برنامه یاد بعضی نفرات
 
همنوازی پورناظری‌ها و ارکستر سمفونیک پسفیک آمریکا
نوروز سال ۱۳۹۱ ؛
همنوازی پورناظری‌ها و ارکستر سمفونیک پسفیک آمریکا
موسیقی ما- «ارکستر‌ سمنفونیک پسیفیک» شهر اورنج کانتی کالیفرنیا گروه شمس را برای اجرای برنامه مشترک به امریکا دعوت کرد. این کنسرت که در نوروز سال ۱۳۹۱ با صدای سهراب پورناظری در چند شهر آمریکا برگزار می‌شود.
کیخسرو پورناظری سرپرست گروه شمش با اعلام این خبر گفت: این برنامه به مدت چهار شب در آمریکا به روی صحنه خواهد رفت. در این برنامه آثاری از تهمورس و سهراب پورناظری با همراهی گروه شمس و ارکستر سمفونی بر اساس موسیقی تنبور موسیقی ملی وموسیقی کردی، ترکیبی از چند فرهنگ موسیقائی ایران اجرا خواهد شد.
به گفته آهنگساز گروه شمس این قطعات برای اولین بار نواخته می‌شود و برای اولین بار است که ارکستر سمفونیک پسیفیک با یک گروه موسیقی ایرانی اجرای مشترک خواهد داشت. پورناظری در ادامه تصریح کرد: این کار‌ها براساس برداشت آهنگسازان گروه شمس از موسیقی ایرانی و موسیقی سمفونیک است که برای سازهای ایرانی و سازهای کلاسیک نوشته شده است.
«زیر باران» از ساخته‌های تهمورس پورناظری بر اساس کلام شفیع کدکنی، کنسرتوبرای کمانچه و ارکستر از ساخته‌های سهراب پورناظری، «یاد» از ساخته‌های تهمورس پورناظری بر اساس کلام محمدرضا فتاحی، «آی ویو یو» ترانه کردی از ساخته‌های تهمورس پورناظری است که دیوید گارنر، آهنگساز آمریکایی و شهرداد روحانی این آثار را برای ارکستر سنفونیک تنظیم کرده‌اند.
در این برنامه سهراب پورناظری اشعاری از مولانا و شفیعی کدکنی را می‌خواند رهبری ارکستر بر عهده کارل اس تی کل ایر رهبر نامدار آمریکائی خواهد بود.
گفتنی است گروه شمس از سال ۱۹۹۰ تا کنون در کشور امریکا و دیگر کشورهای جهان به معرفی موسیقی ملی ایرانی پرداخته است به طوری که سال گذشته از سوی شهردار سانفرانسیکو به دلیل معرفی و ترویج موسیقی و فرهنگ ایرانی نشان لیافت دریافت کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همنوازی پورناظری‌ها و ارکستر سمفونیک پسفیک آمریکا | موسیقی ما