برنامه یاد بعضی نفرات
 
استاد کسایی آنچه شایسته و بایسته فرهنگ مردمی بود به یادگار گذاشت
رضا مهدوی موسیقیدان و مدیر مرکز موسیقی حوزه:
استاد کسایی آنچه شایسته و بایسته فرهنگ مردمی بود به یادگار گذاشت
موسیقی ما - جامعه هنری و هنردوست ایران، بزرگ مردی از تبار فرهنگ و هنر موسیقایی و چهره ماندگاری که از سردمداران نوازندگی موسیقی معاصر است را برای همیشه از دست داد.به گزار ش روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری ، رضا مهدوی درادامه این پیام تلیت آورده است :"استاد سید حسن کسایی" نه فقط نوازنده ساز نی، بلکه جوهره و وجود عمیق موسیقی اصیل ایرانی بهره گرفته از عرفان اسلامی و روح حقیقت جوی ایرانی آنچنان رفت که بعید است جایگزینی بتوان برایش تصوّر کرد.

بی شک نوازندگان ساز نی و حتا دیگر موسیقی کاران در هفتاد سال اخیر مدیون کوشش و جوشش چنین موسیقی دانی هستند که شرایط زمانه را درک کرد و آنچه شایسته و بایسته فرهنگ مردمی بود به آواز و نوا و نغمه ها به یادگار گذاشت.

این استاد بی بدیل "سنّت" را بدرستی فهم کرد و ضمن احترام به متقدّمان خود، در تکنیک و محتوا نوآوری کرد و "مکتب کسایی" به زودی نشر یافت تا جایی که اکثریت نوازندگان مشهور امروزی متأثر از آموزه ها و اندیشه های او هستند.

استاد حسن کسایی در اولین کنگره رسمی موسیقی بعد از انقلاب اسلامی با عنوان جشنوارۀ نی نوازان در تالار اندیشه حوزه هنری برگی بر برگهای موسیقی ایران زمین افزود.

نام زنده یاد حسن کسایی یقییناً در کنار نام بزرگان تکنوازی چون: اصغر بهاری، پرویز یاحقی، رضا ورزنده، امیرناصر افتتاح، لطف اله مجد، منصور صارمی، مرتضی محجوبی و ... همیشه بر تارک سپیدۀ فرهنگ پُربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید.

روحش شاد، برایش طلب آمرزش و غفران الهی و برای بازماندگانش صبر جزیل خواهانم./
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استاد کسایی آنچه شایسته و بایسته فرهنگ مردمی بود به یادگار گذاشت | موسیقی ما