برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنوز بلاتکلیفم
ترانه مکرم در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
هنوز بلاتکلیفم

موسیقی ما- لی لا رضایی: ترانه مکرم که ۵ سال است ممنوع الکار است و نمی‌تواند ترانه‌هایش را واگذار کند در این باره به موسیقی ما گفت: از ۵ سال پیش که متوجه شدم ممنوع الکار شده‌ام، به هیچ وجه با خواننده‌های خارج از ایران همکاری نکردم و پایم را چارچوب و قوانین فرا‌تر نگذاشتن اما نمی‌دانم چرا با این وجود هنوز که هنوز است مجوزی برای من صادر نمی‌شود. من همچنان در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برم.

 

 وی ادامه داد: واقعا طی این ۵ سال هیچ کار غیر مجازی از من منتشر نشده است و سعی کردم طبق قوانین و ضوابط موجود کار کنم اما متاسفانه با این همه، نمی‌دانم مشکل از کجاست و چرا نمی‌توانم مثل هر ترانه سرای دیگری آزادانه کار کنم. این ترانه سرا در ادامه خاطر نشان کرد: قرار است هفته آینده برای پیگیری هزاران باره این ماجرا به وزارت ارشاد بروم و پیگیر قضایا شوم. اگر این بار توانستم آن‌ها را متقاعد کنم که کارم را ادامه می‌دهم. اما اگر نشد، هزار سال دیگر هم ممنوع الکار باشم، دیگر دنبالش را نخواهم گرفت.

 

مکرم در ادامه گفت: من که به عنوان یک ترانه سرا طی این چند سال ترانه غیرمجاز نداشته‌ام، و ترانه‌ای از من بیرون نمی‌آید، دلم می‌گیرد و به من بر می‌خورد وقتی می‌بینم بین ترانه سرا‌ها هم تبعیض قائل می‌شوند. این تبعیض‌ها آدم را بیشتر از هر چیزی آتش می‌زند. جالب قضیه اینجاست که هیچ کس هم دلیل این ممنوع الکاری را نمی‌گوید. وی همچنین گفت: از زمانی که ترانه من از شبکه‌های غیر مجاز پخش شد، تا کنون خیلی سعی کردم طبق چارچوب رفتار کنم. خواننده‌هایی که از پیش ترانه‌های من را خریده‌اند، این روز‌ها شاید بر روی آن‌ها آهنگسازی کنند و کار‌هایشان از شبکه‌های مختلف پخش شود. می‌خواهم بدانم برای این منظور هم من مقصر هستم؟ من که از‌‌ همان ۵ سال پیش متوجه شدم جریان چیست همکاری خود را با خوانندگانی که حتی فکر می‌کردم ممکن است کار غیرمجاز پخش کنند، قطع کردم، چرا باید الان ممنوع الکار باشم و نتوانم کار کنم؟

 

وی در پایان گفت: تا کنون خیلی نامه نگاری کرده‌ام، اما هر چه تعدا نامه‌ها بیشتر شد، کمتر نتیجه دیدم. به همین دلیل در آخرین بار اگر مشکلم حل نشود دیگر پیگیر آن نخواهم بود. الان هم می‌دانم که اگر بروم مجددا از من می‌خواهند که نامه دیگری بنویسم که می‌دانم بی‌فایده است و دیگر این کار را نمی‌کنم. چون جز مسخره کردن خودم کار دیگر نکرده‌ام.

منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1390 - 19:28

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

فکر کنم اسمشون بهاره باشه نه ترانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

ادم می مونه چی بگه!

واسه اهمیتی که کشورمون به هنرمندا میده واقعا" متاسفم! البته به بخش های غیر هنری هم بیشتر ازین اهمیت نمیدن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را

دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم به خدا قسم خدا را

بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا

http://khane-honar.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

این غم را به شما و همه دوستان هنر دوست تسلیت عرض می نمایم.

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایه‌ی هما را
دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم به خدا قسم خدا را

بجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر تست اکنون به اسیر کن مدارا

http://khane-honar.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

آخه چرا اینکارو با خانوم ترانه مکرم می کنند؟؟؟؟
آخه مگه چی کار کرده؟؟؟؟ الان مثلا من بیام یکی از ترانه های قدیمی خانوم مکرمو که توسط هیچ خواننده ای فروخته نشده "بدون اجازه از ایشون" بخونم ..ویدیو کلیپش کنم و به شبکه های ماهواره ای بدم...اولشم برای معروفیت خودم بنویسم "ترانه سرا: ترانه مکرم"
خب اونوقت نمیان یقه ی منو بگیرن که!! اینجا چون نمیتونن به من گیر بدن میان به یه ترانه سرای محبوب کشورمون گیر میدن
به جای اینکه بیان از ترانه سراهای عزیز کشورمون حمایت کنند تا هر کسی دزدی از ترانشون نکنه بدتر می کنند ..
الانم که خود خانوم مکرم میگن. : {از ۵ سال پیش که متوجه شدم ممنوع الکار شده‌ام، به هیچ وجه با خواننده‌های خارج از ایران همکاری نکردم و پایم را فراتر از چارچوب و قوانین نگذاشتم}

از مسئولین می خوام که بی تو جه نباشن

از موسیقی ماهم می خوام که حرفامو انتشار کن...خواهش میکنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

این دیگه چه جورشه ؟
ایشون کجا ترانه سرای ممنوع الکاره ؟
یه نگاه به اینسرت البوم بی واژه بندازین بد نیستش !
اسمشون واسه ترک دوم درج شده که !
این گاف از موسیقی ما بعید بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

لطفا مصاحبه ای هم با روزبه بمانی داشته باشید
با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

حق با خانم مکرم هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

...، اسمشون "ترانه" هست امام چون ممنوع الکار هستند کاراشون توی آلبوم های خواننده های مجاز به اسم خواهرشون "بهاره" نوشته میشه !!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

فکر میکنم سال 90 ممنوعیت بی دلیل ترانه عزیز تموم شد . همانطور که دوستمون گفت تو اینسرت البوم بی واژه ی اصفهانی اسم زیباش بود .

خانوم بهاره مکرم خواهر ترانه هستش که در بعضی جاها به دلیل ممنوع الکار بود ترانه اسم ایشون درج میشد . مثل تراک دوم البوم رومانتیک شهاب رمضان (قطعه ی اینم از تو) . البته اینم بگم خانوم بهاره هم فعالیت هایی در همین عرصه دارن .

نام ترانه در خیلی جاها به شکل های زیر درج میشد که ما طرفدارای ایشون عادت کرده بودیم و متوجه میشدیم :

1) ....
2 ) __________
3 ) خیلی جاها هم جای اسم خالی میموند یا اسم همه ترانه سرا ها درج میشد به جز ترانه , که اون ترانه هایی که مشخص نبود ماله چه کسیت ماله ترانه مکرم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا فقط بلدن الکی گیر بدن! این چه وضعشه.. این همه افراد دارن هزار تا کار میکنن اما کسی باهاشون کاری نداره حالا به یه سری افراد که میرسه قدرتشون بهشون میچربه..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

دوستان گلم مرسی از نظرات تمامی شما عزیزان
و از حمایت تمامی شما عزیزان
کاشکی فقط دوستانی که کم لطفی کردن و گفتن "بهاره"ترانه ست متوجه میشدن که "بهاره"هم ترانه میگویدو پرونده ی کاری دارد!از بهاره حتی امتجان ترانه سرایی گرفتند و خود ارشادیها میدانند که بهاره کارش ترانه هم هست!
حالا گیریم در چند آلبوم اسم بهاره رو زدند بجای من که حقم ضایع نشه............عجیبه که بعضیا با این هم مشکل دارن..........چه طور وقتی در آلبوم سیروان حتی بجای اسم ترانه سرا در 4 آهنگ حتی اسم مرا به عنوان نقطه چین هم نزدند.......... یا بعضی از خواننده ها اسم خودشان یا ترانه سرای دیگر رو بجای من زدن که به نوعی اعتبار باش کسی حرفی نزد؟
چه طور با کسانی که شبکه های ماهواری ای رو قبضه کردن کسی کاری ندارد؟
مطمئنم بعد از کار آقای معین کسی کار شاخصی رو در آنوسوی آبها(بر خلاف خیلیها) از من ندیده مطمئنم اگر با خواننده های خاص آنسو کار میکردم الان به اشد مجازات رسیده بودم.......اما خوب چه میشد کرد که "خون بعضی ها رنگین تر است"

با احترام
ترانه مکرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

جدا از اینکه اسمشون درج میشه پای کار های ظعیفشون / اسمشون پای کارهای غیر مجاز هم هست ! مثلا اهنگ معین که با تنظیم سیروان اومد بیرون ! خب باید قید اون ورا رو بزنی دیگه خانم عزیز ! هم ... رو میخواین هم خرما !!! نمیشه که !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

چرا ممنوع فعالیت شون میکنن ؟
چه خبره رفتن واسه یه خوننده اون ور آبی شعر گفتن.
واقعا مسخره س !
خدایا یکیو برسون که به داد موسیقی این کشور برسه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

با عنایت به نام خانم مکرم در قطعه ی معجزه در آلبوم «بی واژه» دکتر محمد اصفهانی فکر نمی کنم ایشون دیگه ممنوع باشه کارهاشون.اتفاقا ترانه های فوق العاده زیبایی هم دارند.قطعه ی با تو از آلبوم «برکت» دکتر اصفهانی هم دیگر اثری است که شاهد این مدعاست.به هر حال امیدوارم خانم مکرم مجددا به صورت آزاد شروع به فعالیت حرفه ای کنند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا ترانه مکرم یکی از بهترین ترانه سراهای ایرانه

واقعا حس و حال رو میاره توی ترانه

سبک خاص خودشو داره

اما متاسفانه همه عادت کردند که اگه روزی کسی کارش زیبا بود اون رو نابود کنند

فقط یه چیزی میگم که امیدوارم ترانه بخونه

هرچی باشی، چه مجاز چه غیر مجاز شعرات همیشه تو قلب ما هست. واقعا بهت افتخار میکنم که ایرانی هستی و ترانه سرای ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

اگر منظور این خانم از تبعیض بین ترانه سراها آقای روزبه بمانی هست باید یه نگاهی به کارهای روزبه بندازه و ترانه گفتن رو یاد بگیره ! اینکه اسم کسی ترانه اس دلیل نمیشه ترانه سرای خوبی هم باشه ! روزبه حساس ترین ترانه هارو گفته با کسایی کار کرده که اسمشون هم در داخل ممنوع هست و از اونطرف همین الان 4 تا تیتراژ خیلی قشنگ در تلویزیون داره اما نه با اسم خودش. این ادم خاصه از البوم کاوه یغمایی تا همین الان تک تک البومهایی رو که ترانه هاش رو گفته همشون موفق بودند و شنیدنی.شده البومی رو بخریم فقط بخاطر ترانه های روزبه. خانم مکرم همون بهتر که ترانه ای از شما منتشر نشه تا اینکه اهنگی مثل "حالیته" رو با اسم شما ببینیم ! اگه این ترانه اس پس کارهای روزبه چیه؟؟ کلام فوق العاده معمولی هست در ترانه های ایشون.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا این انصافه؟!
چرا تفاوت؟ چرا تبعیض؟
همین الان می تونم اسم حداقل 5 تا ترانه سرا رو ذکر کنم که از هر 10 تا کلیپی که تو شبکه های خارجی پخش می شه می تونین اسماشون و ببینین و همکاریه جدی با خواننده های اونور دارند...!
مسئولان یا نمی بینند یا بهتره که نبینند!
وگرنه همگی دسته جمعی ممنوع الکار می شویم...!
ترانه بانوی ترانه ایرانه.... این یه توهینه ... واقعا متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا متاسفم که ما با بهترین هنرمندان کشورمون اینجوری رفتار می کنیم
ترانه مکرم یکی از سابق دار تیرین و عالی ترین ترانه سرا های ماست
به امید روزی که هنرمندامونو تو این وضعیتا نبینیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا حیف که دختری که هر حرف ترانه هاش کلی می ارزه رو اینجوری باهاش برخورد کنن
ترانه مکرم جزو ترانه سراهایی که همیشه بهترین بوده و اعتباره همکاری با بهترین هارو داره اما باید شاهد باشیم که این اتفاق براش میوفته

ترانه عزیز ما همیشه پشتیبانت هستیم و خواهیم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

وقتی کامنت تایید نمی کنید ادم خودش مجبور میشه ریشه ی بعضی قسمتاشو بزنه تا لپ مطلب تایید شه ؛
. لطفا تایید کن ادمین !
خانم مکرم عزیز ، لطفا این نکته رو مد نظر داشته باشین که :
مخاطب موسیقی با خالی دیدن جای ترانه سرا از اون ترانه رد نمیشه !!! میره سراغش تا پیدا کنه ترانه سراش کیه _‌انقدر مرجع توی این کشور هست که به راحتی چند دقیقه ناچیز میشه رزومه به روز همه رو در اورد ! مثلا من همه ترانه های شما رو میدونم _‌با اینکه اسمتون پاش نیست _
اما کسایی هم که مخاطب جدی ِ موسیقی نیستن و متاسفانه متاسفانه موسیقی رو صرفا واسه سرگرمی گوش میدن ، واقعا فک می کنین اصلا واسشون مهمه که کی ترانه سرا باشه ؟ ترانه یا بهاره ؟ روزبه یا بهزاد ؟ مونا یا سارا ؟
به هیچ وجه !!! اون دسته از جامعه حتی وقتی انبوه عکس های ترانه سراهای خانم رو توی موبایلاشون بلتوث می کنن _‌خودم شاهدش بودم _ حتی اسم شما_ یا مونا برزویی و مریم اسدی _ رو هم نمی دونستن !!!
.
هرچند خودم به شخصه خیلی با ترانه هاتون ارتباط برقرار نمی کنم _‌چون حس ثبات رو توش نمی بینم و همزاد پنداری واسم باهاشون سخته اما لا اقل به قول یغما گلرویی :
همین که ادم نتونه پای کار خودش اسمشو بنویسه _ یعنی آخر دنیاست !!! یعنی مرگ واسه هنر !
/
این قسمت کار هرچند سخته ؛ اما وقتی به یه قانونی اگه حتی مجبوریم !! پایبند باشیم دیگه نیاز نیست حس کنیم که بلا تکلیفیم !
.
مخاطب های خاص موسیقی همیشه میدونم کی چه کاری رو انجام میده !!! مخاطب های گذریش هم ، فک نمی کنم خیلی اهمیت داشته باشن ، چون نه پول واسه خرید البوم میدن ،‌نه کاری به عوامل دارن !
همین!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

قدرِ ترانه رو نمیدونین
روزی میرسه که میبینین پشیمونین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

ترجیح دادم من هم توضیح بدم:
1- بعضی از کامنتها امضای نویسنده رو هم همراه داره گرچه با نام مستعار.نه چون من مکرم هستم اما دوست عزیز منتقد اگر قرار باشه ترانه مکرم هم مثل خیلی ها فقط در یک سبک بمونه یا فقط بگه تو هستی به به یا فقط ترانه های خاص بگه اونوقت باید ترانه سراییی روکنار بذاره.اینکه میتونه در هر ژانری قلم بزنه تواناییش رو نشون میده.

2- من به خیلی ها که ناگهان خواهر یا برادرانشون رو وارد عرصه هنر کردند!!! کاری ندارم اما وبلاگ من با سابقه 9 سال پرونده کاریم رو نشون میده همین صحبتها باعث شد من 4 ساعت در ارشاد تست ترانه سرایی!! بدم بعد به تأیید برسم.اگر هم تعدادی از کارهای ترانه بنام من خورد برای جلوگیری از دوستان فرصت طلب برای ثبت نام خودشون یا برادارشون بجای ترانه بود.

3-اگر اسم ترانه در آلبوم بی واژه خورد از لطف دکتر اصفهانی بود که پیگیر بودند و مثل خیلی از دوستان براحتی ترانه سرای کارشون رو فراموش نکردند.

امیدوارم سعی کنیم کمی نسبت بهم مهربون تر باشیم که ......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

چقدر هنرمندا تو جامعه ی ما بهشون ظلم می شه. حالا اگه خانوم هم باشن که دیگه هیچی... چه استعداد هایی که در حال نابودی نیست. اگه یه کم این محدودیت ها کم تر بود(با این اوضاع اصلا تصور آزادیو هم نمی شه کرد) موسیقی ایرن از اینی که هست خیلی بیشتر پیشرفت می کرد. وقتی به خسرو و شیرین نظامی گیر می دن خوب معلومه چشم دیدن یه ترانه سرای موفق اون هم خانومو ندارن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

واقعا متاسفم .. بخاطر دوست گرامی و پر عاطفه ام ترانه ی مکرم عزیز .. این تبعیض ها علت داره .. علتش هم جز حسادت و مافیا بازی چیز دیگری نیست .. حالا دامن ترانه ی عزیز رو گرفته .. از خداوند میخوام با قدرت خودش این مشکل رو حل کنه وگرنه این گرگ صفت ها زورشون بیشتر از شعورشونه ..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

حق با خانم مکرمه . ....چرا تبعیض قائل میشن بین ترانه سراها؟ خانم مکرم ترانه سرای قابلی هستن . امیدوارم که مشکل ایشون هر چه زودتر حل بشه ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

یه خواهشی دارم

لطفا پیگیر این قضیه باشید و اگر اخباری جدیدی در این زمینه به دستتون رسید حتما به ما هوادارای ترانه مکرم بگید که در جریان باشیم.

ممنونم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

سلام

خانوم ترانه مکرم..من به شخص خودم ازشعرات خیلی خوشم میاد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

خانم بهاره مکرم که فرمودید بعضی ها فقط در یک سبک هستند و تو هستی به به !! میسرایند و یا همون بعضی ها احتمالا از بالا ساپورت میشن ! بفرمایید ترانه های :خون بازی+قیصر+دیوار+ 3.5.2 و مرد رویایی رو گوش بدید تا متوجه بشید از هر سبک و موضوعی ترانه گفتن یعنی چی. همون خون بازی برای همه ی این سالهای ترانه ی ایران بس بود.

بقول یک کامنتی در یک سایتی: روزبه بمانی حافظ دوران زندگی نسل ماست. کسی که بخاطر ترانه هاش البومی رو میخریم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

چرا کامنت منو سانسور کردید دوستان موسیقی ما ؟
خانم مکرم یکی ار سرمایه های ما در بخش ترانه هستن و باید قدر ایشون و امثال ایشون رو بدونیم. خانم ترانه از هر کلمه
دمه دستی ای برای گفتن ترانه استفاده نمیکنن و این خودش نشون دهنده اینه که برای کارشون ارزش قائل هستن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

ببخشید من ناگهانی وارد میشم فقط: " آقا ... " من ذهنم به خانم های گل وبلبل و عاشق شدم و آرامش و ....نزدیک شد واصلاً به آقای بمانی فکر نکردم اما با راهنمایی شما حس کردم درسته ایشون هم فقط تو این فضاها موندن ونمیتونن یک ترانه عامیانه یا شاد بگن و فقط با همون کلمات آلبوم سعید شهروز ادامه میدن فقط کمی جابجایی ابیات دارند. ببخشید اما شما خودتون این ذهنیت رو هم دادید .....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

من خودم به روزبه بمانی بیشتر اعتقاد دارم چون معتقدم توانایی کار تو هر سبکی رو داره.... اگر آهنگ " زن " از فرزاد فرزینو گوش کنید متوجه می شین

البته قصد توهین به خانوم مکرمو ندارم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنوز بلاتکلیفم | موسیقی ما