برنامه یاد بعضی نفرات
 
تلویزیون موسیقی ارزشی را جایگزین مافیای خواننده‌ها و موسیقی‌های تیتراژ سریال‌های تلویزیونی کند
گلایه‌های تند و تیز «روزبه نعمت اللهی» درباره ممنوعیت پخش قطعات «ایران» و «خلیج فارس»‌اش در تلویزیون
تلویزیون موسیقی ارزشی را جایگزین مافیای خواننده‌ها و موسیقی‌های تیتراژ سریال‌های تلویزیونی کند
موسیقی ما - بهمن بابازاده: روزبه نعمت اللهی را شاید بشود بی‌حاشیه‌ترین خواننده بازار موسیقی کشور نامید. جوان خوش اخلاقی که همیشه و در همه حال به اخلاقیات پایبند بوده و از این حیث می‌توان او را جزو هنرمندانی دانست که هرگز دچار حاشیه‌های رنگ و وارنگ نشده و همیشه راه‌اش را درست انتخاب نموده است. او که این روز‌ها به شدت درگیر آلبوم چهارم‌اش است، درباره دلایل عدم پخش آثار ملی – میهنی‌اش از رسانه ملی گلایه‌های تند و تیزی داشت. در آستانه روز ملی خلیج فارس که پیش بینی می‌شد قطعه پر سر وصدای این خواننده «خلیج همیشه فارس» به صورت گسترده‌ای از رسانه ملی پخش شود، آثار او در لیست سیاه صدا و سیما قرار گرفته و خود این خواننده هم ضمن تائید این اتفاق، دلایل نامفهوم را در اتخاذ این تصمیم تاثیر‌گذار می‌داند.

  • قطعه «خلیج همیشه فارس» با صدای تو امسال هم حوالی روز ملی خلیج فارس در لیست سیاه صدا و سیما قرار دارد. خودت در جریان دلایل این تصمیم هستی؟
انرژی فراوانی را برای تولید این قطعه صرف کرده بودم ولی با این دید که تلویزیون از آن استقبال خواهد کرد، همه آن سختی‌ها را تحمل کردم. به هر حال عرقی به وطن بوده و ادای دینی. ولی این روز‌ها متوجه شده‌ام که این قطعه هم مثل قطعه «ایران» دچار ممنوعیت پخش از رسانه ملی شده. نمی‌دانم چه سیاستی پشت این اتفاق است. باور کنید هیچ توضیحی به خود من هم داده نشده است.

  • با توجه به اینکه قطعه ایران هم «پخش» نمی‌شود، ظاهرا مشکلات در مورد خودت است نه آثارت.
تا کنون نه با من تماسی گرفته شده و نه مستقیما ارتباطی برقرار شده است. دوستان تهیه کننده با من تماس می‌گیرند و از من برای حضور در برنامه‌شان دعوت می‌کنند و با اصرار رضایت من را می‌گیرند. بعد که من رضایت می‌دهم و قبول می‌کنم، آن‌ها برای گرفتن استعلام اقدام می‌کنند و بعد زنگ می‌زنند و خبر از ممنوعیت پخش آثار من می‌دهند. به من می‌گویند می‌دانی پخش قطعه «ایران» تو از صدا و سیما ممنوع است؟! من هم در جوابشان فقط می‌گویم: «نمی‌دانستم خواندن برای کشورم جرم است!». البته این اتفاق یک نکته مثبت هم دارد و آن عدم قرار گرفتن موسیقی و آثار من در کنار آثار بی‌محتوا و بی‌هویت این روزهای تلویزیون است. از این بابت خوشحالم. حتی شاید برایتان جالب باشد که یکی از قطعات من که با شعری از مولاناست هم در این لیست است و با این اوصاف من دیگر هیچ هیچ صحبتی در این باره ندارم.

  • دلایلی هم به تو گفته شده؟
نه اصلا. ماجرا این است که دوستان باید برای تغییر ذائقه سطحی پسند مخاطب، سراغ آثاری چون آثار من و علیرضا عصار و فرمان فتحعلیان بروند. باید از پخش آثار بی‌محتوایی که فقط توهین به مخاطب است جلوگیری کنند و موسیقی ارزشی را جایگزین مافیای خواننده‌ها و موسیقی‌های تیتراژ سریال‌های تلویزیونی کنند. موسیقی امروز در رسانه ملی هر لحظه بیشتر به سمت آه و ناله در حال حرکت است و این در حالی ست که تاریخ ما نشان می‌هد همیشه موسیقی ایرانی سرشار از شور و شعف و انرژی مثبت بوده. ما در حال مجادله‌ای تاریخی با تاریخ هستیم. حواستان هست؟ من هر وقت از فرهاد مهراد و فریدون فروغی قطعاتی غمگین هم می‌شنوم با غرور از این غم لذت می‌برم. با غرور به آن‌ها نگاه می‌کنم. ولی موسیقی این روزهای ما نه غروری دارد و نه هویتی.

  • سکوت و «هوچی» نبودن زیاد از حد تو باعث گسترش تصمیمات این چنین علیه تو نبوده؟
یادت باشد تو همیشه در کار‌هایت باید یک امیدواری و عشقی داشته باشی. من به مردم و کشورم عشق دارم. همین باعث می‌شود از کنار این مشکلات مقطعی بگذرم و به اعمال سلایق شخصی بعضی‌ها بخندم. بخاطر همین است که الان در چشم‌های تو نگاه می‌کنم و با قدرت می‌گویم: از این سکوت راضی‌ام. چون نه قطعه‌ای را سفارشی خوانده‌ام و نه کاری را با سفارش جایی انجام داده‌ام. همیشه مستقل بوده‌ام و این برای من افتخار است. اینکه برای کشورم خوانده‌ام و برای مردم. نه به سفارش خاص ارگانی و نه به خواست شخصی یک نفر.

  • پخش چندین باره این اثر از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای دلیل این تصمیم گرفته شده نیست به نظرت؟
خوب اینکه دیگر دست من نیست. هر چند خود تو هم شاهدی که هر روز بسیاری از کلیپ‌های پخش شده از این شبکه‌های ماهواره‌ای با تصویر خود آقایون خواننده داخلی در حال پخش است ولی یک ماه به یک ماه دوستان در همین تهران به اجرای برنامه زنده و کنسرت می‌پردازند. تو دیگر این حرف را نزن.

  • با این اوصاف اگر باز هم قرار باشد از این دست آثار ملی – میهنی تولید کنی، باز هم برای تولیدشان انگیزه داری؟
من همین الان که دارم با تو حرف می‌زنم در حال تولید یک کار دیگر برای کشورم هستم. راستش را بخواهی از این رفتارهای شخصی و سلیقه‌ای گلایه‌ای ندارم. بیشتر برایم خنده دار است. من که نه خطایی کرده‌ام و نه جایی بوده‌ام و نه به طیف‌های سیاسی وابسته بوده‌ام، چرا باید ممنوع باشم؟ الان که با تو در حال صحبت هستم بالای ۸۰ درصد از آثار من برای تلویزیون در لیست سیاه قرار دارد. خوب تو فکر می‌کنی این اتفاقات من را از اعتقاداتم بی‌انگیزه می‌کند. نه... اتفاقا علاقه من به کشورم بیشتر می‌شود و کاری می‌سازم که اگر تلویزیون هم آنرا پخش نکرد، در همه جا مردم خودشان به سمت این حس خوب میهن پرستانه بروند.

  • بگذریم. آلبوم جدید چه خبر؟
دو سال است که قرار است مجوز‌اش اعطا شود و منتشر شود. امیدوارم یک روز منتشر شود. شما هم برایش دعا کنید.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعا که ...
خانم الناز شما می دونید موسیقی فاخر چیه ؟
حس میهن پرستانه تو کلامش موج می زنه .
شعرش عالیه
بی گمان آنچه از دل برآید بر دل نشیند .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

جناب نعمت اللهی عزیز

گلایه شما به عنوان یک هنرمند کاملا بجا و متین و اینکه مانند همه هنرمدان میل به مطرح شدن دارید که این هم خواسته بر حقی می تواند باشد.اما چند نکته به ذهنم می رسد که با شما قسمت می کنم
۱- تمام کسانی که آثار ملی میهنی برای برنده شدن تیمهای ورزشی،خلیج فارس،وحدت ، میهن و ... ساخته اند - مانند شما - انسانهای وطن پرستی هستند.چرا فکر می کنید این آثار مبتذل و سطحی نگر هستند؟چون اثر شما پخش نمی شود پس بقیه ای که پخش میشوند باند باز و رانت خوار و پیش پا افتاده هستند؟آیا بقیه هم در زمان پخش آثار شما اینگونه قضاوت کردند؟

۲-آیا امکان پذیر نیست مثلا اثری در سطح اثر شما در صدا و سیما تولید شود و جایگزین اثر شما شود؟یا مثلا "ایران جوان" با صدای سالار عقیلی نمی تواند حس میهنی - ملی القا کند و یا بقیه آثاری که هم اکنون پخش می شود؟

۳-فکر می کنم جامعه موسیقی ما آنقدر مورد حجمه قرار می گیرد که دیگر توان خوردن از خودی را نداشته باشد بنابراین روش مناسبتر اینست که گلایه خود را مکتوب به مدیران سازمان بنویسید و از کانالهای خود مانند تهیه کنندگان در جهت نشان دادن راه حل مشکل کمک بخواهید و برای بزرگتر شدن خود بالابروید نه اینکه بقیه را پایین بکشید که دیده بشوید که البته امیدوارم که شما از این دست نباشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

doost aziz khandane in ghataato hichvaght ba taranehaye sathi ke modam shenide mishe az tamame teribonha hichvaght moghayese nakonin shoma kefekr mikonin in khanandeye herfaee ke tahsilate mosighi ham dare gelayash ineke ahangesh ziyad pakhsh beshe sakht dar eshtebahin in khanande enghadr tarafdaraye paro pa ghors dare ke niyazi be in nist zemnan khanoome elnaz shoma mitunin az tv estelam begirin ta motevajje beshin ke ahange iran va... in khanande mamnoo shodeh pas lotfan ba sanad va madrak nazar bedin roozbeh va amsale in khanandeha kheyli motefavetan ke dar sharayete emroozi ke faghre farhangi bidad mikone kalame fakher va moosighiye fakher entekhab va ejra mikonan man be sahme khodam az in honarmand tashakkor mikonam ke be mokhatabe khodesh ehteram mizare va asari tolid mikone ke dar shane mardome bozorgvar va doostdashtaniye keshvaresh bashe vaghean dorood bar Roozbeh ba in hame shoor va ghodrato energy

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

یکی این موسیقی فاخر رو برام معنی کنه.آیا موسیقی فاخر یعنی اینکه خواننده همش کت و شلوار بپوشه و تو کنسرت هیچ تحرکی نداشته باشه و همواره اخم و غرور داشته باشه و از شعرها و آهنگایی شبیه دهه ی پنجاه استفاده کنه؟ و تحویل نگیره ؟ و با ارکستر بخونه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دروغ نگفته . کاملا حرفش به حق و درسته . تلویزیون و برنامه اش و موزیکهایی که پخش میشه فقط یه گروه محدود رو شامل میشه
هر سریالی یا برنامه ساخته میشه شاعر و خوانده و آهنگساز همون دوستان هستن . یه خرده انصاف هم چیز خوبیه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

نظرمو ثبت کنید.
چرا دروغ میگی آخه.یکشنبه هفته پیش آهنگ ایرانش قبل از ظهر از شبکه آموزش پخش شد.لااقل این یکبارشو من شنیدم.مگه همش آنتن تی وی باید دست تو باشه این همه خواننده خوب داریم موسیقیهای خوبم داریم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دورد به غیرت ایرانیت روزبه .
عالی و بی نظیر مختص خودت
عاشق سبک کارای روزبه هستم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

هزار بار گوش کردمش
عالیه
به خاطر شعر خوبش از مسرور نعمت الهی عزیز بی نهایت سپاسگزارم
صدای گرم روزبه صدای حماسی و پر ابهت
هرچی بگم کم گفتم .
راستی مگه قول نداده بودن اردیبهشت آلبومش بیاد ، پس اینجا روزبه چی گفته که هنوز مجوز نگرفته ؟
جهت یادآوری امروز دهم اردیبهشته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بعضیا از موسیقی انگار سر د نمیارند ... بعد واسه روزبه حرفم در میارند.

روزبه جان خیلی دوستت دارم امیدوارم آلبومت زودتر بیاد اگه بذارن !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درود بر تو این باغبرت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آفرین !
یه نفر حرف حقو زد !
جدیدا مد شده هر کی از راه می رسه به همه بد و بیراه می گه انگار که چه پدیده ی کشف نشده ای بوده . کلمه ی مافیا اینا هم که دیگه خوراک همین جور مصاحبه هاس واقعا ! با کوبیدن بقیه بزرگ نمی شیم
تایید لطفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درود بر غیرتت روزبه
دوستت داریم
پایا باشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

قسم بر ابروی پرچم تو
به تاریخ پر پیچ و خم تو

به فرهنگ هزاران سالهی تو تویی مرکز جهانی هاله ی تو ...

عالــــــــــــــــــــیه روزبه عزیز عالیه مرد !

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

مثل بقیه کارهاش عالی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

روزبه جان عاشق تمام کارهاتم درودبه شخصیتت دوستت دارم

شنبه 15 تیر 1392 - 03:06

سلام ممنون از همه اهمگهای قشنگت واقعا نمیتونم بگم کدومش قشنگه چون همش قشنگ وجذابه ان شااله که همیشه موفق باشی.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلویزیون موسیقی ارزشی را جایگزین مافیای خواننده‌ها و موسیقی‌های تیتراژ سریال‌های تلویزیونی کند | موسیقی ما