستقل بودیم استاد
خیلی وقت است دلمان هوای آلبوم رنگاهنگ و تک ترانه محبوبش را کرده
امیدوارم به خاطر طرفداران نظرتان عوض شود و به زودی مجموعه ای مستقل با صدای خودتان منتشر کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

واقعا استاد درست میگه یکی از این خواننده ها ک ماشین شو میفروشه فک کنم حامی باشه ولی استاد هنوز جوان هایی هستن ک موسیقی خوب و از بد تشخیص میدن ..... متاسفم واسه این کار های ضعیف ی ک الان ساخته میشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سکوت را در بازار کنونی ترجیح داده‌ام | موسیقی ما