برنامه یاد بعضی نفرات
 
عمادالدین توحیدی موسیقی لحظه پروانگی را می‌سازد
در گفت‌و‌گو با موسیقی ما مطرح شد؛
عمادالدین توحیدی موسیقی لحظه پروانگی را می‌سازد
موسیقی ما- لی لا رضایی: سید عمادالدین توحیدی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما عنوان کرد موسیقی فیلم‌هایی از وی منتشر و به زودی پخش می‌شوند.
به گفته این آهنگساز فیلم‌های «لحظه پروانگی» و «پسته» عنوان این فیلم‌ها هستند که مراحل ساخت خود را طی کرده و قرار است به زودی به گوش مخاطبان برسد.
توحیدی با اعلام آماده کردن موسیقی این فیلم‌ها در توضیح جزییات آن گفت: فیلمی مستند با عنوان «لحظه پروانگی» را آهنگسازی کرده‌ام. این فیلم به سفارش مرکز طبرستان و به کارگردانی محسن یوسفی تولید و ساخته شده است.
وی ادامه داد: موسیقی «لحظه پروانگی» در واقع موسیقی نواحی علی آباد کتول است و نزدیک به آن سبک و سیاق از موسیقی است. در ساخت موسیقی این فیلم مستند از نغمات نزدیک به موسیقی‌ای منطقه استفاده کرده‌ام و با در نظر گرفتن آن و نیز به کمک سازهایی همچون لله وا و دوسر کوتن سعی کردم به موسیقی این منطقه نزدیک شوم.
وی اظهار کرد: این موسیقی در واقع به نوعی پس زمینه فیلم و از شاخصه‌های اصلی آن است. چون به اعتقاد من موسیقی یک فیلم، باید به شاخص شدن آن فیلم کمک کند. من با عنایت به موسیقی منطقه، سعی کرده‌ام حس نزدیکی بیشتری را به مخاطب واگذار کنم. درفیلم «پسته»، به کارگردانی آقای‌پور محمدی، با استفاده از سازهای کوبه‌ای و همچنین به کمک مهم‌ترین عنصر که‌‌ همان عنصر ریتم است و آوازهای منطقه کرمان و نیز زمینه کرال، ساخت موسیقی این فیلم را به پایان برسانم.
کارگردان این فیلم در باره موسیقی آن اظهار داشت: از آنجایی که این فیلم مستند بوده و مراحل مختلف از باغ پسته یعنی از بدو کاشت تا چیدن و درو و... را به تصویر می‌کشد، به دنبال این بودیم که موسیقی مستندی از خاستگاه آن داشته باشیم. بنابراین چون داستان در رفسنجان می‌گذرد و برای موسیقی آن به موسیقی آن نواحی احتیاج داشتیم که حال و هوای این شهر‌ها را برساند. پیش از این نیز برای آن موسیقی‌ای آرشیوی انتخاب شده بود اما بعدا تصمیم گرفتیم موسیقی تولیدی برای آن داشته باشم. به همین دلیل ترجیح دادیم از همکاری عمادالدین توحیدی استفاده کنیم. چون ایشان علاوه بر اشراف بر روی سازهای کوبه‌ای، با موسیقی جنوب و همین طور کرمان آشنایی دارند. به اشیاشن پیشنهاد همکاری دادیم و از سوی وی پذیرفته شد.
وی در پایان گفت: ایشان همزمان با تدوین فیلم مشغول ساخت موسیقی بر روی آن است تا تدوین نهایی و موسیقی به پایان برسد.
گفتنی است این فیلم مجموعه‌ای است از موسیقی و تصویر که در آن از تصاویر معومولی کمتر استفاده شده و همه تصاویر یا اسلو بوده و یا تند!
موسیقی این فیلم از ویژگی‌های عمده و بارز آن به شمار می‌آید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:52

چه خوب...کار توحیدی حرف نداره...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عمادالدین توحیدی موسیقی لحظه پروانگی را می‌سازد | موسیقی ما