برنامه یاد بعضی نفرات
 
كشور خودم را به همه كشورها ترجيح مي‌دهم
شهرداد روحاني:
كشور خودم را به همه كشورها ترجيح مي‌دهم
موسیقی ما - شهرداد روحاني رهبر ميهمان اركستر سمفونيك تهران درباره‌ي حضور دائم‌اش‌ براي رهبري اين اركستر گفت: انجمن موسيقي در اين باره با من صحبت کرده است، اما هنوز تصميم‌گيري نكرده‌ايم و در حال بحث درباره آن هستيم تا به نتيجه برسيم و فقط مشكل ِ وقت نيست، بلكه مسائل مختلفي در اين ميان‌وجود دارد كه اگر به نتيجه برسيم، از طريق انجمن موسيقي اعلام مي‌کنيم.

اين هنرمند با بيان اين مطلب گفت: زندگي من از راه رهبري موسيقي مي‌گذرد و حتما براي زندگي‌ام. برنامه دارم و بيكار نيستم، اما مطمئنا اگر شرايط براي حضور من در ايران فراهم شود، كشور خودم را به همه كشورها ترجيح مي‌دهم و مردم من، كشور من و نوازندگان اركستر سمفونيك تهران براي من ارجحيت دارند.

روحاني درباره‌ي حضور دو نوازنده‌ي غيرايراني در مجموعه‌ي اركستر سمفونيك تهران گفت: براي اين کنسرت يک نوازنده‌ي ترمبون باس و يك نوازنده‌ي ترمبون تنور از كشور ارمنستان دعوت كرده‌ايم.

اين آهنگساز در پاسخ به پرسشي درباره‌ي وضعيت موسيقي فيلم در ايران تصريح كرد:هنوز فرصت نكرده‌ام كه موسيقي فيلم‌هاي ايراني را بررسي كنم. طبيعي است، وقتي براي يک فيلم، موسيقي ويژه اي نوشته مي‌شود، بسيار تاثير‌گذارتر خواهد بود؛البته گاه يك موسيقي را که از پيش ساخته شده است و صرفا براي آن فيلم نيست و روي صحنه‌اي كه به آن مي‌خورد، مي‌گذارند كه اين کار در دنيا هم رايج است اما درست آن است که براي هر فيلم يک موسيقي نوشته شودو من هم اينگونه ترجيح مي دهم.

وي توضيح داد: مثلا استنلي كوبريك 40 سال پيش براي يك فيلم، پيش از آنكه‌آن را به آهنگساز بسپارد تا براي آن آهنگ بنويسد، از قطعه‌ي «‌چنين گفت‌زرتشت» ريچارد اشتراوس استفاده كرد و فيلم با اين موسيقي ديده شد و آنقدراين موسيقي اثر داشت كه بعد كه يك آهنگساز آوردند و قطعه‌اي را كه نوشته‌ بود، ضبط كردند از آن استفاده نشد و همان موسيقي قبلي را براي پخش فيلم‌ استفاده كردند.

شهرداد روحاني در بخش پاياني اين گفت‌وگو با ايسنا گفت:اگر در ايران بمانم بسيار علاقه دارم‌ با كارگردان‌هاي ايراني كار كنيم به ويژه اين‌كه چند كارگردان ايراني مورد علاقه‌ي من هستند و خوشحال مي‌شوم كه با آنها كار كنم.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

م
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

جناب روحانی عزیز چرا خودتونو پایین میارین انقدر.......ایران موندن شما جالب نیست برای عظمت هنرتون . اینجا کسی موسیقی کلاسیک نمیفهمه چیه که ..... تازه کارگردانهای ایرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟ خدای من استاد !!!!!1

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

دوست خوبم محمد
رهبری ارکستر ملی با روحانی نیست کمی دقت کن رهبری ارکستر سمفونیک با ایشان است ضمنا نگران نباشید اگر هم ماندن ایشان قطعی شود دیری نخواهد گذشت که ایشان به هزار و یک دلیل ناگفته و نا نوشته استعفا می دهند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

وقتی شنیدم که رهبری ارکستر ملی را شهداد روحانی پذیرفته بسیار متاسف شدم. انتظار بالاتری از ایشون داشتم. دلیلی بود که فخرالدینی بزرگ با آن سابقه کنار رفت.

م
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

موافقم که موندنی نمیشن . تازه جالبه اگر نظرات افرادرو در جای دیگری که با ایشون مصاحبه شده هم بخونید اونوقت خودتون دستبه کار میشید ایشونو از کشور خارج کنید . بدبختانه کشور ما ارزش آدمای بزرگو نمیدونه .
یانی آخه کسی نیست من تعجب میکنم خیلیا فکر میکنند اون اسم شهداد روحانیرو بزرگ کرده !!!!!!!!!!! متاسفم . چقدر این انسان متواضع و خاکیه چقدر . من اصلا ایشونو تو ارکستر دیدم از سادگیشون شگفت زده شدم !!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كشور خودم را به همه كشورها ترجيح مي‌دهم | موسیقی ما