برنامه یاد بعضی نفرات
 
نادر مرتضی پور رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران شد
در آخرین نشست بابک رضایی معرفی شد؛
نادر مرتضی پور رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران شد
موسیقی ما - در آخرین نشست بابک رضایی و اعضای شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران،نادر مرتضی پور به عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران معرفی شد.ارکستر سمفونیک تهران پس از انتخاب مرتضی پور از فردا تمرینات خود را با این رهبر آغاز کرده و به زودی تاریخ کنسرت ارکستر سمفونیک اعلام خواهد شد.

نادر مرتضی پور از 10 سالگی به تشویق پدر به کنسرواتوار موسیقی تهران (هنرستان عالی موسیقی) رفت. همزمان با آموختن دروس پایه موسیقی نوازندگی کنترباس را هم شروع کرد. پس از پایان دوره هنرستان و اخذ دیپلم موسیقی بعنوان نوازنده کنترباس در ارکستر سمفونیک تهران مشغول به کار شد.

او برای ادامه تحصیلات آکادمیک موسیقی در سال 1349 به امریکا رفت و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه میسوری ـ کلمبیا ادامه داد.

مرتضی پور در مدت اقامت و دوران تحصیل در امریکا موفق به کسب تجارب فراوان از اساتید مطرح موسیقی در زمینه رهبری ارکستر و نوازندگی کنترباس شد که از جمله با HENRY LOEW ، STUART STANREY و FAUL ELLISON در کلورادو و دانشگاه RICE در هوستون تگزاس و همچنین رهبری ارکستر با DANIEL SPURLURK ، JORGE MESTER ، DANIEL LEWIS در ASPEN کلورادو و ROBERT LINDER در HUSTION تگزاس دانشگاه H.B.U فرا گرفت.

او پس از اتمام تحصیلات مدتی در امریکا به تدریس نوازندگی و رهبری ارکستر پرداخت و سپس به ایران بازگشت و همکاری خود را با ارکستر سمفونیک تهران به عنوان رهبر ارکستر و مدیر هنری آغاز نمود.

او از سال 1361 رهبر ارکستر مجلسی و سمفونیک صدا و سیما را هم به عهده گرفت. از عمده فعالیت های مرتضی پور ساماندهی ارکستر سمفونیک تهران پس از انقلاب بود که با برنامه ریزی منسجم برای ارکستر و تمرین قطعات مختلف کلاسیک و ایرانی اجرای کنسرت های خیابانی، اجرای کنسرت در تالار وحدت، شهرستان ها و جبهه ها برای رزمندگان، کنسرت های آموزشی و اجرای قطعات آهنگسازان ایرانی برای اولین بار در تالار وحدت پایه گذاری جشنواره های موسیقی و ... که همه باعث جلوگیری از فروپاشی ارکستری شد که امروز موجب افتخار و مباهات هنرمندان کشور است.

همچنین اجرای کنسرت با ارکستر مجلسی سازمان صدا و سیما در تهران و در فستیوال اوزاکای ژاپن با تک نوازی زنده یاد غلامرضا علی آقا، تدریس در دانشگاه و مدیر تولید و آموزش موسیقی صدا و سیما بوده است.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نادر مرتضی پور رهبر جدید ارکستر سمفونیک تهران شد | موسیقی ما