برنامه یاد بعضی نفرات
 
ملودی‌های آذربایجانی با پیانو اجرا می‌شود
رشید وطن دوست خبر داد:
ملودی‌های آذربایجانی با پیانو اجرا می‌شود
موسیقی ما- لی لا رضایی: رشید وطن دوست از خوانندگی بر روی یک آلبوم به زبان آذربایجانی خبر داد و در این باره به موسیقی ما گفت: این آلبوم در دست ساخت است و به زودی به مرحله پایانی می‌رسد تا وارد بازار موسیقی شود.

وطن دوست در ادامه گفت: تمامی اشعار این آلبوم به زبان ترکی آذری است و ملودی‌ها همگی ملودی‌های باکویی هستند که از میان آهنگهای آهنگسازان باکو انتخاب و گلچین شده‌اند. این قطعات به صورت کاور بازسازی و بازخوانی شده‌اند.

به گفته این خواننده اپرا هنوز عنوانی برای این آلبوم انتخاب نشده است اما ۱۲ قطعه دارد و هم اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی افزود: از میان قطعات این آلبوم می‌توان به آیریلیق اشاره کرد که کاری قدیمی از علی سلیمی است. البته ممکن است این آلبوم «عزیز دوست» یعنی دوست عزیز نام بگیرد.

وطن دوست خاطر نشان کرد: در این آلبوم دو سه قطعه فارسی وجود دارد که بهاردلکش از معینی کرمانشاهی و آهنگسازی علی تجویدی و نیز قطعه شوق بهار از این دسته است. خواندن بر روی تمامی این قطعات تمام شده است و اشعار آن در مرحله ترجمه برای ارسال به ارشاد برای دریافت مجوز هستند.

وی تاکید کرد: این آلبوم قرار است تا پایان امسال وارد بازار موسیقی شده و به دست ترکی زبانان ایران زمین برسد.

وطن دوست در پایان گفت: یک آلبوم دیگر نیز در سبک و سیاق کلاسیک با همراهی پیانو و صدای من قرار است به زودی منتشر شود که اشعار آن به زیبان ایتالیایی است و کارهایی از بزرگان جهان است و باید ترجمه شود و پس از آن به شورای شعر فرستاده شود. شاید این آلبوم‌ها را برای انتشار به شرکت فرهنگی-هنری بتهوون بسپارم.
رشید وطن‌دوست حدود بیست سال سولیست (تکخوان) ارکس‌تر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، حدود ده سال سولیست ارکس‌تر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است و ضبط صدا با ارکس‌تر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده است. در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به او اهدا گردید و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد.

او همچنین از خوانندگان سرود‌ای ایران است. قطعهٔ دانای توس با همراهی اسفندیار قره‌باغی از آثار اوست.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ملودی‌های آذربایجانی با پیانو اجرا می‌شود | موسیقی ما