برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین رهبر ارکستر زن در ایران، فقط تمرین می‌دهد!
نازنین آقاخانی رهبر ارکستر ایرانی‌الاصل برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شد؛
اولین رهبر ارکستر زن در ایران، فقط تمرین می‌دهد!
موسیقی ما - امروز دوشنبه بعد از تردیدهای بسیار درباره فعالیت نازنین آقاخانی به عنوان اولین رهبر ارکستر سمفونیک تهران، این خبر به صورت رسمی توسط انجمن موسیقی ایران اعلام شد. در خبر رسمی انجمن موسیقی آمده است: «اركستر سمفونيك تهران قبل از تعطيلات تابستاني خود تمرينات‌اش را با خانم نازنين آقاخاني انجام مي‌دهد و پس از تعطيلات همزمان با عيد سعيد فطر، برنامه‌اي به رهبري سهراب كاشف اجرا خواهد كرد.»

آقاخانی چند جلسه با ارکستر تمرین کرده است، اما از قبل هم بیم آن می‌رفت شانس رهبری ارکستر را پیدا نکند. مخصوصا اینکه او این روزها باردار است.

بابك رضايي مدير عامل انجمن موسيقي ايران با اعلام اين مطلب وضيح داد: بعد از حضور موفق شهداد روحاني به‌عنوان رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران قبل از تعطيلات تابستاني خود تمرينات‌اش را با حضور نازنين آقاخاني پي مي‌گيرد و بعد از تعطيلات (بعد از ماه مبارك رمضان) نيز مجددا با حضور ايشان تمرين دارد.

وي تصريح كرد:بنايي بر اجراي اركستر سمفونيك با رهبري نازنين آقاخاني نيست بلكه در ادامه برنامه‌هاي اركستر براي حضور رهبران مهمان در نظر داريم براي فعاليت مداوم و تمرينات گروه از حضور ايشان بهره بگيريم تا علاوه برتجربه‌هاي متفاوت ،سطح كيفي اركستر هم افت نكند.

همچنين درباره احتمال ختم شدن تمرينات فعلي اركستر با اجراي اين رهبر توضيح داد: برنامه‌ريزي ما فعلا بر تمرين گروه با ايشان است، چه بسا كه تا كنون تمام تمرينات اركستر سمفونيك با رهبرهاي مختلف الزاما به اجرا ختم نشده است.

رضايي همچنين به حضور سهراب‌كاشف به عنوان ديگر رهبر اركستر مهمان اشاره كرد و افزود:بعد از تعطيلات و همزمان با عيد سعيد فطر، سهراب كاشف رهبري مهمان اركستر را عهده‌دار مي‌شود و در حال حاضر برنامه ايشان هم فقط براي تمرين پي‌ريزي شده است.البته امكان اجراي گروه با ايشان وجود دارد.

مدير عامل انجمن موسيقي ايران تنها برنامه قطعي اجراي اركستر سمفونيك را با رهبري مجيد انتظامي دانست و به ايسنا گفت:اركستر سمفونيك قطعه سمفوني «مقاومت» از ساخته‌هاي انتظامي را به مناسبت هفته دفاع مقدس در تهران و چند مركز استان اجرا خواهد كرد.

نازنین آقاخانی،  30 سال سن دارد و چندی پس از رفتن شهرداد روحانی از ایران به تهران سفر کرد. او تا به حال چند جلسه با ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی را تمرین کرده است. او همان رهبر میهمانی است که طی هفته‌های گذشته بارها و بارها درباره‌اش صحبت شده بود و نامی از او ذکر نمی‌شد.

این رهبر ارکستر ایرانی‌الاصل است، اما در وین زاده و بزرگ شده است. آقاخانی به تازگی از اتریش به ایران آمده و پیش از این با ارکسترهای زیادی در اروپا همکاری داشته است.

آقاخانی فعالیت موسیقی را از کودکی با نواختن پیانو آغاز کرد و بعد از آن آهنگسازی و رهبری ارکستر کرده است. او همچنین آشنایی خوبی با موسیقی معاصر، موسیقی تئاتر و اپرا دارد.

عکس: مهدی توسلیان
منبع: 
خبرآنلاین - ایسنا - موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

من کار این خانم رو از نزدیک دیدم آفرین به این انتخاب،امیدوارم حمایت و پیگیری هم از طرف انجمن در کنار دعوت ایشون باشه. بهر حال اتفاق تحول خوبی در موسیقی در حال انجامه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

آفرین به رئیس انجمن موسیقی
امیدوارم که به زودی این اتفاق بیافتد و ما شاهد برنامه ارکستر سمفونیک به رهبری این خانم که افتخار ایران هستند باشیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

خانم اقا خانی خیلی کارشون خوبه امیدوارم که موفق باشن به هر حال ارکستر ما به یه تحول احتیاج داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

منبع خبر را هم ذکر کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

امیدوارم قدر این شخص را بدانیم و از تجارب ایشان آن طور که شایسته است استفاده کنیم. باعث افتخار ما است که بگوییم یک زن ایرانی ( خانم آقا خانی ) ارکستر ملی ایران را رهبری می کند. با آرزوی موفقیت ایشان.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

جالبه اما متاسفانه ایشون باردار هم نبود اجازه رهبری رو نمیدادند............میدونید که !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

این تحول بسیار شگرف را به تمامی اهل هنر و موسیقی تبریک می گویم در انتظار اجرا به رهبری خانم آقاخانی هستیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

امیدوارم به اون درجه از بلوغ برسید که بتونید همه نظر ها رو منعکس کنید ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

من سابقه ایشون رو بررسی کردم با وجود جوانی آثار مهم و مشکلی رو رهبری کردند...به ایشون افتخار میکنم با توجه به جفاهایی که در حق زنان ایرانی میشود از مجوز نگرفتن کنسرت ایشون اصلا تعجب نمیکنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

واقعاً حیف که اجازه استفاده از ایشان داده نمیشه.........حیف

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

باعث افتخار است خانم اقا خانی تبریک

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

به نظر من این انتخاب خیلی عالی و بجا بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

با سلام و عرض ارادت.دست شما درد نکند که موسیقی کلاسیک را دوباره زنده کردید.ایندگان از شما سپاسگزاری خواهند کرد.اگر اجازه دهید خانم اقا خانی رهبری کند شاهکار کردید.و تمام بلیطهاتون سریع فروش میرود تعداد کنسرتها را زیاد کنید و اطلاع رسانی بسیار ضعیف است. بیشتر مردم نمیفهمند کنسرتها کی است.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین رهبر ارکستر زن در ایران، فقط تمرین می‌دهد! | موسیقی ما