برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور خبرنگاران و اهالی موسیقی؛
آلبوم «فرزند ایران» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: آلبوم موسیقی «فرزند ایران» با صدای سینا سرلک و آهنگسازی حمید بهروزی نیا رونمایی می‌شود.  این آلبوم در تاریخ ۱۶ دی ماه محل فروشگاه بتهوون با حضور عوامل آن و خبرنگاران رونمایی می‌شود.

حمید بهروزی نیا با اعلام این خبر به فرهنگخانه گفت: این آلبوم حال و هوای موسیقی دهه ۶۰ را دارد و پیش از این قرار بود قبل از ماه محرم و صفر منتشر شود.

وی در باره چرایی شباهت این آلبوم به موسیقی دهه ۶۰ گفت: نوع تحرکی که در آن هست، بالاست و حال و هوای جنگ و حماسی دارد و به لحاظ نوع و ریتم خوانش، به موسیقی آن دوران نزدیک است.

از این میان ۵ قطعه در دستگاه چهارگاه و مابقی در آواز اصفهان ساخته شده است که دستگاه چهارگاه حالت حماسی دارد. به گفته این آهنگساز، قطعه «فرزند ایران» که یکی از قطعات آلبوم فوق بوده، یک قطعه ملی – میهنی است که از این قاعده مستثنی نیست.

بهروزی نیا در ادامه یادآور شد: اشعار این آلبوم نیز اشعاری حماسی بوده و نوع موسیقی آن جوری است که از هر قشری می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. چون به سلیقه همه نزدیک است و سعی داشته‌ایم همه افراد جامعه را در نظر داشته باشیم. به اعتقاد این آهنگساز، با وجودی که فضای موسیقی این آلبوم به موسیقی دهه ۶۰ نزدیک است، اتفاقا آلبوم به روزی بوده و برای روزمره نیز ساخته شده است.

وی در این باره گفت: این روز‌ها هر کس را که نگاه می‌کنیم، یک جورهایی استرس دارد و در عین حال به دنبال هیجان است. مردم دیگر تحمل شنیدن موسیقی با فضاهای یکنواخت و آرام را ندارند و به دنبال ریتم در موسیقی هستند. جوان‌ها هم که به فکر موسیقی سنتی نبوده و اصلا به دنبال گوش دادن آن نیستند. به همین دلیل، سرعت این کار برایم در اولویت بوده و مهم است. سرعت این کار بالاست. اما در چارچوب موسیقی ایرانی به اصالت‌ها نیز پایبند مانده است.

حمید بهروزی نیا همچنین در ادامه گفت: این اثر شامل ۱۰ قطعه است که اشعار آن علاوه بر مولانا از شاعران معاصر نظیر سیمین میرحسینی و اکبر دانش طلب انتخاب شده است.

سینا سرلک و حمید بهروزنیاوی با اشاره به اینکه جواب آوازهای این اثر موسیقایی را رامین جزایری داده است، افزود: در این اثر؛ نوازنده‌هایی چون پژهام اخواص (تمبک)، پویا سرایی (سنتور)، نوشین پاسدار (عود)، مسلم علیپور (کمانچه)، نیما نیک طبع (دف)، پارسا احتشامی (نی) و آوا ایوبی (تارس باس)؛ صدای سرلک را همراهی می‌کنند.

حمید بهروزی نیا از ۸ سالگی عود را نزد عموی خود حسین بهروزی نیا فراگرفت و بعداز آن نزد محمدرضا رحیمی در مرکز حفظ و اشاعه رفت. وی پس از تحصیل در هنرستان موسیقی، به نزد هوشنگ ظریف و ارشد تهماسب رفت. بهروزی نیا دوره عالی ردیف را نزد داریوش پیرنیاکان و آیدین علیا فراگرفت.
این هنرمند تاکنون در آثاری چون «همیشه جاویدان» و «از خاطره تا خیال» که از ساخته‌های مهدی رفعتی است، نوازندگی کرده است.

طلوع، ساز و آواز، فرزند ایران، غروب، سرگشته، احسان، شیدا، تکنوازی تار، وصال ومرغ لاهوتی عنوان قطعات این آلبوم هستند.

پویا سرایی (سنتور)، میلاد علی‌پور (تار)، آوا ایوبی (تارباس)، رامین جزایری (سه تار)، هومن مهدوی (سه تار)، شاهین شهبازی (سه تار)، نوشین پاسدار (بربط)، مسلم علیپور (کمانچه)، پارسا احتشامی (نی)، پژهام اخواص (تنبک)، بهنام معصومی (تنبک) و نیما نیک طبع (دف) به عنوان نوازنده و شهرام مهاجر، آرام علی‌پور، بیتا همدانی، سارا ابراهیمیان و آناهیتا ماکویی به عنوان هم‌خوان در ضبط آلبوم حضور داشته‌اند.

به گفته بهروزی نیا به جز دو قطعه، باقی قطعات را مسلم علی‌پور تنظیم کرده و ساخت همه قطعات توسط خود او صورت گرفته است.  «فرزند ایران» که توسط موسسه آوای خورشید منتشر شده، روز ۱۶ دی ماه، ساعت ۱۷ تا ۲۱ در مرکز موسیقی بتهوون رونمایی خواهد شد. بتهوون در خیابان کریمخان زند، خیابان ثنایی، شماره ۲۳ واقع شده است.
منبع: 
فرهنگخانه
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «فرزند ایران» رونمایی می‌شود | موسیقی ما