برنامه یاد بعضی نفرات
 
بيانيه جمعيت امام علي(ع) در اعتراض به لغو كنسرت سراج
تبعات لغو کنسرت سراج در کرمانشاه ادامه دارد؛
بيانيه جمعيت امام علي(ع) در اعتراض به لغو كنسرت سراج
موسیقی ما - جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) با ارسال بيانيه‌اي ضمن اعتراض به لفو كنسرت حسام‌الدين سراج در كرمانشاه، از علاقمندان و حاضران در اين برنامه عذرخواهي و تاكيد كرد پيگير اقدام غيرقانوني برهم زنندگان اين كنسرت خواهد بود. در بيانيه اين جمعيت آمده است:

هوالعلی الاعلی
فرق مولای یتیمان بار دیگر چاک خورد
خطبه های آتشین متروک ماند و خاک خورد
با کدامین سحر از دلها محبت غیب شد؟
ناجوانمردی هنر شد،مردانگی ها عیب شد

به استحضار مردم هنردوست، خیرین گرانقدر و عموم مردم شريف ايران می‌رساند جمعیت مستقل و غیرسیاسی امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) به‌عنوان یک موسسه مردمی که در امر کمک به محرومین و حل معضلات اجتماعی فعالیت می‌کند؛ بیش از شش ماه است با هدف تامین هزینه‌های موردنیاز برای صدها خانواده محروم تحت پوشش درحال تلاش است تا کنسرت خیریه هنرمند متعهد و انقلابی دکتر سیدحسام الدین سراج را در کرمانشاه برگزار نماید. پیگیری درخواست دریافت مجوز این کنسرت از اواخر سال 88 آغاز شد و طی چند مرحله تغییر(یک بار به خاطر نزدیک شدن به ایام فاطمیه، یکبار به خاطر همزمانی با کنسرت یکی از گروه‌های هنری نزدیک به ارشاد و...) با تمام تعلل‌هایی که علتش هنوز برای ما مشخص نیست، 3 روز پیش از برگزاری کنسرت به ما ابلاغ گردید. بسیار باعث تاسف است که مجوز تبلیغات، تایید طرح پوستر و بنر، تایید قیمت بلیط و... حتی 1 روز بعداز دریافت مجوز در ارشاد کرمانشاه انجام شد که تمام این نکات باعث شد فرصت چاپ پوستر، بلیط، بنر و آغاز تبلیغات برای جمعیت به 1 روز کاهش یابد. طی این مدت بارها بنرهای ما از سطح شهر جمع‌آوری گردید. ده بنر برای تبلیغات مقدماتی فقط به علت مجوزی که از تهران تا کرمانشاه با فکس ده‌ها روز در راه بود! به فرمان فرمانداری محترم، و بعداز آن نیز1 روز مانده به کنسرت بنرهای اصلی به علل نامعلوم جمع‌آوری شد و روز جمعه نیز توسط عده‌ای از ارازل و اوباش با تیزبر به صورت کامل معدوم گردید.

عصر روز جمعه مصادف با شب مبعث پیامبر اعظم(ص)که قرار بود اولین روز اجرای کنسرت باشد، نیم ساعت قبل از ورود مردم، ناگهان عده از نیروهای خودسر به درب سالن ریختند و با نصب بلندگو و زنجیر کردن درب اصلی عملا باعث حبس مردم پشت درب ورود و حبس پرسنل اجرای مراسم در داخل سالن شدند. باوجود حضور نیروی انتظامی، کمتر از 30 نفر نیروی مخل امنیتی به راحتی توانستند دست تمام مسئولان را عملا ببندند. اداره محترم ارشاد اسلامی نیز بلافاصله به بهانه یا دلیل حفظ امنیت مردم لغو سه شب اجرا را به جمعیت ابلاغ فرمود و به نیروهای خودسر اعلام کرد از طریق تریبون خودشان لغو کنسرت را به مردم اعلام نمایند!

جمعیت امام علی(ع) از عموم مردم سوال می‌کند که:

به نظر شما چرا باید با وجود دراختیار داشتن مجوز برای خرداد، درخواست تغییر تاریخ به ایام مبعث پیامبر، 3 روز پیش از اجرا به جمعیت ابلاغ شود و پوسترهای به جای درک فوریت، یک روز بعد تایید گردند؟ (لازم به ذکر است اصل مجوز حداکثر 15 روزه صادر می شود ولی باوجود دراختیار داشتن مجوز، فقط درخواست تغییر تاریخ که شاید می‌توانست تلفنی هم هماهنگ شود این همه مدت طول کشید. طبق اعلام وزارتخانه در تهران که شخص آقای سراج پیگیر آن شده بود، آنها گفته بودند ما مشکلی نداریم و به محض دریافت درخواست از کرمانشاه فورا مجوز را ارسال می‌کنیم). چرا وقتی هنوز مجوز به دست کرمانشاه نرسیده، و البته اعلام شده که مشکلی وجود ندارد، فقط به علت نرسیدن یک برگه به دست مسئولان بنرهای ما جمع می‌شود اما اخلال در برگزاری مشکل قانونی ندارد و حتی مسئولان محترم با سرگروه مزاحمین احوال‌پرسی می‌کنند؟

به نظر شما چرا کنسرت سنتی، اصیل و عرفانی حسام‌الدین سراج به اسم دین و مذهب باید مورد تهاجم قرار گیرد؟ آیا به تازگی موسیقی سنتی حرام اعلام شده است؟

به نظر شما جمعیت امام علی(ع) خسارت های میلیونی متحمل شده را چطور باید جبران کند؟ جواب آن ایتامی که هر شب با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند سفر زیارتی مشهد که قرار بود برویم چه شد، یا کولرهایی که قرار بود خریده شود کی به دست ما می‌رسد، یا آن بیمارهایی که منتظر پول برای عمل جراحی بودند،(مانند آن دخترکی که درحال کور شدن است و ...) را چه کسی می‌دهد؟ خسارت اعاده حیثیت را چه کسی با چه هزینه‌ای می‌خواهد جبران کند؟

به نظر شما چطور می‌شود که بلیط هواپیمای آقای سراج که توسط پست پیشتاز سه شنبه گذشته به تهران ارسال شد، پس از گذشت چندين روز به دستشان نرسد و اصلا مفقود شود؟

قرار بود آرزوی بیش از 150 نفر از ایتام و فرزندان خانواده های محروم در چارچوب طرح کعبه کریمان روز اجرای کنسرت به دست خیرین برسد تا مانند سالهای پیش توسط آنها برآورده شود. پاسخ برآورده نشدن آرزوهایی که روز میلاد امام علی(ع) توسط فرزندان یتیم او به دست ما رسیده بود را چه کسی می دهد؟

بدینوسیله جمعیت امام علی(ع) پایبندی عملی و همیشگی (و نه شعاری) خود را به سیره عملی ائمه معصوم (ع) اعلام می‌دارد و امروز با مولای خود عهدی دوباره می‌بندد که در راه دفاع از حقوق محرومین ذره‌ای کوتاهی نکند و با تمام توان برای بازگرداندن حق ده‌ها میلیونی آنها تلاش کند و عموم مردم را نیز دعوت می‌کند به بازگشت به سیره زیبا، ملکوتی و سرشار از جاذبه‌های عشق ائمه و به همه اعلام می‌دارد آن خشونتی که به اسم خدا راه ائمه معصوم را می‌بندد هرگز با حقیقت سرشار از مهر سیره آنها مطابقت ندارد و آنکس که دل مردم را اینگونه از دین سیاه می‌کند، هرچقدر هم کار بزرگ انجام دهد، روزی باید پاسخگوی تمام کسانی باشد که به خاطر این رفتارها از دین گریزان می‌شوند.

هرچند عوامل لغو باید عذرخواهی کنند، اما جمعیت به نوبه خود از عموم مردم بزرگوار کرمانشاه بابت تمام این اتفاقات، بابت قیمت بلیطی که قرار بود 10 تا 15هزار باشد، اما به علت ممنوع شدن برگزاری در سالن ورزشی و کم شدن ظرفیت سالن توسط مسئولان اینگونه افزایش یافت، برای حرکت زشت و غیرقانونی که درب سالن انتظار شاهدش بودند و برای لغو بهترین برنامه هنری این سالها که ای کاش اجرا می‌شد، تا خاطره‌ای خوش از تلفیق انسانیت، هنر و عشق در ذهن مردم دیار ما ثبت می‌کرد پوزش می‌طلبد و اعلام می‌دارد جمعیت مسئولین شهر را که توان ممانعت از مزاحمت 30 نفر را نداشتند را مسئول اصلی این حوادث می ‌اند و بازگشت زیان‌های مالی وارد شده، برآورده شدن آرزوهای موجود و اجرای مجدد کنسرت با حفظ کامل امنیت توسط مسئولین شهر را حداقل حق خود می‌داند و از تمام روش‌های قانونی موجود این مسئله را تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌کند.

برای ابروی از دست رفته شهر که اینگونه بزرگترین هنرمندان ایران زمین را از خود رنجاند و مسئولینی که حتی برای یک عذرخواهی ساده یک سر به هتل نزدند، نیز باید فقط گریه کرد.

لازم به ذکر است جمعیت امام علی(ع) به عنوان یک جمعیت مستقل و غیرسیاسی برائت خود را از تمامی گروه‌های سیاسی موجود اعلام می‌دارد و اجازه سوء‌استفاده سیاسی از این حادثه را به احدی نمی‌دهد و اهداف متعالی و آرمان‌های خود را هرگز آلوده به اینگونه اهداف نخواهد کرد.

الذین کفروا و صدوا عن سبیل الله اضل اعملهم(محمد-1)
والسلام علی من اتبع الهدی
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

بار خدایا مسئولینی که در لباس اسلام اند آیا صهیونیست های قبل از انقلاب نیستند؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

پیشنهاد می دهم در کنار کلاس موسیقی در همان آموزشگاهها کلاس هنرهای رزمی هم برگزار شود تا هنرجویان وقتی هنرمند شدند با خودسران به صورت کاملا خود جوش برخورد فیزیکی از نوع هنری انجام دهند تا ادب شوند...
فکر کنم راه دیگری باقی نمانده باشد!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بيانيه جمعيت امام علي(ع) در اعتراض به لغو كنسرت سراج | موسیقی ما