برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیران سالن‌های کنسرت! پاسخ بدهید؛ لطفا!
چرا اجاره سالن‌های کنسرت و بلیت‌ها را بالا می‌برید؟
مدیران سالن‌های کنسرت! پاسخ بدهید؛ لطفا!
سهیلا صدیقی: قیمت بلیت کنسرت بالاست! نقل دیروز و امروز هم نیست. آنقدر این موضوع را به مسئولان گفته‌ایم که اگر بازهم تکرار کنیم، شاید اهمیت موضوع کمرنگ‌تر شود یا به «زردبودن» متهم شویم.

سال گذشته وقتی بهای بلیت کنسرت به 60 هزارتومان رسید، صدای همکاران و دوستان رسانه‌ای درآمد. اما آنقدر صدای‌شان به جایی نرسید و پژواکی نداشت که وقتی طی ماه‌های اخیر بهای بلیت به 100 هزارتومان رسید، کسی دم نزد.

اما نوک پیکان این گزارش بیش از آنکه به سمت مسئولان باشد در مقابل چهره سالن‌دارهای محترم کشورمان قرار می‌گیرد که اگر مایل بودند، پاسخ دهند.

مگر سالن‌هایشان چه امتیازی نسبت به سالن‌های خارجی دارد که اجاره بهای‌شان بالاتر از سالن‌های مجهز خارجی است و در درجه دوم برگزار کنندگان کنسرت‌ چرا زیر بار این اجاره‌ها می‌روند که قیمت بلیت‌هایشان سر به فلک بکشد؟

در ابتدای این گزارش به طور خلاصه سالن کنسرت‌های برتر دنیا را معرفی می‌کند تا بتوان مقایسه کرد سالن کنسرت‌های گران‌قیمت در سطح بین المللی باید چه مزایایی داشته باشند تا اجاره بهای بالای‌شان توجیهه‌پذیر باشد.

نکته اول که در ساخت سالن های موسیقی به آن توجه می‌شود این است که برای پخش بهتر موسیقی و اینکه تمام مخاطبان حاضر در سالن با کیفیت بالایی موسیقی در حال اجرا را بشنوند در طراحی آن چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گنجایش سالن چقدر است، چقدر برای ساخت آن‌ها هزینه شده است یا اینکه اصلا" آن سالن برای اجرای موسیقی طراحی شده است یا یک سالن چند منظوره است که در آن شاید بتوان موسیقی هم اجرا کرد.

  • «تالار کنسرت آمستردام»
تالار کنسرت آمستردام یکی از مشهورترین تالارهای کنسرت در جهان است. این تالار در آمستردام، پایتخت هلند واقع شده است.

تالار کنسرت آمستردام به دلیل کیفیت آکوستیکی خود همراه با تالار سمفونی بوستون و تالار موزیک فراین در وین جزو سه تالار برتر موسیقی در جهان به شمار می‌رود.

تالار کنسرت آمستردام در قلب آمستردام قرار دارد که موزه دولتی هلند، موزه ونگوگ و موزه هنر ژاپن نیز در همان منطقه است.

تالار کنسرت آمستردام در سال ۲۰۰۶ به عنوان تالاری شناخته شد که بیشترین تعداد جمعیت برای حضور در کنسرت به آن رفته‌اند.

این تالار دارای یک ارکستر بزرگ به نام «ارکستر سلطنتی کنسرت‌خباو» است که برخی از رهبران دنیا با آن کنسرت داده‌اند.

رهبر کنونی این ارکستر ماریس یانسون است که از سال ۲۰۰۴ رهبری ارکستر را در دست دارد.

  • «تالار کنسرت والت دیزنی»
تالار کنسرت والت دیزنی از معروف‌ترین تالارهای کنسرت در آمریکا است که در خیابان گراند جنوبی، شماره ۱۱۱، در مرکز شهر لس‌آنجلس واقع شده و چهارمین سالن موسیقی لس‌آنجلس است.

این سالن دارای ۲۲۶۵ صندلی است. این تالار میزبان دائمی ارکسترفیلارمونیک لس‌آنجلس و استاد خوانندگان لس‌آنجلس است.

این تالار در آوریل سال ۲۰۰۳ با ۲۳۰۰ نفر گنجایش تکمیل شد و معمار آن فرانک گهری است.

بخش اکوستیک تالار کنسرت توسط یاسوهیسا تویوتا طراحی شده‌است. طرح آن قبل از دروتی چندلر پاویلیون مورد تأیید قرار گرفت.

  • «اپرا هاوس سیدنی»
خانه اپرای سیدنی یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری بشمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیوسات ولز کشور استرالیا قرار دارد.

خانه اپرای شهر سیدنی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی در کشور استرالیا به شمار می‌رود.

یورن اوتزان، آرشیتکت و معمار دانمارکی اپرا هاوس شهر سیدنی در سال ۱۹۵۷ به طور غیرمنتظره‌ای برنده طراحی اپرا هاوس شد.

نهایتا اپراهاوس در ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ رسما توسط ملکه الیزابت دوم گشایش یافت.

از لحاظ هنری نیز خانه اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است.

البته فقط تعداد اندکی از بازدیدکنندگان با هدف دیدن نمایش به آنجا می‌روند، زیرا محیط اطراف آن فضایی سرشار از آرامش به ارمغان می‌آورد.

اپراهاوس شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است.

پوسته حلزونی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی می‌شود.

  • «سالن کنسرت متحرک ژاپن»
مدت‌ها پیش خبر احداث سالن کنسرت متحرک در ژاپن منتشر شد.

بر اساس این خبر آنیش کاپور از احداث سالن کنسرت موسیقی متحرکی برای اجرای موسیقی در بخش‌های ویران ژاپن بر اثر زمین‌لرزه و سونامی خبر داد.

این سالن گنجایش 700 نفر و ساختاری نوماتیک (بادی) دارد که اجازه می‌دهد به سرعت با فشار هوا پر و سرپا شود.

هزینه ساخت این سالن را جشنواره «لوکرن» سوییس متقبل شده و آراتا ایسوزاکی، معمار ژاپنی در ساخت آن، کاپور را همراهی کرده است.

میشائیل هافلیگر، مدیراجرایی جشنواره لوکرن درباره احداث این سالن گفته بود: «آشکار است که ما نمی‌توانیم تمامی آسیب‌ها و رنج‌های این اتفاق را جبران کنیم. اما می‌خواهیم با استفاده از موسیقی و هنر به مردم این منطقه امید بدهیم.»

قرار بود، این سالن موسیقی بادی متحرک در مناطق مختلف آسیب‌دیده بچرخد و برنامه‌هایی شامل کنسرت موسیقی جاز، کلاسیک، پاپ و برنامه‌های چندرسانه‌ای در آن اجرا و پخش ‌شود.

اما آلبرت رویال هال لندن، تالار سمفونی بوستن، تالار موزیک فراین و...ازدیگر تالارهای مطرح و طراز اول هستند که شاید نامشان برای خیلی‌ها آشنا باشد.

  • «ایران و تالارهایی با عنوان سالن کنسرت»

«تالار وحدت»

مجموعه تالار رودکی در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ خورشیدی افتتاح شد.

این تالار برای اجرای نمایش‌های باله، اپرا و کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی ساخته شد.

این تالار به نام شاعر پرآوازه ایران قرن سوم هجری «رودکی» نامیده شد. تالار رودکی در خارج از ایران به نامtehran rodaki Hall Opera Houseشناخته می‌شد و سازمان باله ملی ایران نیز تا قبل از انحلال در سال ۱۳۵۸ در همین مجموعه فعالیت داشته است.

مجموعه تالار رودکی در اصل شامل دو تالار می‌شد .

پس از انقلاب اسلامی ایران، تالار بزرگ‌تر را به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند و پس از انقلاب اسلامی در این تالار بیشتر کنسرت‌های موسیقی و نمایش‌های تئاتر اجرا شده‌است.

تالار وحدت در تهران، خیابان حافظ، خیابان محمد حسین شهریار واقع است.

تالار در سال ۱۳۴۶ توسط یوگینا آفتاندلیانس بر اساس مدل نمونه اپراهال وین ساخته شده است.

زیر بنای این تالار حدود ۱۵۷۰۰ مترمربع است و شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت مدور می‌شود که در مجموع گنجایش ۹۰۰ تماشاگر را دارد. این ساختمان دارای دو زیر زمین، تالار کنسرت شامل صحنه و سالن تماشاچیان در طبقه همکف و ساختمان اداری تشکیل می‌شود.

صحنه از چهار بخش جدا از هم درست شده است. جلوی صحنه ویژه اجرای باله‌ها و اپراها است و آن را می‌توان تا سه متر پایین برد. دو بخش کناری صحنه را می‌توان تا شش متر بالا برد و بخش پشتی صحنه گردان است؛ بدین معنا که صحنه این تالار قابلیت حرکت افقی و دورانی و امکان تغییر ارتفاع (-۴/۵ تا +۱/۵ ) دارد.

ساختمان اداری هفت طبقه پشت صحنه تالار بنا شده است که در آن خدمات و امور اداری تالار رودکی، سالن‌های تمرین اجرای قطعات، رستوران وجود دارد. طبقه چهارم همین ساختمان ویژه کنسرت‌های مجلسی است.

  • «سالن همایش‌های برج میلاد تهران»

سالن اصلی همایش‌های برج میلاد تهران با ظرفیت 1600 نفر در دو طبقه بالکن و همکف طبق اعلام بولتن این شرکت دارای فضایی اختصاصی و یکی از بهترین مجموعه‌های همایش در شهر تهران است.

سالن همایش‌های برج میلاد تهران این روزها میزبان حجم عظیمی از کنسرت‌های پاپ و تعدادی از کنسرت‌های کلاسیک و سنتی است.

سیستم صوتی این سالن برای همایش، سخنرانی، سینما و کنسرت با استفاده از تکنیک linearray به صورت معلق در قسمت‌های مرکز، راست و چپ به سمت مخاطبان قرار گرفته است و بلندگوها از سری vertec انتخاب شده اند.

البته شرکت برج میلاد تهران به منظور بهره‌برداری از این سالن در زمینه موسیقی و اجرای کنسرت چهار sub woofer در قسمت زیر صحنه تعبیه کرده است.

اتاق کنترل صوت نیز قابلیت ضبط به صورت multi track را بر روی 48 باند داراست و تدوین پس از اجرای برنامه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البته سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، اریکه ایرانیان، ایوان شمس وبرج آزادی هم میزبان کنسرت‌هایی می‌شوند.

***

با یک مطالعه کوتاه متوجه می شویم که در ایران هیچ سالنی با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر وجود ندارد و این در حالی است که سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران از نظر گنجایش بزرگتر از سالن همایش‌های برج میلاد تهران است.

بهترین سالن کنسرت‌های دنیا در قلب پایتخت احداث شده‌اند تا دسترسی به سالن برای شهروندان آسان باشد این در حالی است که در ایران اگر مخاطب موسیقی دارای اتومبیل شخصی نباشد، دسترسی به بیشتر سالن‌ها برایش مشکل است.

بهترین سالن کنسرت‌های دنیا سعی دارند به مخاطبان خود بهترین خدمات را ارائه دهند اما در ایران بهای پارکینگ اتومبیل به صورت مجزا از آن‌ها اخذ می‌شود.

سالن کنسرت‌های دنیا فقط و فقط به منظور اجرای موسیقی یا اپرا ساخته شده‌اند و به هیچ وجه از سالن همایش به منظور اجرای کنسرت و سوددهی حاصل از آن بهره‌برداری نمی‌کنند.

از طرفی در سالن همایش‌های برج میلاد، تنها دو در ورودی تعبیه‌ شده و برای بررسی بلیت 1600 نفری که قرار است وارد این سالن شوند، صف‌های طولانی مقابل درها ایجاد می‌شود و خیلی وقت‌ها چنین خدمات‌دهی باعث می‌شود، کنسرت‌ها حداقل با نیم ساعت تاخیر آغاز شود.

اگر نخواهیم راه دور برویم و سالن‌هایمان را با سالن‌های کنسرت اروپا مقایسه کنیم، بهتر است سری به دبی بزنیم و بررسی کنیم که سالن شیخ راشد چگونه خدماتی به مخاطب می‌دهد؟

***

اما سوال اینجاست که سالن‌داران در ایران چه اقداماتی جهت ارتقا سالن‌ها انجام می‌دهند که روز به روز کرایه سالن‌ها بالارفته و روی قیمت بلیت تاثیر می‌گذارد؟

البته معمولا هیچ یک از آنها حاضر نمی‌شوند به این سوال پاسخ دهند.

***

بابک رضایی مدیرعامل وقت انجمن موسیقی ایران چندی پیش در رابطه با همین موضوع در قالب یادداشتی گفته بود:

«سالن دارها هزینه‌ها و اجاره بهای خود را در حالی مانند بهترین سالن‌های دنیا به دلار تعیین می‌کنند که اولا مردم ما درآمدشان بر اساس ریال محاسبه می‌شود و ثانیا هیچ یک از امکانات سالن‌های داخلی ما از نظر کیفیت قابل مقایسه با سالن‌های خارجی نیست.

شاید در شرایطی که یک کارمند دستمزد 4هزاردلاری در یک ماه دریافت می‌کند، قیمت بلیت 50 دلاری نیز منطقی به نظر برسد اما در کشور ما با دستمزدهایی که بر اساس ریال محاسبه می‌شود، چنین قیمت بلیتی نامعقول است.»

او همچنین گفته بود: «برخی آقایان می‌گویند بهترین سالن‌های کنسرت دنیا حدود 15 هزار دلار هزینه اجاره آنها است؛ همین آقایان لطفا بروند و نگاهی به کیفیت همین سالن‌ها و ارائه خدمات و سایر مسائل‌شان بیندازند و بعد مقایسه کنند در کدام زمینه قادر به رقابت با آنها هستند. تازه آن قیمت‌ها همان طور که قبلا هم گفتم منطبق با درآمدهای مردم آن کشورها است و هیچ دوگانگی در رفتار سالن دارهایشان در این زمینه دیده نمی‌شود.»

رضایی معتقد است: «شاید موضوع افزایش دستمزد نوازنده‌ها و صدابردار و طراح صحنه و اینگونه موارد با توجه به تورم موجود منطقی باشد اما افزایش هزینه اجاره سالن‌های کنسرت آن هم با این کیفیت‌های پایین قطعا قابل پذیرش نیست.»

او در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است: «وقتی حقوق یک کارمند عالی رتبه بین 600 تا 800 هزار تومان است؛ قیمت بلیت‌های کنسرت را نیز 50 هزار تومان تعیین می‌کنند، طبیعتا اگر یک کارمند بخواهد همسر و دو فرزند خود را برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی به یک کنسرت ببرد باید حداقل 200 هزار تومان معادل یک سوم تا یک چهارم حقوق ماهیانه خود را صرف کند. قطعا چنین رقمی غیرمنطقی است.»

***

این گونه است که اجاره بهای بالا کنسرت گزاران را مجبور می‌کند بر قیمت بلیت‌هایشان بیفزایند اما معلوم نیست این افزایش تا کجا ادامه خواهد داشت؟

این در حالی است که محمدحسین توتونچیان مدیر شرکت فرهنگی هنری ققنوس معتقد است: قیمت بلیت یک کنسرت را تهیه کننده تعیین می‌کند.

این کنسرت‌گزار در حالی که قیمت بلیت‌ها به 100 هزارتومان رسیده بود، بلیت کنسرت‌های گروه «سیاوش» به خوانندگی همایون شجریان، گروه «کامکارها» و گروه«دستان» را در نهایت با 80 هزار تومان فروخت و این امر امیدی برای بهبود قیمت‌ها در دل مخاطبان بوجود آورد.

اما بلیت کنسرت‌های پاپ با قیمت‌های بالاتر عرضه می‌شوند و ناگفته نماند که این قیمت‌های بالا باعث خالی ماندن سالن کنسرت‌های این ژانر موسیقی نشده است که تهیه کننده را به تلاش برای پایین آوردن قیمت بلیت ترغیب کند، اما این مساله را در پی دارد که مخاطبین کم‌درآمد موسیقی راهی به سالن ‌های موسیقی پیدا نکنند.

پری ملکی خواننده سنتی نیز در نشست خبری سال گذشته‌اش بر اهمیت این موضوع تاکید کرد و گفت: دلم نمی خواهد مخاطب پولدار به کنسرتم بیاید!

در نهایت قضاوت با شما که آیا ادامه چنین روندی به بن بست ختم نمی‌شود؟
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

قشر متوسط جامعه خیلی وقته که در کنسرت‌های موسیقی فراموش شدند...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

جانا سخن از زبان ما میگویی
در این آشفته بازار اقتصادی، مدتهاست که کالای فرهنگی و هنری از سبد بسیاری از خانواده ها حذف شده ، که ای وای بر جامعه ای که چنین بلایی بر سرش آمده باشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

واقعا برای سوال بود که چرا اینقدر قیمت بلیطها بالاست...

از30 هزار تومان تا 100هزار تومان...این باعث میشه دید مخاطب نسبت

به هنرمند و موسیقی به کلی عوض بشه...

مثلا طرفداری عاشق اقای x هست و درامد انچنانی هم نداره وقتی با

قیمت کنسرت ها برخورد میکنه به نظرتون واکنشش چیه؟؟؟

ایا بی خیال کنسرت نمیشه؟؟؟...حتما میشه...

متقاعبا از اون خواننده هم زده میشه...میگه من که نمیتونم برم

کنسرتش پس چرا طرفدارش باشم و ازش حمایت کنم...

میره طرفدار و حامیه کسی میشه که با شرایط مالی خودش

سازگار...بنظرم اگه همینجوری پیش بره مخاطبان کنسرتها هم رفته

رفته میشه مثل استقبال تماشاچیان از فوتبال در ورزشگاه ازادی...

برام هنوز جای سوال...زمانی که کنسرت اقای فلاحی در کرمان بود

در سالن چند منظوره ولایت با صندلی های پلاستیکی،نور پردازیی

که خواننده و گروه از فاصله تقریبا دور دیده نمیشدند یا سیاه دیده

میشدند،با صحنه اجرا خیلی کوچیک،کیفیت صدای تقریبا متوسط،

چرا باید بهای بلیط از30هزار تومان تا60هزار تومان باشه؟؟؟؟؟؟!!!!!

توی همین سالن با همین کیفیت... البته نور پردازی واقعا عالی

اقای خواجه امیری کنسرت داشتن با قیمت 25هزار تومان تا30هزار

تومان....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

چه عجب یکی حرف دل ما رو زد!
الان دیگه پولمون حتی به بالکنم نمی رسه!
لطفا ادامه بدید این کار رو

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

بله حتما به بن بست ختم میشه ، چون خودشون نمی خواهند کنسرت ها رالغو کنند که خراب بشن با بالا بردن بهای بلیط وحمایت نکردن ازموسیقی خودبه خود کنسرت ها مخاطب خود راازدست می دهد وتهیه کننده اگر برآورد مالی نداشته باشد دیگر کنسرتی برگزار نمی کنه وبه همین راحتی دیگه کنسرتی برگزار نمی شه این آرزوی قلبی مسئولین است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

همه چی گرون شده/میشه. فقط قیمت بلیت کنسرت نیست.

و اینکه "تمام" قیمت‌ها توی ایران، براساس دلار حساب میشه و این فقط درمورد کنسرت نیست که می‌گید حقوق به ریاله و بلیت به دلار!

کلاً ایران اینجوریه که حقوق به ریاله و مخارج به دلار!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

اگر یه نظرسنجی انجام بدید می بینید که اکثر کسایی که به یه کنسرت خواننده ی پاپ می رن فقط یه بار آن را ترجیح می دهند و دفعه های بعد یا به کنسرت خواننده ی دیگری می روند یا دیگر نمی روند .
یه خواننده میاد به مدت 90 دقیقه می خونه و نهایتا با حضار همخوانی می کنه و همین ...
نهایت چند تا کلیپ به اصطلاح ویژه پخش میشه !
به نظرم دلیل اصلی استقبال از کنسرت های پاپ (البته با این وضع) ماجراجوییه و اینکه ببینین کنسرت اون خواننده چه جوریه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

کنسرت گروه سیاوش هم که 80 تومان سقفش تعیین شده بود اگر دقت می کردید همکف E و G سالن مرکز همایش ها که قبل از اون بلیت هاش 45 تومان بود تو این کنسرت 55 بود !
به نظرم یکی از دلایل گران شدن هم همین موسسه ققنوسه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

اصلا نمیتونم تصور کنم این هایی که میرن کسرت ها و عکس شون رو تو سایت تون میبینم این همه پول رو از کجا میارن !

من اگه بخوام بدترین جا بشینم و دست زن بچم رو بگیرم برم کنسرت باید 90 تومن پیاده شم !!! 10 تومن هم بذار پای کرایه .. میشه 100 تومن یعنی یک پنجم حقوق من ! 250 هم که کرایه خونه است ! اونوقت میتونم با سیب زمینی شکم زن و بچه م رو سیر کنم ! تازه شما انتظار دارین ما بریم آلبوم اورجینال خواننده ها رو هم بخریم ؟!
آلبوم هایی که از 1500 شروع شدن و حالا به 3000 تومن کشیده شدن ؟
یعنی بخوایم زندگی فرهنگی کنیم باید از گشنگی بمیریم !
همون بهتر که تا آخر شب مسافر کشی کنم و به آلبوم زندگی خودم گوش بدم !
با تشکر .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من با نظر رضا موافقم خودم هم با اینکه یک شهروند متوسط جامعه هستم ولی تاحالا 2 بار بیشتر کنسرت نرفتم یه بار کنسرت آریان 29 آبان سال 90 یک بار هم کنسرت بابک امسال آبان ماه پارسال 60 تومان دادم امثال 80 تومان خداییش فقط دوست داشتم برم ببینم چه فرقی داره یا چه ویژگی داره و دفعه بعد مطمننا دیگه کنسرتشو نمیرم با این پولی که من دادم فکر کنم میتونسم کنسرت یانی رو برم خداییش صدا برداری و تنطیم کنسرت های یانی در حد فوق العاده بالایی هست ولی تو ایران یک خاننده وقتی میخواد آهنگ رو شروع کنه باید ملودی رو که مثلا با یک ساز خاص زده اینجا با کیبرد شبیه سازی کنه و اینکه آهنگ به کلی عوض میشه در مورد کنسرت بابک هم آهنگ (( همه دنیام تو )) رو به دلیل اینکه اوتور اولش تمپوی تندی داشت و با ساز سنتی زده شد رو به جای اینکه زنده اجرا کنه آهنگ پلی بک بود و فقط روش خوند واقعا 80 تومان به این امکانات نمیارزه اونم راه بد مسیر برج میلاد نه مترو داره نه چیزی تازه اگه وسیلم نداشته باشی که باید تا سالن پیاده بری و اونجا بخوای یک آب پرتقال بخوری باید 5000 تومان پیاده بشی و اینکه خیلی جالبه به فیلم گرفتن با دوربین هم گیر میدن یکی نیست بگه این همه پول دادیم حق نداریم فیلم بگیریم و مشکل دیگه که هم خاننده های لس آنجلسی و داخلی دارن اینه که فیلم کنسرت ها هیچ وقت برای فروش عرضه نمیشه و این ضعف بزرگیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

دوست عزیز اتفاقا خواننده های پرطرفدار همیشه هوادارانشون حضور دارند و خیلی ها به خاطر کیفیت بالای کنسرت و اجرای خواننده باز هم به کنسرت های اون خواننده میرن . قیمت های خیلی بالاست ولی خواننده فقط می تونه تلاش کنه که مخاطب راضی از سالن بره بیرون . قیمت بلیط دست خواننده ها نیست ولی اجرای با کیفیت که دست اوناست! فرزاد فرزین ، خواجه امیری و یکی دو تا دیگه کنسرت های بسیار عالی و با کیفیتی برگزار می کنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

دلمون به همین خوش بود که بریم خواننده محبوبمون رو از نزدیک ببینیم....اونم با این وضع دارن ازمون میگیرن................
کنسرت هم تقریبا داره به یه چیز لوکس که فقط قشر بالای سید خندان میتونن برن تبدیل میشه.......................
متاسفم............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

Mr.Frank در مورد موسیقی اصیل حرف شما رو قبول دارم ولی در مورد پاپ خیر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

خیر دوست عزیز بیش از نیمی از افرادی که به کنسرت یه خواننده میرن (مخصوصا در تهران) توی کنسرتهای مختلف ثابت هستن.
اگر اینطور که میگید بود تا الان باید همه مردم ایران به کنسرت رفته باشن و دیگه کسی به کنسرت نره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من یه بار رفتم کنسرت. کلی وقت پول تو جیبی جمع کردم تا تونستم برم. واقعا قیمت ها بالاست. اگه کیفیت صدا و نورپردازی سالن خوب بود میشد دلمون رو خوش کنیم که یه پولی دادیم عوضش کیفیت خوبی ارائه دادند اما دریغ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مدیران سالن‌های کنسرت! پاسخ بدهید؛ لطفا! | موسیقی ما