برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزاد «فردوسي پور» در اريكه!
مهدي مدرس با يك برنامه با شكوه خواب را از سر خيلي ها پراند:
همزاد «فردوسي پور» در اريكه!
موسيقي ما - وحید لشکری: پنجشنبه پنجم بهمن و در یک شب نه چندان سرد زمستانی، مهدی مدرس کنسرتی گرم و شاد را با استقبال خوب هوادارانش در مجموعه اریکه ایرانیان برگزار کرد. اين خواننده توانست از پس اجراي زنده با شور وهیجان بربيايد و مخاطبان را با انرژي تمام روانه خانه هايشان كند.
 
  • opening
در ساعت22:05 دقیقه با کنار رفتن پرده ها اعضای ارکستر مهدی مدرس یک به یک روی صحنه حاضر شدند. پس از مستقر شدن تمامی نوازنده ها با گرفته شدن نور کل سالن کلیپی از خواننده آلبوم «مدرس شمال» پخش شد که او در آن قطعه «خوابم نمیبره» را در خیابان اجرا می کرد. با توقف پخش این کلیپ اعضای ارکستر به رهبری وحید بهروان و با تکنوازی تار شروع به نواختن قطعه «خوابم نمیبره» کردند و مدرس در حالیکه از پشت صحنه شروع به خواندن کرده بود با استقبال حاضرین وارد سالن شد. اين خواننده در اواخر کنسرت ضمن معرفی سیاوش خلبانی به عنوان کارگردان هنری کنسرت، درباره کلیپی که پخش شد توضیحاتی داد. طبق گفته او این کلیپ را ساعت 3صبح در خیابان های تهران ساختیم.

  • هم تهیه کننده و هم نوازنده
بعد از قطعات « نرو » و «نمی بینی»، نوبت به اجرای قطعه پرواز رسید و مدرس از افشین مقدم تهیه کننده کنسرت و مدیر برنامه هایش دعوت کرد تا به عنوان نوازنده سه تار روی صحنه بیاید. او بعد از «پرواز» در میان تشویق های جمعیت دقایقی به تکنوازی پرداخت.

  • رقص پا با چوب
در طول اجرای کنسرت قطعات ریتمیک با استقبال بیشتری از سوی حاضرین همراه می شد و در برخی موارد مهدی مدرس صدایش اصلا شنیده نمی شد. در همین قطعات بردیا یادگاری نوازنده جوان و با انرژی پرکاشن با مهارت خاصی نبض اجرا را در دست می گرفت. اوج هنرنمایی او در قطعه «بید مجنون» بود که ناگهان از پشت سازش با دو چوب بلند جلو آمد و با کوبیدن همزمان چوبها و پاهایش روی استیج ریتم جالبی را ساخت که این حرکت با تشویقهای بی امان حاضرین همراه شد. در پایان برنامه او به خبرنگار «موسيقي ما»سسسی این حرکت که رقص پا با چوب نام داشت بسیار تمرین کرده بودم.

  • تحت تأثیر دربی پایتخت
در شروع بخش دوم کنسرت،مدرس ضمن آرزوی موفقیت برای دو تیم آبی و قرمز پایتخت، گفت که پرسپولیسی های سالن یک کف مرتب بزنند و بعد از استقلالی ها این درخواست را کرد که تمامی اعضای ارکستر هم با شوق خاصی با این گروه از حاضرین همراه شدند. مدرس گفت:«من طرفدار هیچ تیمی نیستم اما آسمان ما آبی است» و این حرف او یک بار دیگر استقلالیها را به وجد آورد.

  • حواشی
* در زمان استراحت بین کنسرت که مدرس صحنه را ترک کرد، اعضای ارکستر به اجرای یک سولو پرداختند که هنرنمایی وحید بهروان و بردیا یادگاری و محسن مهاجر(هارمونیکا) بسیار مورد توجه قرار گرفت.

* پیش از شروع سانس اول و در بین ساوند چک گروه ، با درخواست تهیه کننده و وحید بهروان تمامی عکاسان،خبرنگاران و فیلم بردارهای حاضر به بیرون از سالن رفتند تا گروه اینتروی برنامه را تمرین کنند.

* روی بلیط های سانس اول و دوم ساعتهای 19 و 22 به عنوان زمان شروع برنامه درج شده بود که برنامه در دو سانس به ترتیب با 35 و 5 دقیقه تاخیر آغاز شد.

* مدرس در اواخر برنامه رو به جمعیت گفت که عادل فردوسی پور را دوست دارید ؟ با این حرف ناخودآگاه همه برای دیدن مجری برنامه 90 از جا بلند شدند اما «امیر فردوسی پور» که شباهت عجیبی به برادرش داشت از طرف او در کنسرت حاضر شده بود.

* در ردیفهای میانی چند جوان حاضر بودند که از ابتدای برنامه با صدای بلند به ارکستر ابراز علاقه می کردند و در مواردی فریادهای آنها با اعتراض سایرین همراه می شد اما پس از تشکر مدرس از ارکستر قبلی اش ، مشخص شد یکی از همان نفرات شلوغ مجید کاشانیان از اعضای ارکستر سابق مدرس بوده است.

* پیش از شروع برنامه از سوی موسسه خیریه «یاوران ایتام» بروشورهایی بین حاضرین توزیع شد که شامل شرح فعالیتهای این موسسه بود. مدرس هم اعلام کرد بخشی از عواید این کنسرت به موسسه یاوران ایتام اختصاص می یابد که به ما هم در اجرای این برنامه کمک کردند.

* از مهمانان حاضر در دو سانس این کنسرت می توان به محمد زارع، کامران تفتی ، سیاوش خیرابی ، رز رضوی ، داریوش باباییان، شهاب بخارایی ، آیدین خطایی ، فرهاد دهقان ، شاهین طاها ، و دکتر کیارش حسن زاده اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همزاد «فردوسي پور» در اريكه! | موسیقی ما