برنامه یاد بعضی نفرات
 
از دوم تا چهارم بهمن ماه اجرا می شود؛
«شرح پریشانی» سراج در سوگ سیدالشهداء
موسیقی ما - سیدحسام ‌الدین سراج با همراهی گروه «نینوا» به مدت سه روز، بخش‌ هایی از آلبوم «وداع» را با عنوان «شرح پریشانی» به ‌صورت صحنه ‌ای اجرا می کند. سراج درآستانه اربعین حسینی، بخش ‌هایی از آلبوم «وداع» را با همراهی گروه «نینوا» از دوم تا چهارم بهمن به مدت سه روز در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا خواهد کرد.

برای نخستین ‌بار در تاریخ موسیقی ایران، حسام ‎الدین سراج از اشعار عمان سامانی مرثیه ‌سرای برجسته معاصر در آلبوم «وداع» بهره گرفته که اجرای مرثیه‌ های سامانی تاکنون در آثار موسیقی بی‌ سابقه بوده است.

شعر «پریشانی» ازجمله سروده‌ های برگزیده از گنجینه «عمان سامانی» است که در کنار شعرهایی از دیگر شاعران معاصر، آهنگسازی و تنظیم شده و در تالار اندیشه به ‌صورت صحنه ‌ای اجرا می‌ شود

کنسرت صحنه ای «شرح پریشانی» ویژه برنامه ‌ای است که به کوشش مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می ‌شود.

این کنسرت با سازهایی همچون نی، عود، سنج و گروهی از سازهای کوبه ‌ای از جمله دهل و دمام اجرا و گروه همخوان حسام ‌الدین سراج را همراهی خواهند کرد.

همچنین اجرای شعر «غریبه» غلامرضا کافی نیز در قالب موسیقی سنتی و عرفانی از جمله قطعات دیگری است که وی در این برنامه اجرا خواهد کرد.

اجرای کنسرت موسیقی «شرح پریشانی» از ساعت 18 تا 19در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

یادآور می‌شود، آلبوم «وداع» با دکلمه جانسوز اصغر فردی در سال 81 در استودیو پژواک مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و انتشار یافت و از سال 84 در قالب دو لوح فشرده که شامل 16 قطعه است، با چند دوره انتشار تا سال 89 انتشار یافت.

گفتنی است، سوگواره عصر سوره ویژه اربعین حسینی از دوم تا چهارم بهمن به مدت سه روز از ساعت 15 تا 22 در بخش‌ های موسیقی، نمایش، تعزیه، نمایشگاه عکس، نمایشگاه پوستر، شعرخوانی، نمایش فیلم، نشست‌ های پژوهشی و روضه خوانی اجرای برنامه خواهد داشت.
منبع: 
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شرح پریشانی» سراج در سوگ سیدالشهداء | موسیقی ما