برنامه یاد بعضی نفرات
 
پشت پرده شکایت زن مداح بوشهری از «مختارنامه»
خواننده زن تیتراژ مختارنامه از صداوسیما شکایت می‌کند
موسیقی ما - روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: زن خواننده تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی مختارنامه با بیان اینکه پخش صدای زن، حرام است، گفت: از پخش بدون اجازه صدایم از تلویزیون شوکه شدم و از صدا و سیما به دستگاه قضایی شکایت خواهم کرد. رحمانی، که در مجالس مذهبی زنانه بوشهر به مداحی می‌پردازد در گفت و گویی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، تأکید کرد که لالایی پخش شده در عنوان بندی پایانی سریال مختارنامه، صدای اوست و نمی‌داند چه کسی این صدا را برای پخش به عوامل این سریال داده است.

بعد از انتشار خبری مبنی بر شکایت زن خواننده بوشهری از صداوسیما به علت پخش صدایش، اسماعیل غلامی از کاربران خبرآنلاین با ارسال یادداشتی به برخی واقعیت های این خبرسازی اشاره کرد. در بخشی از این یادداشت آمده است:نوای لالایی که به «اصغرخوانی» معروف است از آلبوم «موسیقی مذهبی شیعیان ایران» به همت انتشارات ماهور سال گذشته منتشر شده و بعد توسط امیر توسلی آهنگساز مختارنامه اتنخاب شده است؛ این خواننده می توانست در همان موقع نسبت به انتشار صدای خود در آلبوم مذکور اعتراض یا شکایت کند. هرچند بعید می‌دانم کسی که سال هاست برای امام حسین(ع) و فرزندانش می‌خواند بخواهد از این حرف ها بزند.

در جای جای ایران عزیز بسیارند کسانی که سالهاست در رثای اهل بیت پیامبر(ص)، به ویژه ایام عزای امام حسین(ع) نوحه سرایی می‌کنند. از جمله کسانی چون خانم رحمانی که نوای لالایی‌شان برای علی اصغر(ع) از جان عاشقشان بر می‌آید. قطعا مجموعه ای که توسط انتشارات ماهور منتشر شده با هماهنگی مداحان و نوحه خوانانی بوده که صدایشان در این آلبوم شنیده می‌شود. اگر بحث‌های حقوقی هم بخواهد پیش بیاید قاعدتا باید بین «ماهور» و «صداوسیما» باشد. و حتی اگر هم این خواهر عزیز شکایتی داشته باشند، باز هم نیازی به این همه احساساتی شدن نیست.
ضمنا سالهاست صدای خوانندگان زن گروه های کر در لابلای موسیقی متن فیلم ها و سریال ها پخش می‌شود و کسی هم به حرام بودن آنها خرده نگرفته یا شکایتی در این باره نکرده است.

به یاد بیاوریم موسیقی متن «خاک سرخ»، فیلم «لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند»، سایر آثار استاد حسین علیزاده، به تماشای آب های سپید، طرح نو و خیلی کارهای دیگر که خوانندگان زن هم آثار بی کلام و هم باکلامی را اجرا کرده اند. ضمنا اینجا ما با یک موسیقی بی کلام طرفیم و خواننده زن شعری یا کلامی نمی‌خواند و صرفا یک نوای لالایی جانسوز است که در غم علی اصغر(ع) سرداده شده است.

در بخش دیگری از این یادداشت نیز به مجموعه «شب دهم» اشاره شده و آمده است: آنها که می‌خواستند شکایت کنند موقعی که در قسمت آخر سریال «شب دهم» اثر ارزشمند حسن فتحی خواننده زن رسما نوحه می‌خواند، می‌توانستند شکایت کنند.

حال با این همه زحمت و تلاش طاقت فرسا که به یک جهاد 10 ساله می ماند، آیا سزاست که اثری به این عظمت و با این قد و قواره که یکی از عجیب‌ترین و پررمز و رازترین بخش‌های تاریخ شیعه را قرار است بازگو کند، با تیغ ندانم کاری بعضی قلم به دستان درگیر حاشیه‌های بی مورد شود؟

نکته جالب تر اینکه طبق ادعای اولین منبع درج این خبر یعنی سایت «عدالت محور» استان بوشهر یا خبرگزاری جانا صدای خانم رحمانی به صورت بلوتوث در شهر بوشهر مدتهاست منتشر شده، با این حساب حتما انتشارات ماهور هم که سال گذشته این صدا را در آلبومش منتشر کرده از روی همان بلوتوث کپی گرفته است!
منبع: 
خبر آنلاین
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

تکراری بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

راست میگه خدایی اگه حروم پس چرا تو اون آلبوم حروم نبوده؟
اگر تو اون آلبوم هم بی خبر شما پخش شده که این دیگه خنده دار چون بالاخره شما یه جوری رفتی تو استودیو این رو خوندی ظبط شده دیگه نکنه اون موقع هم تو خواب دزدیدن بردنت؟
ولی من میگم خدایی این صدا سیما مال مردم خوره خوب پولش رو بدید بیچاره رو دیگه شده حکایت آثار استاد شجریان دیگه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

منم موافقم یعنی چی الکی الکی میخوان با حاشیه سازی خرابش کنن.این خانم انگار تا الان خبر نداشته صداش توی کاست هست!

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

واقعا جای تاسف برای خانم رحمانی و کسانی که می خواهند این شکوه و جهاد ملی و اسلامی در صداوسیما رو کم رنگ کنند.
به جای اینکه از روز اول از آقای میرباقری و همرزمانش در این رزم حمایت بشه فقط سنگ جلوی پاش انداختند.
افسوس...افسوس...افسوس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

خوب صدای ایشونو از رو تیتراژ بردارن مگه خیلی مهمه حالا؟!!
این سریال انقدر جذابیت داره که بود و نبود این صدا هیچ تاثیری توش نداره
به نظر من مشکل ایشون اینه که اسمشون توی تیتراژ ذکر نشده!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود
مقبول طبع مردم صاحب نظر شود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به قول دوست عزیز صدای ایشونو از رو تیتراژ بردارن خیلی مهم نیست یه لالایی غم انگیز باصدای یه پسر بچه مشکل رو حل میکنه تازه صدای زن حرومه چه اینجا چه جای دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

به قول دوست عزیزصدای ایشونو از رو تیتراژ بردارن یه لالایی با صدای یه پسر بچه حل میشه خوانندگی برای زن حرومه چه اینجا چه جای دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من از اولش هم گفتم این تیتراژ خیلی سطحش پایین بود برای تیترای پایانی چه برسد به اینکه این خانم حالا شاکی شده.
صداش رو حزف کنن.یه صدای قشنگ مثل تیتراژ ولایت عشق با صدای اصفهانی یا صدای سوز داره حسین کشتکار بوشهر بزارن .

007
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

اتفاقا به نظر من خیلی هم درست داره میگه اثر خودشه نباید به بدون اجازه ازش استفاده میکردن حالا میخواد سریال مختار باشه میخواد هر چیز دیگه ای.و دوستان هم باید توجه داشته باشن آلبوم ها معمولا یه چیزی دارن به نام حق پخش حالا درسته که شاید به صورت شخصی رعایت نشه ولی اینکه در صدا وسیمای یه مملکت و تو یه سریال با این بیننده واقعا نوبره!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

من اصلا این حرف هارو قبول ندارم.هیچم حرام نیست.بعضیا فقط دنبال اینن که از یه کار خوب مثل مختارنامه نکته ضعف بگیرن.خانم رحمانیم به نظر من داره سعی می کنه یه نفعی ببره.پول بهش بدن ساکت میشه(دستمزد)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده زن تیتراژ مختارنامه از صداوسیما شکایت می‌کند | موسیقی ما