برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوای سنج و دمام بوشهری در کاخ سعدآباد پیچید
عکس‌ها: محسن هردان
نوای سنج و دمام بوشهری در کاخ سعدآباد پیچید
موسیقی ما - محسن هردان: گروه «لیان» که سال گذاشته در جشنواره موسیقی فجر بهترین و پربیننده‌ترین اجرا را در تا‌تر شهر داشت. این بار در فاصله کمتر از یک سال در ویژه برنامه گرامیداشت دههٔ اول ماه محرم در مجموعهٔ سعدآباد و موزهٔ هنر ملل به اجرای برنامه پرداخت. همچنین در ادامه این برنامه مراسم بزرگداشت هنرمندان هنر عاشورایی محرم در سالن اجتماعات کاخ ملت برگزار شد.

اجرای موسیقی و آواهای سوگواری استان بوشهر توسط گروه هنری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در دههٔ اول محرم الحرام از دیگر ویژه‌برنامه‌های مجموعهٔ سعدآباد در راستای بزرگداشت این ایام است

مراسم تقدیر از هنرمندان عاشورایی، با اجرای گروه موسیقی «لیان» برگزار شد

محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» و نویسنده کتاب اهل ماتم در توضیح کم و کیف اجرای این برنامه به خبرنگار موسیقی ما گفت: چاووشی‌خوانی و انواع ذکر مصیبت که جزو آیین و رسوم مذهبی است به همراه آوازهای موسیقی بوشهری در این برنامه اجراشد.

این اجرا روز چهارشنبه اول آذر ماه مصادف با ششم محرم و ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات کاخ ملت موزه سعد آباد بود و قصد لیان معرفی جنبه‌های زیبا‌شناسی و تاریخی موسیقی سوگواری بوشهر در موزه سعدآباد است
شریفیان که آواز لالای سریال مختارنامه یکی از جنجالیترین کارهای پژوهشی وی است، افزود: «در این برنامه آکا صفوی به معرفی گوشه‌های آوازی موسیقی سوگواری بوشهر پرداخت که مطمئن هستم بسیار مورد توجه قرار گرفت.»

آخرین اجرای گروه لیان در جشنواره «ومکس» کشور یونان، بزرگ‌ترین رویداد موسیقی جهان بود که اعضای این گروه اجرای ماندگاری را به روی صحنه بردند و نام ایران را در موسیقی جهان سرافراز نگاه داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوای سنج و دمام بوشهری در کاخ سعدآباد پیچید | موسیقی ما