برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از اجرای پرانرژی و جالب ارکستر آرس‌نوا به سرپرستی آرمین قیطاسی
عکس‌ها: یلدا ذبیحی
گزارشی از اجرای پرانرژی و جالب ارکستر آرس‌نوا به سرپرستی آرمین قیطاسی
موسیقی ما - ارکستر آرس نو ـ شامگاه گذشته ـ ۲۵ بهمن ماه ـ اجرای خود را با کوینتت بادی و آثاری از ساموئل باربر و ثمین باغچه‌بان آغاز کردند.۲۴ نوازندهٔ ارکستر آرس نوا موسیقی جاز‌، لاتین‌، پاپ و کلاسیک را با یکدیگر آمیختند رپرتوار اصلی خود را به موسیقی کارتون‌ها و فیلم‌های قدیمی اختصاص دادند.

موسیقی پلنگ صورتی‌، هاچ زنبور عسل‌، زورو، جیمز باند‌، اوشین‌، سفرهای می‌تی کومان، ‌ حنا دختری در مزرعه و... قطعاتی بودند که توسط نوازندگان جوان و پر انرژی آرس نوا به سرپرستی آرمین قیطاسی نواخته شدند.

هنرنمایی‌های علیرضا میرآقا ـ نوازندهٔ نام آشنای ترومپت ـ و آرمین قیطاسی ـ نوازنده فلوت پیکولو ـ که‌گاه تکنوازی فضای اجرا را تغییر می‌دادند مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

نوازندگان در این اجرا خود را از قید و بندهای رسمی که در ارکسترهای بزرگ دیده می‌شود‌‌ رها کردند آن‌ها حین اجرا به راحتی‌ با یکدیگر و یا با مخاطبان صحبت کرده و حتی یکدیگر را برای هنر نوازندگیشان تشویق می‌کردند.

این امر باعث شده بود، ‌ مخاطبان نیز با نوازندگان ارکستر ارتباط داشته‌، قطعات مورد علاقهٔ خود را در خواست کنند و حتی برای جایزه گلدن گلوب‌، اصغر فرهادی را نیز تشویق کنند.

در انتهای این اجرا نیز علیرضا میرآقا ـ نوازنده ترومپت ـ در سخنانی گفت: یکی از قطعات که در بروشور نوشته شده را از اجرای صحنه‌ای حذف کردیم‌ به این دلیل که آن طور که دلمان می‌خواست‌، از آب در نیامد. امیدوارم در کنسرت‌های بعدی بتوانیم این قطعه را به بهترین نحو اجرا کنیم.

  • در حاشیه:
هنگام اجرا ارکستر با مشکل در زمینهٔ صدا مواجه شد و آرمین قیطاسی از صدابرداران درخواست کرد‌، صدای ابوا و فلوت را بلند‌تر کنند.

همچنین سیدمحمدمیرزمانی (مدیر دفتر موسیقی ارشاد)، حسن ریاحی (دبیر جشنواره) آرش گوران (رهبر ارکس‌تر فیلارمونیک) سیناذکایی (سرپرست ارکس‌تر بادی تهران)، ‌امید حاجیلی (نوازنده ترومپت) و امید بکان (آهنگساز)، از جمله میهمانان ویژهٔ این اجرا بودند.
منبع: 
عکس‌های اختصاصی سایت موسیقی ما - گزارش: ایسنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

یه عکس از امید حاجیلی میذاشتین ازتون هیچی کم نمیشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

تشکر از عکسهای بسیار قشنگ وزیبای که گذاشتین و احسن ماشاالله به گروه یک دست جوان و پر انریژی آرنوا از اجرای بسیار زیبایش و مخصوصا سرپرست گروه آقای آرمین قیطاسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

مرسی ،اماعکساخیلی کم بود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

فقط کپی بود از اجراهای ارکستر بادی تهران.اکثر این اهنگها توسط ارکستر بادی تهران اجرا شده بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گزارشی از اجرای پرانرژی و جالب ارکستر آرس‌نوا به سرپرستی آرمین قیطاسی | موسیقی ما