برنامه یاد بعضی نفرات
 
سراج با «خوشاسرو» همراه می‌شود
همزمان با بهار و در قالب یک آلبوم سنتی
سراج با «خوشاسرو» همراه می‌شود
موسیقی ما-رسول مرشدلو: حسام الدین سراج به زودی جدید‌ترین آلبومئ خود را راهی بازار موسیقی ایران می‌کند تا بار دیگر مخاطبانی بیش از پیش را با خود و موسیقی‌اش همراه کند. این خوانند سنتی در این باره به موسیقی ما گفت: عنوان جدید‌ترین آلبوم من «خوشاسرو» است که سال جدید را با آن آغاز خواهم کرد.

به گفتنه این خواننده حرفه‌ای، «خوشاسرو» قرار بود اواخر سال ۱۳۹۰ راهی بازار موسیقی شود اما بنا به دلایلی که از جمله آن‌ها می‌توان حساسیت‌های این آواز خوان سنتی دانست، انتشار آن به اوادل سال آینده موکول شد. حسام الیدن سراج در ادامه صحبت‌های خود افزود: این آلبوم حاوی ۹ قطعه بوده که با اشعاری از مولانا، حافظ و چندین شاعر معاصر مزین شده است.

همچنین گروهی از نوازندگان جوان اما حرفه‌ای در ضبط آن با من همکاری کرده‌اند. این نوازنده‌ها نوازنده‌های خوش ذوقی بوده وعموما از اصفهان هستند. سراج در ادامه خاطر نشان کرد: این آلبوم بدون هیچ کم و کاستی با همکاری هنرمندانی از تبار اصفهان راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

به گفته خواننده این اثر سنتی، آهنگسازی آن را آهنگساز جوانی به نام امین حیدری انجام داده و خود نیز تنظیم تمامی قطعات را به عهده داشته است. گفتنی است که این اثر حال و هوایی متفاوت داشته و با وجودی که رد پای سراج را می‌توان در آن مشاهده کرد، اثر مستقلی محسوب می‌شود.

سراج در پایان در خصوص تنظیم این اثر گفت: تمام تنظیم‌ها به سبکی جدید و شیرین انجام شده اندکه امیدوارم مورد توجه اهالی فن و موسیقی و نیز اهالی موسیقی سنتی و مخاطبانم قرار بگیرد.

تا کنون از این خواننده آثاری همچون نینوا، باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق (خسرو شیرین، لیلی مجنون)، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل آرا، بی‌نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست، بوی بهشت، شهر آشنائی، رویای وصل، وداع، عشق و مستی، نازنین یار، ماه نو و آئینه و آه و... منتشر و راهی بازار موسیقی سنتی ایران شده است.

این خواننده همچنین تا کنون کنسرت‌های موسیقی موفقی در کشورهای فرانسه، انگلستان، سوئیس، هلند، آلمان، یونان، اسپانیا، چین، ترکیه، کره، کانادا، آمریکا، و روسیه داشته است. در فرازی از یکی از مصاحبه‌های هنری چنین اظهار می‌دارد: من خود را شاگرد کوچک مدارج نخستین آستان هنر می‌دانم و امیدوارم تا آخر عمر خاک پای اساتید عارف و عاشق این دیار سرمه چشم من باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

استاد حسام الدین سراج رو خیلی دوست دارم هم منش خوب و درستی داره هم صدای زیبایی داره...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سراج با «خوشاسرو» همراه می‌شود | موسیقی ما