برنامه یاد بعضی نفرات
 
محمد حشمتی رکورد زد
با انتشار همزمان سه آلبوم،
محمد حشمتی رکورد زد
موسیقی ما- لی لا رضایی: محمد حشمتی عنوان پرکار‌ترین خواننده را در فصل اول سال ۹۱ از آن خود کرد. این خواننده که با انتشار همزمان سه آلبوم در نیمه اول سال ۹۱ توانست یکی از پر کارهای این عرصه باشد در مورد آلبوم‌های خود گفت: جدید‌ترین آلبومی که با صدای من رونمایی شد، «خانه خورشید» نام دارد.

وی ادامه داد:فعالیت آتی موسیقیایی‌ام همکاری جدیدی با هنرمندان هندی و تاجیکی با فضایی از موسیقی هندی و تاجیکی و نیز تلفیقی از موسیقی مردمی ایران خواهد بود. به دنبال انتشار این آلبوم و آلبوم‌های دیگرم از طریق رایزنی با هنرمندان هندوستان و تاجیکستان و تاملاتی که با اهل قلم موسیقی انجام شد قرار شد تا با گروه‌های موسیقی این کشور‌ها برنامه‌های مشترکی داشته باشیم.

به گفته وی قرار است همچنین کارهای مشترکی به زبان فارسی با دولتمند خلف انجام داده شود. حشمتی در ادامه متذکر شد: این کار‌ها طبیعتا تحت تاثیر فضای موسیقی تاجیکی خواهد بود. چون خواننده غیر ایرانی نیز باید با فواصل و گوشه‌ها و... موسیقی ایرانی آشتایی داشته باشد. من خودم راغبم که در فضای موسیقی آن‌ها نیز تجربیاتی داشته باشم. فکر هم نمی‌کنم که فاصله بسیاری بین موسیقی آن‌ها و ما وجود داشته باشد. هر دوی موسیقی‌ها تم شرقی دارند و بسیاری از آن‌ها در فضای دستگاه‌های موسیقی ما ساخته شده است. فقط لهجه‌ها و گویش‌ها متفاوت است و در خواندن و اجرای آن‌ها تفاوت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حتی در نوع خواندن و اجرا موسیقی آن‌ها شبیه به موسیقی مقامی و محلی ماست گفت: یک جورهایی حال و هوای ایرانی در کار‌هایشان مشهود است. من دیده‌ام که هنگام اجرا می‌توانند به زبان فارسی بخوانند اما لهجه ایشان متعلق به خودشان است. در مورد استفاده از سازهای مشترکی مثل تا ر و باقلاما و... نیز می‌توان گفت که به نزدیکی این موسیقی‌ها به یکدیگر کمک وافری کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت که موسیقی اشان به نوعی بسیار شبیه به موسیقی مقامی و محلی خودمان است.

آلبوم «خونه خورشید» توسط حوزه هنری و آوای باربد پخش شده و شرکت پنج برگ هنر (مهندس خشنود) ناشر آن بوده است. این آلبوم دو هفته پیش رونمایی شد و همزمان با انتشار آن با فاصله زمانی اندکی از هم آلبوم‌های دیگر وی نیز منتشر و راهی بازار موسیقی شد.

در آلبوم حشمتی ملودی‌های متفاوتی استفاده شده است که از ترنس، ۶و۸ ایرانی و... را شامل می‌شود.
حشمتی در مورد ویژگی‌های آلبوم خود گفت: ویژگی آلبوم را می‌توان در شعر‌های آن دید. چرا که محوریت اشعار روی شعرهای احمد شاملوست که نام آلبوم نیز بر این اساس خونه خورشید انتخاب شده است.

ملودی تمام قطعات این آلبوم را قریدون خشنود ساخته و یک قطعه را نیز فرشادخشنود به نام گل نرجس ساخته است.

در تنظیم‌های این آلبوم افراد مختلفی با من همکاری داشته‌اند که از این میان می‌توان به بهرام دهقانیار، پویا نیک‌پور، امیر فتحی و... اشاره کرد. یکی از قطعات نیز توسط فریدون خشنود تنظیم شده است.

گفتنی است عنوان قطعات این آلبوم گل نرجس، خونه خورشید، شیشه و سنگ، علی بود، داماد خوبان، ساقیا، نازنین، عاشق خاموش زمانه و... هستند.

اشعار آن نیز به جز احمد شاملو از اشعار حافظ، مولانا، محمد صالح اعلا و علیرضا قزوه انتخاب شده است.
این خواننده در مورد سبک و سیاق آلبوم‌های خود گفت: سبک آلبوم‌های من در واقع یک سبک تلفیقی بوده و صد البته که در آلبوم‌های بعدی مدرن‌تر و به روز‌تر خواهد شد. از عمده تغییراتی که در آلبوم‌های بعدی‌ام لحاظ خواهم کرد این است که من تا به حال در سبک راک کاری اجرا نکرده‌ام که در کارهای بعدی به این کار اقدام خواهم کرد. نه آن راکی که در ذهن متبادر می‌شود بلکه یک راک کاملا دارای حال و هوا و فضا و ملودی کاملا ایرانی که تنظیم‌هایی راک دارند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد حشمتی رکورد زد | موسیقی ما