برنامه یاد بعضی نفرات
 
سمفونی «کارون» با حضور عزت‌الله انتظامی روی صحنه رفت
اجرای پسر برای پدر؛
سمفونی «کارون» با حضور عزت‌الله انتظامی روی صحنه رفت
موسیقی ما - سمفونی کارون ساخته مجید انتظامی شب گذشته توسط ارکستر سمفونیک تهران به خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت اجرا شد.در این کنسرت که با حضور «حمید شاه‌آبادی» معاون هنری ارشاد، «علی ترابی» مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، «عزت‌الله انتظامی» و «مصطفی پورتراب» در تالار وحدت اجرا شد، ارکستر سمفونیک تهران به روی سن آمد و با حضور سالار عقیلی و مجید انتظامی در مقام خواننده و رهبر ارکستر اولین موومان این سوئیت سمفونی را با عنوان «ما می توانیم» در گام دومینور هارمونیک با حضور «لیلی افشار» به عنوان سولیست گیتار اجرا کرد.

یکی از شاخصه‌های این بخش حضور پررنگ سازهای کوبه‌ای جنوب کشور بود؛ چرا که «مجید انتظامی» برای نشان دادن بخشی از موسیقی بومی جنوب به واسطه قرار گرفتن سد کارون در جنوب کشور از سازهای بومی این منطقه از جمله سنج و دمام بهره گرفته بود.

بخش دوم این سوئیست سمفونی که «آب و روشنایی» نام داشت با تکنوازی هارپ «آذرنوش صدرسالک» آغاز و سپس ارکستر و خواننده درونیات ذهنی آهنگساز را که نشان از زلالی آب، قطرات باران و ترسیم فضای آرام کارون داشت را به مخاطب عرضه کرد.

موومان سوم با عنوان «خودباوری و خودکفایی» با داشتن تمی حماسی با نقش پررنگ سازهای کوبه‌ای، زهی، کر و خواننده اجرا و در نهایت ارکستر سمفونیک با اجرای موومان چهارم که «شکوه کارون» نام داشت عظمت این رود بزرگ را به تصویر کشید.

بعد از پایان این اجرا وزیر نیرو و معاون هنری وزیر ارشاد با حاضر شدن در پشت سن از زحمات مجید انتظامی و اعضای ارکستر سمفونیک تهران قدردانی کردند.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اجرای شب گذشته ی سمفونی کارون به رهبری و آهنگسازی استاد مجید انتظامی و هنرنمایی اعضای محترم ارکستر سمفونیک تهران فوق العاده زیبا،دلنشین و باشکوه بود.در ضمن استاد ارسلان کامکار هم در موومان چهارم به تکنوازی ویلن پرداختند .از زحمات استاد انتظامی و همچنین ارکستر سمفونیک تهران قدردانی میکنم و آرزو میکنم اجرای امشب هم همچون شب گذشته به یاد ماندنی باشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ma ke akharesh ham nafahmidim in belita che joori tamoom shod

dar hali ke na forooshe interneti dasht va na tabligh , az rooze 3 shanbe belit tamoom shode bood

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سمفونی «کارون» با حضور عزت‌الله انتظامی روی صحنه رفت | موسیقی ما