برنامه یاد بعضی نفرات
 
کیخسرو پورناظری:
جوانان موسیقی ایران اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند
موسیقی ما - سرپرست گروه شمس گفت: جوانان ما با انرژی و همت بالایی که دارند موانع موجود در ادامه حیات گروه‌های هنری همچون اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند.

کیخسرو پورناظری سرپرست گروه‌شمس و نوازنده برجسته تار و تنبور درباره عدم پایداری گروه‌های موسیقی در کشور اظهار کرد: فعالیت‌های هنری افت و خیزهایی دارد که با نگاه و انرژی هنرمندان ارتباط مستقیم دارد. گاهی عده‌ای از هنرمندان هم‌قسم می‌شوند که گروهی را راه‌اندازی و در قالب آن فعالیت کنند اما در میانه راه منفعل می‌شوند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم تا وقتی که یک هنرمند بتواند فعالیت هنری بکند می‌تواند در یک گروه فعالیت و آن را اداره کند. در نتیجه حیات هنری گروه‌اش ادامه یابد.

پورناظری با بیان اینکه امروز جوانان زیادی با انرژی زیاد در گروه‌های هنری و در سطح بالا فعالیت دارند، ابراز کرد: هر گروه هنری تغذیه هنری می‌خواهد. اگر این تغذیه امکان‌ داشته باشد آن گروه هم ادامه حیات خواهد داد.

سرپرست گروه موسیقی شمس درباره پایدار ماندن گروه‌های هنری گفت: اینکه یک گروه هنری بخواهد همواره فعالیت داشته باشد و ازهم‌پاشیدگی در آن به وجود نیاید نیازمند همبستگی‌هایی غیر از زمینه هنری همچون خویشاوندی است. به عنوان مثال در گروه کامکار‌ها به قدری همبستگی زیاد است که از همه موانع و مشکلات می‌گذرند و پیوسته فعالیت دارند. هسته مرکزی گروه شمس نیز خانواده ما است و دوستان و همفکران ما در آن فعالیت می‌کنند و سی سال است که کارمان را ادامه داده‌ایم.

آهنگساز «مطرب مهتاب‌رو» در ادامه ابراز کرد: به هر صورت من امیدوارم جوانان ما با انرژی و همت بالایی که دارند موانع موجود در ادامه حیات گروه‌های هنری همچون اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند و در کنار هم رسالت هنریشان را به خوبی ادامه دهند. با فعالیت‌های موسیقیدان‌ها، مخاطب به وجود می‌آید و بر غنای این هنر می‌افزاید. بنابراین قطعا تشکیل گروه‌های موسیقی بر پربار‌تر شدن آن در جامعه تاثیر بسیاری دارد.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جوانان موسیقی ایران اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند | موسیقی ما