برنامه یاد بعضی نفرات
 
سهراب پاکزاد: ای کاش کمی شاد بودن را بلد بودیم
یادداشت این هنرمند را اینجا بخوانید؛
سهراب پاکزاد: ای کاش کمی شاد بودن را بلد بودیم
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: سیاست های عجیب و غریب صدا و سیما به ویژه در خصوص موسیقی، همیشه در محافل گوناگون محل بحث بوده است. اعمال محدودیت پخش آثار موسیقایی، کم توجهی و بی مهری به موسیقی و فعالان آن، عدم نمایش ساز در برنامه های تلویزیونی، استفاده ابزاری از خوانندگان در مناسبت های خاص با هدف جذب مقطعی مخاطب و...، از جمله مسائلی هستند که موجب نارضایتی بسیاری از اهالی موسیقی از این رسانه شده اند. از این که بگذریم، اصرار دست اندرکاران این رسانه به تولید برنامه هایی با فضای ماتم زده و اندوهگین حتی در زمان اعیاد و جشن های مذهبی و ملی، و همچنین عدم وجود تعادل میان شادی و اندوه در برنامه های صدا و سیما، نکاتی هستند که در سالهای اخیر موجب گلایه بخش عظیمی از مخاطبین گشته اند. این مسئله در ویژه برنامه های شب یلدای امسال نیز نمود داشت.
در همین راستا «سهراب پاکزاد» خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ، یادداشتی نگاشته و در اختیار «موسیقی ما» قرار داده که آن را در ادامه می خوانید.

ای کاش قدر جشن های باستانی مان را بیشتر می دانستیم...

ای کاش کمی شاد بودن را بلد بودیم...

ای کاش...

شب یلدای امسال در حالی گذشت که خیلی از مردم دنیا با خرافه ی مرگ زمین در ترس و اضطراب بودند. اما در این طرف کره ی خاکی، بودند مردمانی که به دلیل تاریخ دیرینه و تمدنی چند هزار ساله، شب اول زمستان را به تبعیت از سنت نیاکان خود جشن گرفتند. اما ای کاش تلویزیون هم با برنامه هایش به شاد شدن محافل مردم کمک می کرد. احسان علیخانی عزیز، شب یلدای امسال از شبکه سه مهمان خانه های ما بود و همه انتظار یک برنامه ی شاد و پر انرژی از این مجری خوب کشورمان داشتیم، اما متأسفانه در این ویژه برنامه چیزی جز غم و اشک نصیب مخاطب نشد. انگار احسان همچنان در فضای «ماه عسل» باقی مانده بود و نمی خواست از آن فضای غم آلود خارج شود؛ غافل از اینکه آن شب، یکی از جشن های بزرگ و سنتی ایرانیان بود و مردم در جمع های گرم خود به یک برنامه شاد نیاز داشتند. یکی از آیتم های خوب این برنامه، آیتمی بود که دوربین تلویزیون به آسایشگاه کهریزک رفته بود و با پدر و مادرهای ایرانی و دوست داشتنی گفت و گو شده بود. اما بعد از این آیتم بود که جریان اشک آغاز شد و تا انتهای برنامه به صورت متوالی شاهد بغض مجری و میهمان هایش بودیم. از طرفی دو خواننده میهمان این برنامه بودند که انتظار می رفت جو شادی را به خانه های مردم تزریق کنند، اما هر دو با خواندن آهنگ های غمگین باعث شدند همان جو قبلی در برنامه ادامه پیدا کند.

از شبکه سه بگذریم، بقیه شبکه ها هم برنامه هایی نه چندان شاد برای شب یلدا تدارک دیده بودند. انشالله از این پس شاهد همراهی تلویزیون با شادی های مردم باشیم. فارغ از اینکه چطور می توان مخاطب را پای تلویزیون نشاند، باید به این نکته ی مهم توجه داشت، در روزهایی که وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه چندان به سامان نیست و مردم با مشکلات و غم و غصه های زیادی رو به رو هستند، این توقع بیش از هر زمان دیگری از رسانه ملی وجود دارد که با ساخت برنامه های شاد و مفرح، به ایجاد نشاط و بالا رفتن روحیه ی جامعه کمک کند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

برنامه ها خیلی خوب بود.ما که حال کردیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

در مورد برنامه شبکه ‏3‏ با اجرای احسان علیخانی عزیز باید بگم که تو سایتای مختلف از این برنامه تعریف کردن به علت اینکه هم مهموناش و هم جو برنامه به شکلی بود که ایام صفر رو در نظر گرفته و اینکه در جواب آقای پاکزاد بگم که شادی فقط دست و سوتو آهنگ ‏6و ‏8‏ نیست خیلیا اینطوری حالشون خوبه شما هم برنامه های دیگه ی تلویزیونو نگاه میکردی که کم هم شاد نبود شاید شما از اینکه خودتون دعوت نشدین نازاحتین ؟ البته جالبه که با اینکه دوست نداشتین کامل برنامه هارو دیدین ‏:-‏)‏

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

درود بر تو سهراب پاکزاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

سهراب حرفش درسته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

barnameye ehsan alikhani kheyli khob bud alan barnamehay shab yalda be aghaye pakzad che ertebati dasht ke in yadashto gozashtan

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

واقعا درست گفتید آقای پاکزاد شب یلدا برنامه های تلویزیونی کاملا انرژی منفی داد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

خوشحالم که هنوز کسانی هستن به فکر ما مردم افسرده هستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

ببخشید آقای پاکزاد تو ماه محرم و صفر که نمیتونن آهنگ های خیلی شاد پخش کنن
خود احسان علیخانی هم از بابت این موضوع معذرت خواهی کرد و گفت سعی کردن برنامه متناسب با ماهی که توش هستیم باشه
حالا دفعه بعد میگم آقای علیخانی شمارو هم دعوت کنه تا بهتون بر نخوره و نقد بیخود نکنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

در سرزمینی که خورشید سالهاست غروب کرده ، دیدن نور برای کسانی که حافظه خوبی دارن و در نور متولد شدن نشانه ای از امید و برای بیشتر شدنش دست به دعا میشن ،
و اما أون که در ظلمت نشسته و مردمک چشمش هر روز تنگ و تنگ تر میشه ، نه تنها از نور تنفر داره بلکه أون رو مضر سلامتی هم میدونه .
سهراب جان همیشه بتاب برای اونهایی که تو و جنس تو رو میشناسن و ببخش اونهایی رو که نادانسته دستهاشون رو جلوی چشماشون میگیرن که نور رو نبینن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

سهراب جان واقعا درست گفتیید دلم آدم گرفت شب یلدااا
تو ماه صفریم گفتن گناه نکنید نگفتن که افسرده باشین من نمی دونم چرا همه چی و با هم قاطی می کنند ..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

آقای پاکزاد عزیز این طرز فکر زیبای شما باعث خوشحالیست. با اینکه این موضوع تازگی ندارد و کم کم سنتهای قدیمی‌ و زیبا و مناسبتهای مختلف ایرانی‌ در این فضای غم آلود به باد فراموشی سپرده میشوند ولی‌ امیدوارم تعداد کسانی‌ که به مانند شما به این مسائل اهمیت میدهند افزایش پیدا کند که شاید بتوانیم ایران را از مرگ تاریخ و سنن شاد ایرانی‌ نجات دهیم.‌ای کاش مسئولین کمی‌ بیشتر به این مسائل توجه کنند. ممنون از شما.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سهراب پاکزاد: ای کاش کمی شاد بودن را بلد بودیم | موسیقی ما