برنامه یاد بعضی نفرات
 
تصمیم وزارت ارشاد بر اجرای موسیقی محلی در ماه رمضان
اقدامی تحسین‌برانگیز؛
تصمیم وزارت ارشاد بر اجرای موسیقی محلی در ماه رمضان
موسیقی ما - مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: از آنجا که مردم ارتباط بهتری با موسیقی محلی برقرار می‌کنند، برای اجرای ویژه در ماه رمضان، موسیقی محلی متناسب با این ماه را برگزیدیم. محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فعالیت‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان، توضیح داد: از مهم‌ترین برنامه‌های دفتر موسیقی در ماه رمضان، اجرای کنسرت توسط گروه‌های محلی خواهد بود.

وی افزود: هنوز برای دعوت از گروه خاصی تصمیم قطعی نگرفته‌ایم اما طی دو سه روز آینده دو گروه مدعو محلی که در ماه رمضان اجرای برنامه خواهند داشت، مشخص می‌شوند.

میرزمانی درباره دلیل دعوت از گروه‌های موسیقی محلی برای اجرا در ماه رمضان، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که ارتباط مردم در ماه رمضان با موسیقی قطع نشود و بر همین اساس از آنجایی که مردم ارتباط بهتری با موسیقی محلی برقرار می‌کنند، برای اجرای ویژه در ماه رمضان، موسیقی محلی را برگزیدیم.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات موسیقی بومی این روز‌ها، تبلیغات است و ما امیدوار هستیم با افزایش و تنوع تبلیغات در سراسر کشور، اقبال بیشتری نسبت به این گونه موسیقی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین درباره موضوعیت این کنسرت‌ها با مناسبت ماه رمضان نیز توضیح داد: هنرمندان باید دغدغه مردم جامعه خود را داشته باشند چراکه وقتی دغدغه مردم در اثر هنری طرح شود، حتما استقبال بیشتری از آن صورت می‌گیرد. ما هم قصدمان این است که بتوانیم برای مناسبت‌های مختلف در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم و در همین ماه رمضان هم قطعا تلاش خود را خواهیم کرد که حال و هوای آثار به ایام ماه مبارک، نزدیک باشد.

میرزمانی در ادامه درباره قیمت بلیت کنسرت‌ها نیز در ماه رمضان، گفت: کنسرت‌هایی که در تالارهای وزارت ارشاد برگزار می‌شود، چندان قیمت بالایی ندارند اما اجاره سالن‌های خصوصی بالا بوده و کنترل آن هم بر عهده ما نیست. به هر حال تا جایی که هزینه‌ها اجازه بدهد، تلاش می‌کنیم در ماه رمضان قیمت پایین‌تری برای بلیت اجرا در تالارهای ارشاد داشته باشیم اما این مساله تا جایی است که بودجه به ما اجازه بدهد و هنوز هم نسبت به اجرای آن، جواب قطعی نمی‌توانم بدهم.

وی سپس درباره برنامه‌های دیگر دفتر موسیقی توضیح داد و اظهار کرد: اجرای ویژه ارکس‌تر ملی در برج میلاد و همچنین اجرای برنامه‌هایی در جشن‌های بنیاد رودکی از دیگر برنامه‌هایی است که دفتر موسیقی در ماه مبارک رمضان خواهد داشت.
منبع: 
برنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:49

bara ghadame aval khobe,omidvarim roozi berese ke concerte pop ham dar in mahe mobarak bargozar beshe!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تصمیم وزارت ارشاد بر اجرای موسیقی محلی در ماه رمضان | موسیقی ما