برنامه یاد بعضی نفرات
 
اداره ارکستر سمفونیک تهران به دفتر موسیقی سپرده شد
موسیقی در آغاز سال ۹۰؛
اداره ارکستر سمفونیک تهران به دفتر موسیقی سپرده شد
موسیقی ما - انجام امور ارکستر سمفونیک تهران توسط دفتر موسیقی وزارت ارشاد، آغاز تور کنسرت گروههای موسیقی در داخل و خارج از ایران، فعالیت موزه موسیقی در ایام نوروز و... از مهم‌ترین اخبار هنر موسیقی در این ایام بوده است.  با پایان یافتن سال ۱۳۸۹ و آغاز بهاری تازه در سال ۱۳۹۰ فعالیت‌های هنر موسیقی هم در این طراوت رنگ دیگری به خود گرفت و فعالیت‌های خود را یکی پس از دیگری از سر گرفت، یکی از رویدادهای خوب هنر موسیقی در آغاز سال جدید باز بودن موزه موسیقی در ایام عید و پذیرایی از مهمانان نوروزی بود؛ چراکه این نهاد مدنی که به مدیریت علی مرادخانی اداره می‌شود از تاریخ ۴ فروردین ماه درهای خود را به روی علاقمندان گشود.

-شنیده‌ها حاکی از آن است که با آمدن سال جدید اتفاق‌های تازه‌ای هم در ارکستر سمفونیک تهران رخ داده است و از این پس مسئولیت ارکسترسمفونیک تهران به عهده دفتر موسیقی وزارت ارشاد است و انجمن موسیقی دیگر مسئولیتی دراداره ارکسترسمفونیک تهران ندارد؛ نخستین کنسرت ارکسترسمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی‌پور با اجرای آثاری از احمد پژمان، حشمت سنجری و یک قطعه از اشتراوس نیز در ایام نوروز به مدت سه شب به روی صحنه رفت.

-برگزاری تور کنسرت گروه‌های موسیقی به مناسبت نوروز از دیگر رویدادهای هنر موسیقی بود، در این راستا کنسرت گروه موسیقی شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری و آواز علیرضا قربانی در آمریکا به روی صحنه رفت، گروه موسیقی نوروز از دیگر گروه‌هایی بود که با آواز صدیق تعریف در پاریس و ایتالیا اجرای برنامه داشت؛ همچنین گروه موسیقی «لیان» هم سه کنسرت در دانشگاههای بلاروس اجرا کرد.

- برگزاری جشن جهانی نوروز از تاریخ هفتم تا ۱۱ فروردین ماه در تهران برگزار شد و گروه موسیقی «روستاوی» از گرجستان، گروه موسیقی آیینی کشور آذربایجان، گروه سنتی و آیینی از کشور ترکمنستان، گروه موسیقی «قامباریان» از قرقیزستان، ارکس‌تر فیلارمونیک تاجیکستان، گروه تلفیقی «آوای زمین» از کشور هندوستان، گروه غزل‌خوانی «وارثه» از پاکستان و منتخب ارکس‌تر سازهای ملی ارمنستان از جمله گروه‌هایی بودند که در جشن جهانی نوروز در فرهنگسرای نیاوران کنسرت برگزار کردند.

- برگزاری دو نوازی تار و تنبک حسین علیزاده و مجید خلج از تاریخ ۲۲ فررودین به مدت ۴ شب در تالار وحدت نخستین کنسرتی است که آغازگر مجموع کنسرت‌ها در دهه ۹۰ است وکنسرت شهرام ناظری هم که قرار بود در فروردین ماه در شیراز برگزار شود به علت برخی ناهماهنگی‌ها در این شهر لغو شد.

- برگزاری تور کنسرت گروه‌های موسیقی «آراز» به سرپرستی رحیم شهریاری، «نیریز» به سرپرستی ملیحه سعیدی و همچنین کنسرت گروه لیان در سوئد از جمله اجراهایی است که در آمریکا، کانادا و سوئد برگزار می‌شود.

- پس از تشکیل ارکستر سمفونیک رودکی به رهبری آرش امینی و با مدیریت محمد حقگو نخستین آزمون نوازنده‌های این ارکس‌تر امروز در دو ساعت ۱۱ و ۱۳ در محل تالار رودکی برگزار می‌شود.

- کیوان ساکت نوازنده تار در راستای اهداف موسیقایی خود مبنی بر تشکیل ارکسترهای متعدد در شهرستان‌ها اینبار ارکس‌تر سنتی جوانان فرهنگسرای بهمن را به طور رسمی در تهران تشکیل داد و سرپرستی آن را به عهده گرفت.

-آخرین خبرتاسف آور اینکه ارکس‌تر زهی پارسیان به علت وجود مشکلات عدیده به مجموع فعالیت‌های خود پایان داد.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

موسیقی ما قرار بود نتایج رو بیستم اعلام کنید پس چی شد

نتایج نظر سنجی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اداره ارکستر سمفونیک تهران به دفتر موسیقی سپرده شد | موسیقی ما