برنامه یاد بعضی نفرات
 
فریدون؛ این‌بار حرفه‌ای‌ و مسلط
گزارش مفصل موسیقی ما از کنسرت فریدون در اریکه ایرانیان تهران؛
فریدون؛ این‌بار حرفه‌ای‌ و مسلط
+ سری اول عکس‌های سعید عبداللهی از کنسرت

موسیقی ما - بهار راستین:
کنسرت فریدون آسرایی خواننده دوست‌داشتنی موسیقی پاپ کشورمان طی دو شب در سالن اریکه ایرانیان تهران برگزار شد. گزارشی که می‌خوانید از آخرین سانس این کنسرت (جمعه شب، ساعت 22) تهیه شده است.

بی شک این اجرا یکی از متفاوت‌ترین و بهترین اجراهای فریدون در سال‌های اخیر بود. اما متاسفانه حتی اجرای بسیار خوب فریدون در این برنامه هم نمی‌تواند بی‌نظمی‌های فراوان ابتدای آن را توجیح کند. بعد از 45 دقیقه تاخیر (ساعت 22:45) پرده کنار می‌رود. فریدون و گروه جدید ارکسترش روی سن حاضر می‌شوند و بی‌درنگ «گل نازم ...» را اجرا می‌کنند. بعد از اجرای این قطعه فریدون که این بار نسبت به کنسرت قبلی‌اش با اعتماد به نفس بیشتری برنامه را اداره می‌کرد با همان لحن ساده‌اش و دوست‌داشتنی‌اش ضمن خوش‌آمدگویی به حضار آرزو کرد لحظات خوبی در انتظارشان باشد.

قطعات «کبوتر» و «بیا بریم» با تنظیم‌های نو و متفاوتی که به نظر برای اجرای زنده بسیار دلنشین بودند، در ادامه برنامه اجرا شد. ترکیب و استفاده مناسب از دو گیتار کلاسیک و در برخی قطعات سه‌تار و کمانچه فضاسازی زیبایی را در اجرای قطعات ایجاد کرده بود.

اجرای متفاوتی از قطعه «وقتی بارون می‌زنه ...» که با دکلمه شعر توسط فریدون آغاز و نوای پیانوی امیر علیزاده با تمِ ملودی قطعه ماندگار «تا بهار آرزو ... » در ادامه او را همراهی کرد، فضای زیبایی بر سالن حاکم کرد. در ادامه با تشویق‌های مکرر حضار فریدون و امیر علیزاده، «دوست دارم» و «کوچه لره سو سه پمیشم» را به صورت دوئت اجرا کردند.

نوبت به اجرای قطعه‌ای رسید که بی‌شک فریدون بخش عمده‌ای از محبوبیت‌اش را به این قطعه وام‌دار است. «گل هیاهو» یا «خوشگل عاشق» (که در کنسرت قبلی فریدون فاش کرد که این قطعه را برای مریم، که پیش‌تر عاشق‌اش بوده ساخته) با همراهی حضار در سالن اجرا شد. سولو‌ی گیتار الکتریک ایمن خراسانی در این قطعه شنیدنی بود.

بعد از اجرای این قطعه محبوب، گروه برای مدت کوتاهی استیج را ترک کردند و علی اوجی که پیش‌تر او را در نقش مدیر برنامه‌های رضا یزدانی می‌شناختیم این بار به عنوان مجری روی سن آمد تا مهمانان ویژه‌ای که تعدادشان کم هم نبود را برای حضار معرفی کند. تعداد زیاد مهمانان حاضر در سالن باعث شد تا وقت زیادی به این بخش اختصاص یابد که حتی با وجود اجرای شوخ و شنگ اوجی، کمی ملال‌آور بود.

ایرج نوذری، فرزاد حسنی، هاشمی‌مقدم(بنیان‌گذار اریکه ایرانیان)، مهرانه مهین‌ترابی، حمید استیلی، فرهاد جواهرکلام، بابک جهانبخش، امید حاجیلی، رضا تاجبخش، زانیار خسروی، رابعه اسکویی، حسام نواب‌صفوی، علی لهراسبی، علی اصحابی، حمید خندان، داریوش شهریاری، شهاب رمضان،‌محمد علیزاده و رامین راستاد از جمله مهمانان اجرای آخر کنسرت فریدون در اریکه ایرانیان بودند.

قسمت دوم کنسرت با تجلیل فریدون از بهروز صفاریان برای تنظیم قطعات آلبوم‌اش و با اجرای قطعه «غریبه» آغاز شد. در اقدامی جالب؛ فریدون، «غریبه» و چند قطعه دیگر از جمله «خداحافظ نگو» را با تسلط خاص و مثال‌زدنی‌ای که با تجربه کنسرت قبلی، از وی انتظار نداشتیم اجرا کرد. قطعاتی که تنها با تک‌نوازی پیانوی پاشا یثربی همراه بود. اجرای این قطعات که همگی تمِ اسلو و غمناکی داشت، تحسین حضار در سالن را در پی داشت، که برای مدتی این دو هنرمند را تشویق کردند.

با معرفی فریدون گروه ارکستر دوباره روی سن آمدند و چند قطعه دیگر را اجرا کردند، تا در نهایت با اجرای دوباره قطعه «گل هیاهو» این کنسرت در ساعت 12:30 دقیقه به پایان رسید.

امیر علیزاده(پیانو و کیبورد)، ایمن خراسانی(گیتار الکتریک)، بابک ریاحی‌پور(گیتار باس)، پدرام مرندی(گیتار)، پیمان لطیفی(درامز)، فرید فراز(گیتار)، علیرضا میرآقا(پرکاشن) و مشتاق قرداشخانی(سه تار و کمانچه) اعضای ارکستر فریدون بودند که این بار پاشا یثربی را به عنوان رهبر ارکستر کنار خود داشتند.
در مجموع این اجرای فریدون و گروهاش را با وجود برخی بی‌نظمی‌هایی که در ابتدای برنامه وجود داشت، باید جزو کنسرت‌های خوب سال دانست.

به زودی عکس‌های جدید، فایل ویدئویی گزارش صحنه و پشت صحنه‌، همراه با گفت و گوی اختصاصی موسیقی ما با فریدون را در سایت خواهد دید.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

مرسسسسسسسی بهار راستین.... مثل همیشه قلمت بی نظیره ;)
منتظر گزارش های بعدی شما هستیم..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

گزارش خوبی بود ممنون
سایت طرفداران فریدون آسرایی www.fereydoun.net

man
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

pas axe mehmoonaye concert kojas?
montazeriiiiiiim hamchenan.... makhsoosan axaye babak jahanbakhsh....

-
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

شما فکر کن کنسرت اذر ایشونو به رهبری بزرگ مرد موسیقی پاپ کشور استاد بهروز صفاریان و نو آوری های ایشون کجا و این اجرا کجا...... اونم با کمترین تمرینات ..حالا فری ضعف داشته پای بهروز نباید تموم شه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فریدون؛ این‌بار حرفه‌ای‌ و مسلط | موسیقی ما