برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرداد روحاني سرزمين مادري را با پيانو روايت مي‌كند
گزارشی از نشست اركستر سمفونيك تهران؛
شهرداد روحاني سرزمين مادري را با پيانو روايت مي‌كند
موسیقی ما -  شهرداد روحاني در اجراي دوم اركستر سمفونيك قطعه سرزمين مادري و اصفهان را با پيانو همراه اركستر اجرا مي‌كند. در نشست مطبوعاتي كه صبح امروز با حضور بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران و شهرداد روحاني رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران در تالار وحدت برگزار شد، بابك رضايي با اشاره به برنامه‌هاي آتي انجمن موسيقي گفت: ما در طول هفته‌هاي آينده برنامه‌هاي متعددي از جمله اجراي دوباره اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني، اجراي محمدرضا لطفي در شيراز و گروه آوازي تهران را خواهيم داشت.
وي افزود: در كنار اين برنامه‌ها آلبوم اركستر سمفونيك تهران به رهبري روحاني نيز همزمان با اجراي اركستر از سوي انجمن موسيقي منتشر مي‌شود.

*روحاني سرزمين مادري را با پيانو روايت مي‌كند

در ادامه شهرداد روحاني با اشاره به كنسرت آتي اركستر سمفونيك گفت: تمرينات خود را براي اين اجرا به فاصله يك هفته از كنسرت اول شروع كرديم و قرار است در اين برنامه قطعات جديدي همچون «كاپريس ايتالياليايي» اثر چايكوفسكي، «فرياد تهي»، «حماسه»، «سرزمين مادري» و «اصفهان» از خودم و نيز سمفوني «شهرزاد» اثر كورساكف را اجرا خواهيم كرد كه در اين كنسرت در دو قطعه سرزمين مادري و اصفهان به عنوان سولسيت پيانو اركستر را همراهي خواهم كرد.
وي درباره نوازندگي خود در ايران اظهار كرد: از اين كه با همكارانم در اركستر سمفونيك تهران قطعاتم را در ايران اجرا و همراه آنان تك‌نوازي مي‌كنم بسيار خوشحالم و از اين اتفاق هيجان بسيار و احساس خوبي دارم.
روحاني در خصوص قطعه «سرزمين مادري» گفت: پيانو در اين قطعه نقش راوي را دارد به گونه‌اي كه روايت سفر شخصي است به سرزمين مادري كه همه چيز را مي‌بيند و آن را روايت مي‌كند.

*ساز زدن در اركستر سفمونيك تهران برايم با ارزش‌تر از ديگر اركسترهاست

رهبر مهمان اركستر سمفونيك تهران در خصوص تك‌نوازي خود با اركستر سمفونيك تهران در قياس با اجرا با ديگر اركستر‌ها بيان داشت: اين اجرا با اركستر سمفونيك برايم با ارزش‌تر و خوشايند‌تر از اجرا با اركسترهاي ديگر است. چرا كه تجربه خوبي است و در تمرينات با اركستر بارها اين قطعه را اجرا كرده‌ام و خوشحالم كه اين دو قطعه را با اركستر سمفونيك تهران نيز هم مي‌نوازم و هم رهبري مي‌كنم.
وي ادامه داد: من به عنوان يك آهنگ ساز دو نوع كار را به صورت صحنه‌ايي اجرا مي‌كنم اولين كارم براي مخاطبان اهل فن است بر اين اساس كارهايي نوشته‌ و در خارج از ايران اجرا و منتشر كرده‌ام. يك نوع ديگر از كارهاي من براي افرادي است كه با موسيقي كلاسيك آشنايي ندارند ولي اين آثار باعث آشنايي بيشتر آنها با اركستر، سازها و ...مي‌شود.
اين آهنگساز بيان داشت:من سعي كردم در اين اجرا قطعاتي را انتخاب و اجرا نمايم كه آن دسته از افرادي كه با اين ژانر از موسيقي آشنايي ندارند، ارتباط برقرار كنند.
وي با بيان اينكه در اين اجرا گروه كر دفتر موسيقي حضور ندارد، اظهار داشت: به واسطه نوع اجرا گروه كر در كنار ما حضور نخواهد داشت.
روحاني افزود: اين برنامه به هيچ طريقي قابل مقايسه با اجرا در خارج از كشور نيست چرا كه خوشحالم اين برنامه در كشورم و با هموطنانم برگزار مي‌شود و قطعا خاطره‌اي خواهد بود كه با خودم حفظ خواهم كرد.

*اركستر سمفونيك رشد صعودي داشته است

روحاني در ادامه با اشاره به وضعيت اركستر سمفونيك تهران در آستانه دومين كنسرتش گفت: من حدود 6 هفته به طور مداوم با اركستر كار كردم و از ابتدا تا كنون اركستر پيشرفت صعودي را داشته است. به گونه‌اي كه هر بار تمرين مي‌كرديم از دفعه قبل نتيجه بهتري مي‌گرفتيم. من به اركستر بسيار اميدوارم و اگر به همين شيوه ادامه يابد مي‌تواند يكي از اركسترهاي مطرح باشد.
وي در خصوص ساز‌هاي اركستر نيز گفت: انجمن موسيقي و مسئولان اركستر در تدارك تهيه سازها هستند بر اين اساس ما در اركستر قبلي و نيز آينده با همان ساز‌هاي قبلي به روي صحنه مي‌رويم اما نوزنده‌ها با فعاليت بيشتر خود كمبود سازهاي مناسب را جبران كرده‌اند.
روحاني در خصوص اجرا در برج ميلاد گفت: من ابتدا نسبت به اين مكان خوش‌بين نبوده‌ام اما بعد از اجرا به واسطه صدا دهي مناسب بسيار غافلگير شده‌ام چرا كه آنچه ديده بودم و آنچه اجرا شد برايم دو از انتظار بود.

*پدرم به شرط نماز خواندن برايم ويلن خريد

روحاني در ادامه صحبت‌هاي خود با تكذيب اين كه برخي رسانه‌ها به اشتباه من را به فرقه‌هاي ديگري نسبت داده‌اند، گفت: من در خانواده‌اي‌ متوسط بزرگ و تربيت شده‌ام و از ده سالگي با ويلن موسيقي را نواخته‌ام از همان سال به درخواست پدرم و براساس دين و مذهب خودم نمازخواندم را نيز آغاز كردم. در واقع پدرم با شرط خواندن نماز برايم ساز خريد.
مديرعامل انجمن موسيقي نيز در اين باره گفت: متأسفانه وقتي موسيقي جدي مي‌خواهد در ايران سرعتي بگيرد و به سمت تعالي پيش رود بسياري از اين مسئله عصباني و خارج از اصول شرعي شروع به تهمت‌زدن‌هاي سياسي و يا مذهبي مي‌كنند.

*اركستر سمفونيك هر ماه كنسرت مي‌دهد

رضايي با بيان اين كه اركستر هيچ گونه مشكل مالي ندارد ، ادامه داد: برنامه‌ريزي اركستر به گونه‌اي است كه هر ماه يك ماه با دعوت از رهبران مهمان به روي صحنه رود. ما برنامه‌ريزي براي رهبر دائم را نيز پيگير هستيم اما به صورت كلي شيوه كار بر اين اساس است كه اركستر دو هفته تمرين، يك هفته اجرا و يك هفته استراحت داشته باشد و اگر رهبر دائم انتخاب نشود با رهبر مهمان كار را ادامه خواهيم داد.
وي با بيان اينكه شهرداد روحاني در اجراي ماه آينده اركستر را رهبري نخواهد كرد، گفت: در اجراي سوم اركستر سمفونيك در ماه آتي شهرداد روحاني به واسطه فعاليت موسيقاي‌اش اركستر را رهبري نخواهد كرد و ما از رهبر مهمان ديگري كه به زودي اعلام خواهد شد، بهره‌مند خواهيم شد.
رضايي در خصوص حقوق اعضاي اركستر گفت: ما از ابتداي سال با همه آنها قرارداد چهار ماهه بسته‌ايم كه هم اكنون بخش اول آن را دريافت كرده‌اند.

*اجراي 16 كنسرت اركستر سمفونيك تا قبل از تعطيلات

رضايي گفت:اركستر تا 10 مرداد و قبل از تعطيلاتش 16 برنامه خواهد داشت كه اين خود سطح دستمزد اعضاي اركستر را افزايش مي‌دهد.
اركستر سمفونيك تهران به رهبري روحاني 4، 5، 8 و 9 تيرماه ساعت 21 در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحاني سرزمين مادري را با پيانو روايت مي‌كند | موسیقی ما