برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحانی آخرين اجرای اركستر سمفونيك تهران را رهبری كرد
چهارشنبه شب؛
شهرداد روحانی آخرين اجرای اركستر سمفونيك تهران را رهبری كرد
موسیقی ما - بهار راستین: آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی برگزار شد. اعضای ارکستر آخرین اجرای دومین برنامه‌شان با حضور و رهبری شهرداد روحانی را در حالي در تالار وحدت برگزار كردند كه حسين دهلوي آهنگساز و تني چند از هنرمندان موسيقي در اين اجرا حضور داشتند.

با تشويق‌هاي مردم اركستر سمفونيك تهران به روي صحنه آمد و با رهبري روحاني قطعه كاپريس ايتاليايي اثر چايكوفسكي را اجرا كرد و سپس شهرداد روحاني گفت:« امشب آخرين شبي است كه با اركستر سمفونيك تهران كار مي‌كنم.مي‌خواستم قبل از هر چيز از حمايت و پشتيباني شما تشكر كنم چرا كه دلگرمي خاصي به ما مي‌‌دهيد. در آخرين شب ميل دارم از چند نفر از جمله علي ترابي سرپرست دفتر موسيقي ارشاد، بابك رضايي مدير عامل انجمن موسيقي ايران، محمدرضا صفي مدير داخلي اركستر و تمام كاركنان تالار وحدت كه نهايت همكاري را با ما داشتند تشكر كنم.»

وي ادامه داد: «معمولا به عنوان آهنگ‌ساز دو نوع قطعه مي‌سازم كه اولي مربوط به قطعاتي است كه اهل فن موسيقي با آن ارتباط برقرار مي‌كنند كه اين قطعات خارج از كشور اجرا مي‌شوند و در قالب سي‌دي منتشر شده‌اند و اميدوارم در ايران هم منتشر شود و نوع ديگر قطعات براي اشخاصي است كه كمتر با صداي سازها آشنايي دارند و در آنها ملودي ساده‌اي استفاده مي‌شود تا افرادي كه خيلي آشنا نيستند، نيز به سمت موسيقي اركستري جذب شوند.»
وي ادامه داد: قطعه «فرياد تهي»، «حماسه»، «سرزمين مادري» و «اصفهان» از جمله قطعات نوع دوم كارهاي من است.

اين آهنگساز با اشاره به قطعه «سرزمين مادري» و «اصفهان» گفت: در قطعه سرزمين مادري پيانو نقش كسي را بازي مي‌كند كه بعد از مدت‌ها به سرزمين مادرش‌اش باز مي‌گردد و مي‌خواهد تمام احساساتش را با موسيقي بيان كند. قطعه اصفهان نيز از جواد معروفي است كه براي اركستر تنظيم شده است.

شهرداد روحاني در آخرين شب رهبريش در اجراي اركستر سمفونيك تهران از استاد حسين دهلوي كه در تالار وحدت براي تماشاي اين اجرا آمده بود تشكر كرد و گفت:«در هنرستان موسيقي از شاگردان استاد حسين دهلوي بودم.»

بعد از صحبت‌هاي روحاني با تشويق مردم اركستر فرياد تهي و حماسه را اجرا كرد كه با اتمام اين دو قطعه بخشي از اركستر تالار را ترك كردند و مسئولان پيانوي اركستر را به جلوي سن آوردند تا روحاني بتواند به راحتي هم پيانو بنوازد و هم اركستر را رهبري كند.

با قرار گرفتن پيانو در جلوي سن صندلي‌ها در جاي خود جاي گرفتند و با آمدن نوازنده‌ها و روحاني اين آهنگساز قطعه سرزمين مادري و اصفهان را با پيانو و اركستر اجرا كرد.

بخش اول اجراي اركستر با اجراي اين 5 قطعه به اتمام رسيد و با استراحتي كوتاه اركستر سمفونيك تهران سويت سمفوني شهرزاد اثر كورساكف را اجرا كرد كه پايان بخش اجراي اركستر با رهبري شهرداد روحاني محسوب مي‌شد.
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:41

jalebeh ke mehdi tavasolian khodesh ba doorbinesh neshasteh va too aks hast dar kenare shahrdad rohani...vali zire aks neveshteh shodeh aks az : mehdi tavasolian :)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی آخرين اجرای اركستر سمفونيك تهران را رهبری كرد | موسیقی ما