برنامه یاد بعضی نفرات
 
درمراسم افتتاحيه جشنواره فرهنگي هنري دريانوردان
محمد سرير به ياد محمد نوري نواخت
موسیقی ما - در ميان تشويق وبي امان تماشاگران سالن جشن بزرگ نكوداشت سال جهاني دريانوردان محمد سرير به ياد محمد نوري پيانو نواخت.جشن بزرگ نكوداشت سال جهاني دريانورد و آغاز جشنواره فرهنگي هنري دريانوردان شب گذشته پنجشنبه هشتم مهرماه در سالن حركت با حضور اعضاي كانون‌هاي دريانوردي و جمع بسيار اندكي از هنرمندان برگزار شد.

بنابراين گزارش محمد وافري دبير اين جشنواره و رئيس هيات‌مديره انجمن صنفي دريانوردان ايران ضمن گلايه از عدم وجود استانداردهاي لازم در بحث حراست و حمايت از حقوق دريانوردان توسط دولت برگزاري سال جهاني دريانوردان را وظيفه NGOها دانست.

وي گفت: دريانوردي كاري پرمخاطره است و دريانورد در تمام لحظات زندگي خود خطرات نفرت‌انگيزي را به چشم مي‌بيند. امسال كه سال دريانورد است هدف اصلي سازمان و انجمن صنفي دريانوردان ايران ايجاد توجه براي خدمت‌رساني به دريانوردان است. به خصوص پرداخت به بحث مهم اقتصادي.
وافري خاطرنشان كرد: اهميت قشر دريانورد براي جامعه جهاني آنچنان كه بايد و شايد معلوم و مشخص نيست ما بايد روش و ابزاري در دست داشته باشيم كه بتوانيم اين اهميت را براي جامعه مشخص كنيم كه متاسفانه اين ابزار تاكنون اگر در اختيار دولت بوده است آنچنان كه بايد نتوانسته درست عمل كند.
وي بيان كرد: امسال در كنار ما جامعه هنري ايستاده تا به ما كمك كند كه نقش و اهميت دريانوردي و دريانوردان براي جامعه مشخص و معلوم گردد. خانه سينما و صنف مستندسازان در كنار ما ايستاده‌اند و اميد داريم آنچه كه در دست، دل و انديشه‌مان است به نحو احسنت پيش ببريم و حقوق متوقع خودمان را كه حقي معوق بوده است را به دست آوريم.
وي اصلي‌ترين حق دريانوردان در كشور را كه تاكنون آنچنان كه بايد و شايد به آن توجهي نشده است بحث قانون كار دانست و گفت: متاسفانه ما در كشورمان قانون كار دريايي نداريم و اين يك فاجعه است و حكومت‌هاي مركزي هميشه از دريا و دريانوردي دور بوده‌اند و جريان به سمتي رفته است كه دريا را نبينيم.

باقري در پايان گفت: اميد دارم به وسيله حركت‌هاي فرهنگي اين قانون نانوشته كه دشمني با دريانوردان است پاره شود. اي كاش در برنامه پنج ساله توسعه چندي پيش به مجلس ارائه شد حتي و حتي يك گزاره دريايي مي‌بود كه متاسفانه چنين چيزي وجود ندارد.

در ادامه محبوبه هنريان به روي صحنه رفت و گفت: وقتي كه صحبت از همراهي هنرمندان با قشر دريانورد شد مكث نكردم، دريانوردي هميشه در تاريخ به كنكاش و جست‌وجو مطرح هستند و تداعي اين دو كلمه همان كاري است كه مستندسازان مي‌كنند.
وي افزود: ما مستندسازان سال جهاني دريانوردي را پاس مي‌داريم و امروز همصدا با دريا شده و از دريادلان تقدير مي‌كنيم باشد كه ذهن كاوشگر و مستعد مستندسازان و دريانوردان همراه شود و باعث رشد و توسعه اين شغل جست‌وجوگرانه باشد.
در ادامه محمدرضا مقدسيان رئيس انجمن مستندسازان ايران به روي صحنه رفت و گفت: به نيابت از طرف انجمن مي‌خواهم تولد دوباره شما دريانوردان را تبريك بگويم و از همينجا اعلام كنم كه اولين جشنواره فيلم و عكس مستند دريانوردي برگزار خواهد شد و اعلام نتايج آن در روز حمل و نقل خواهد بود.

وي افزود: اميدوارم شاهد جشنواره فيلم كوتاه، وبلاگ و تنديس دريانورد هم باشيم تا در كنار برگزاري اين جشنواره‌ها صندوقي به وجود آيد كه از مستندسازان حمايت شود تا وارد عرصه دريانوردي شوند و چهره واقعي دريانوردان را به جامعه بشناسانند.

در ادامه مراسم نكوداشت‌ها برگزار شد. در ابتدا كاپيتان حسين معرب به عنوان چهره ماندگار دريانوردي ايران به روي صحنه رفت. وي اولين مدرس دريانوردي در ايران عضو آكادمي علوم و نجوم است كه در زمان دكتر مصدق به اروپا رفت و درس دريانوردي خواند و به ايران بازگشت. وي جايزه خود را از دست محمد سرير دريافت كرد.
در ادامه از كاپيتان علي‌اصغر قبادي (كاپيتان پيش‌كسوت) كاپيتان توفيق صدر موسوي (كاپيتان پيشكسوت)، كاپيتان اسدالله قطب رزمجو (كاپيتان پيشكسوت)، مهندس علي فرخنده (دريانورد نمونه سال)، فريد رحيمي، عباس كاظمي، منصور ملكي‌نيا و بهناز برادري (دريانوردان نمونه)، سيدسجاد نوربخش و مهدي بردبار (دانشجويان نمونه دريانوردي) تقدير به عمل آمد.
همچنين قربان به عنوان استاد نمونه و محمد وافري به عنوان پژوهشگر نمونه برگزيده شدند.
نرگس رسولي خبرنگار حوزه راه و ترابري ايلنا به عنوان خبرنگار نمونه و از پريسا پناه‌خواهي، بابك اخوت‌پور و ابراهيم رجيبان به عنوان خبرنگاران نمونه و نشريه ترابران به عنوان جريده برگزيده، و مارين‌نيوز به عنوان سايت برگزيده حوزه راه و ترابري معرفي شدند.
حاشيه‌هاي مراسم
***
در پايان اين مراسم سمفوني آب ساخته محمد سرير پخش شد و سرير از دست همايون خرم آهنگساز پيشكسوت ايران جايزه‌اي دريافت كرد.
محمد سرير به ياد محمد نوري يك قطعه آذري با پيانو نواخت.
اجراي اين مراسم را كامران ملكي مدير روابط عمومي خانه سينما برعهده داشت.
گروه كوبان به خوانندگي نيما رحمتي به مدت 40 دقيقه برنامه اجرا كرد.
گروهي از به اصطلاح هنرمندان نيز در ميان برنامه‌ها به روي صحنه مي‌آمدند و آهنگ‌هايي از قبيل لب كارون و دريا قشنگه را اجرا مي‌كردند
در كارت دعوت اين مراسم از حضور هنرمنداني مانند سيدعلي صالحي، محمود دولت‌آبادي، همايون شجريان، آتيلا پسياني، عزت‌الله انتظامي، رخشان بني‌اعتماد، امين تارخ، ابراهيم حاتمي‌كيا، باران كوثري، پوران درخشنده، داريوش ارجمند، پري زنگنه و بسياري ديگر از هنرمندان اسم برده شده بود كه در اين مراسم حضور خواهند داشت ولي هيچ‌كدام نبودند.
از فاطمه معتمدآريا به عنوان سفير مهرباني كانون دريانوردان نام برده شد و از او تقدير شد در صورتي كه حتي وي نيز در سالن نبود.
هنگام پخش سرود اي ايران و برخلاف معمول هيچ كس از جاي خود برنخواست و به جاي ان حاضران در سالن به كف زدن و سوت بلبلي نواختن مشغول شدند.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد سرير به ياد محمد نوري نواخت | موسیقی ما