برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی فیلم «چ» حساسترین کار در کارنامه‌ام است
بهزاد عبدی:
موسیقی فیلم «چ» حساسترین کار در کارنامه‌ام است
موسیقی ما - بهزاد عبدی آهنگساز فیلم سینمایی «چ» گفت: ساخت موسیقی برای فیلم «چ» که مبیین زندگی و رشادت‌های شهید چمران است یکی از سخت‌ترین و در عین حال حساسترین آثاری است که در زمینه موسیقی فیلم کار کرده‌ام.

بهزاد عبدی آهنگساز فیلم سینمایی «چ» در خصوص کم و کیف پیشرفت ساخت موسیقی این فیلم گفت: برای نوشتن نخستین اتودهای موسیقی این فیلم همراه با گروه به پاوه رفتم تا در فضای دوران جنگ و مبارزه‌های شهید چمران قرار بگیرم و خوشبختانه سفر خوبی بود و به نتایج رضایت بخشی برای نگارش موسیقی ایرن فیلم رسیدم.

  • شهید چمران را از مدرسه البرز می‌شناختم
این آهنگساز در ادامه افزود: هر هنرمندی در هر سمتی که در پروژه سینمایی مشغول به کاراست باید به فضاهایی که حوادث در آن تعریف می‌شود سر بزند و حس و حال آن مقطع از تاریخ را به درستی درک کند. موریس ژار آهنگساز فیلم به یادماندی «محمد رسول الله» در سراسر روزهای فیلمبرداری و حتی پس از آن در کنار عوامل و جریان پیشرفت فیلم حضور داشت و نتیجه این شد که با تمام وجود و درک صحیح موضوع موسیقی را ساخت و در ‌‌نهایت ماندگار شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا وی به عنوان آهنگساز پیش از ورود به این پروژه با کاراکتر شهید چمران آشنایی داشته است گفت: زمانی که مدرسه البرز درس یم خواندم، از تعریف و تمجید معلم‌های قدیمی مدرسه مطلع شدم که شهید چمران هم در این مدرسه درس خواندند و خاطرات خوبی از حسن رفتار و کردار ایشان تعریف می‌کردند و طبیعتا من هم تصویر خوبی از ایشان در ذهن داشتم و درست به همین دلیل بود با کمال میل پذیرفتم به عنوان آهنگساز در این پروژه حضور داشته باشم.

عبدی درادامه با اشاره به مراحل ساخت موسیقی ایرن فیلم گفت «در حال حاضرمدام مشغول اتود زدن هستم تا ببینم چقدر می‌توانم به اصل ملودی نزدیک شوم. همچنین مشورت‌هایی از موزیسین‌های محلی می‌گیرم و سعی می‌کنم به فضا نزدیک شوم و انصافا رسیدن به ‌‌نهایت مطلوب به گونه‌ای که بتوان حق مطلب را به درستی ادا کرد بسیار سخت است.

  • حاتمی کیا با دغدغه فیلم می‌سازد
وی درادامه افزود: ساخت موسیقی برای فیلم» چ «که مبیین زندگی و رشادت‌های شهید چمران است یکی از سخت‌ترین و در عین حال حساسترین آثاری است که در زمینه موسیقی فیلم کار کرده‌ام، از همین رو با توجه به سفرهای شهید چمران به مناطق مختلف ایران و جهان موسیقی محلی ایران با نیم نگاه به شخصیت جهانی و اسطوره ایثار شهید چمران، موسیقی این فیلم را خواهم ساخت.

این آهنگساز در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ساخته شدن این فلیم توسط ابراهیم حاتمی کیا گفت: حاتمی کیا از جمله کارگردان‌هایی است که از روی دغدغه فیلم می‌سازد از همین رو معتقدم که فیلم شهید چمران هیچ کارگردانی غیراز حاتمی کیا نمی‌توانست بسازد.

عبدی در پایان افزود: برای موسیقی فیلم» عقاب صحرا «به کارگردانی مهرداد خوشبخت به نتیجه رسیده‌ام. این فیلم هم اثری شریف و خوش ساخت است.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

بهتر بود اسم مناسب تری برای این فیلم انتخاب میشد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

به نظر من بهترین موزیسین فیلم و حتی جز ده موزیسین برتر خاور میا نست آقای عبدی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

چه قدر خوب.منم معتقدم که آهنگ یه همچین فیلمی رو کسی غیر از بهزاد عبدی عزیز نمیتونه بسازه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

کارهات عالیه مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:42

فقط کاشکی موسیقی این فیلم کارش به اکراین نکشه چون با عزض معذرت موسیقی های اقای عبذی تکراریه و این شاید مربوط به ضبط موسیقی در اکراین باشه در ضمن ما اونقدر ضعف در نوازنده هامون نداریم چون اثار خوبی هم گاهی به گوشمان میرسد که در همین کشور عزیزمان ضبط شده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی فیلم «چ» حساسترین کار در کارنامه‌ام است | موسیقی ما