برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست دفتر موسيقي خبر داد:
برگزاري جشنواره موسيقي نواحي ارديبهشت سال آينده
علي ترابي از برگزاري جشنواره موسيقي نواحي در نيمه دوم ارديبهشت سال آينده خبرداد.جشنواره موسيقي نواحي كه 6 دوره در كرمان به دبيري «محمدرضا دوريشي» برگزار شد به دلايل مختلف به مدت 6 سال برگزار نشد تا اين كه شهريور امسال حميد شاه‌آبادي معاون هنري ارشاد زمان برگزاري دوره هفتم را 9 دي ماه اعلام كرد و به دنبال آن جهانگير نصر اشرفي را به عنوان دبير اين دوره انتخاب كرد.

علي ترابي سرپرست دفتر موسقي ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موسيقي فارس با توجه به نزديك شدن به تاريخ اعلامي از سوي معاون هنري ارشاد، در خصوص برگزاري جشنواره موسيقي نواحي گفت: طي چند جلسه با جهانگير نصري اشرفي دبير اين دوره از جشنواره موسيقي فجر به اين نتيجه رسيديم كه اگر بخواهيم جشنواره با كيفيت مورد نظر برگزار شود يك مقدار زمانمان براي اين كه آن را دي ماه برگزار كنيم خيلي كم است بر اين اساس اين موضوع را با آقاي شاه‌آبادي مطرح كرديم با موافقت ايشان، تصميم گرفتيم جشنواره موسيقي نواحي نيمه دوم ارديبهشت سال آينده برگزار شود.

وي ادامه داد: ما چند سال جشنواره نواحي را نداشتيم و در اين وقفه طولاني برخي نوازندگان برجسته قديمي از ميان ما رفته‌اند كه البته ممكن است در اين مدت گروه‌هاي جديدي هم شكل گرفته يا استعدادهايي هم در موسيقي نواحي ما بروز پيدا كرده باشند.

سرپرست دفتر موسيقي ارشاد بيان داشت: ما براي جشنواره موسيقي نواحي يك برنامه سه ساله را تبيين كرديم و در اين دوره تمركزمان بر گروه‌هايي است كه كمتر در اين چند سالي كه جشنواره برگزار نشده،ديده شده‌اند.

ترابي با بيان اينكه زمان برگزاري اين جشنواره قطعا ارديبهشت خواهد بود، اظهار داشت: اميدوارم بتوانيم براي برنامه‌هاي طولاني مدت جشنواره، بعد از دوره اول كارهايي كه بيشتر نيازمند حمايت هستند و از طريق سيستم دولتي حمايت نمي‌شوند و به نوعي در خطر از بين رفتن هستند را با يك پشتيباني بيشتري در طول سال امكان ديده شدن‌شان را فراهم كنيم.

ترابي ادامه داد: هدف ما اين است كه اگر فراگيراني در سطح آن مناطق وجود دارند امكان برگزاري مكتب خانه‌‌هايي يا دوره‌هاي آموزشي را نيز براي آنها فراهم كنيم كه در طول سال اين بخش فقط محدود به نوازنده‌هاي مسن و قديمي ما هم نشوند و اين سنت موسيقي همچنان حفظ شود.

سرپرست دفتر موسيقي ارشاد در خاتمه با اشاره به مكان برگزاري اين دوره از جشنواره خاطر نشان كرد: اين جشنواره سال بعد در تهران برگزار مي‌شود البته كرمان هم يكي از گزينه‌هاي جدي برگزاري جشنواره خواهد بود بر اين اساس ممكن است ما بخشي از اين گروه‌ها را هم براي اجراي برنامه به كرمان هم بفرستيم.اما به طور كلي مركزيت‌ اين دوره در تهران است اما باز به صورت ثابت نخواهد بود و ممكن است سال بعد به كرمان يا استان ديگري برود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برگزاري جشنواره موسيقي نواحي ارديبهشت سال آينده | موسیقی ما