برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوای «محمد رسول الله» در تالار وحدت پیچید
گزارشی از اجرای ارکستر سمفونیک تهران؛
نوای «محمد رسول الله» در تالار وحدت پیچید
موسیقی ما - ارکستر سمفونیک تهران به مناسبت نیمه شعبان، موسیقی فیلم‌های جهان از جمله موسیقی فیلم «محمد رسول الله» را نواخت.  در این کنسرت که به مدت ۲ شب در تالار وحدت برگزار شد، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی به روی صحنه آمد و ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: برنامه‌ای که برای این کنسرت در نظر گرفته‌ایم متعلق به آهنگسازانی است که هم موسیقی کلاسیک و هم موسیقی فیلم نوشته‌اند. بسیاری از مردم شاید «نینو روتا» را به عنوان آهنگساز فیلم پدرخوانده بشناسند اما او موسیقیدانی بوده که قطعات زیادی برای اپرا، ارکستر مجلسی و سمفونی نوشته است.

روحانی بعد از این توضیح موسیقی فیلم «فانار» ساخته «آلفرد نیومن» را اجرا کرد و در توضیح قطعه بعدی که متعلق به موسیقی فیلم «۲۰۰۱ یک ادیسه فضایی» گفت: این قطعه توسط ریچارد اشتراوس به صورت یک سمفونی نوشته شده بود که کارگردان آن استنلی کوبریک کارگردان از این موسیقی در ساخت فیلمش الهام گرفت.

وی که قبل از اجرای هر قطعه توضیحاتی درباره آن به مخاطب ارائه می‌داد، در خصوص موسیقی فیلم «هشتاد روز دور دنیا» نیز گفت: موسیقی این فیلم که ساخته «ویکتور یانگ» است در سال ۱۹۵۶ جایزه اسکار گرفت اما متاسفانه آهنگساز آن ۸ ماه قبل از اهدای جوایز از دنیا رفته بود.

بعد از صحبتهای روحانی، ارکستر سمفونیک موسیقی این دو فیلم را همراه با موسیقی‌های مولان ساخته «جری گداسمیت» با تنظیم شهرداد روحانی، «گلادیاتور» ساخته «هانس زیمر»، «خارج از آفریقا» ساخته «جان باری» و «داستان وست ساید» اثر «لئونارد برنشتاین» را اجرا کرد که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.

با استراحتی کوتاه، ارکستر سمفونیک تهران با تشویق‌های مردم به روی صحنه آمد و موسیقی فیلم‌های «دستیار جادوگر»، فیلم «فانتزیا» ساخته پول دوکا، «محمد رسول الله» از «موریس ژار»، «برباد رفته» از «ماکس اشتاینر» و «ارباب حلقه‌ها» ساخته «هاوارد شور» را اجرا کردند.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران با اجرای موسیقی‌های «رومئو و ژولیت»، «جاده» و «پدرخوانده» از آثار جاودانه «نینو روتا» به پایان رسید.

×××

به دلیل استقبال کم نظیر مخاطبان، اجرای کنسرت ارکس‌تر سمفونیک تهران به رهبری «شهداد روحانی» در تالار وحدت دو روز دیگر تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، اجرای این کنسرت که قرار بود امشب دوشنبه ۲۷ تیر در تالار وحدت پایان یابد، دو روز دیگر – چهارشنبه ۲۹ تیر و جمعه ۳۱ تیر – در همین تالار روی صحنه می‌رود.
ارکس‌تر سمفونیک تهران در آخرین اجرای خود به رهبری «شهداد روحانی» برای نخستین با موسیقی متن فیلم‌های مطرح سینمایی جهان از سال ۱۹۴۰ تا به امروز را اجرا کرده و با استقبال مخاطبان روبرو شده است.
در شب‌های گذشته اجرای موسیقی چند فیلم مطرح تاریخ سینما از جمله «محمد رسول الله» توسط این ارکس‌تر حاضران در سالن را به وجد آورده بود.
این ارکس‌تر سه شنبه ۲۸ تیر ماه نیز در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای برنامه می‌پردازد و سپس در روزهای چهارشنبه و جمعه همین هفته - ۲۹ و ۳۱ - تیر به تالار وحدت باز می‌گردد.
علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانید با شماره‌های 22955747 و 22948683 تماس بگیرید
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوای «محمد رسول الله» در تالار وحدت پیچید | موسیقی ما