برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتخاب رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران از میان رهبران میهمان!
رهبر مهمان یا رهبر ثابت!؟
انتخاب رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران از میان رهبران میهمان!
موسیقی ما - بابک رضایی(مدیرعامل انجمن موسیقی) در تازه‌ترين اظهارنظر خود درباره رهبري اركستر سمفونيك به معرفي سه گزينه براي رهبري ميهمان و انتخاب يك رهبر ثابت ازميان آنها اشاره كرده است.

رضايي در گفتگو با ايلنا، اعلام كرد: هم اکنون سه گزینه برای انتخاب رهبری میهمان ارکستر سمفونیک تهران مدنظر داریم که از بین آنها تا اواخر هفته آینده؛ یک نفر را به‌عنوان رهبر ثابت معرفی می‌کنیم.

صحبت‌های بابک رضایی برای انتخاب رهبر دائم ازمیان رهبرهای میهمان درحالی مطرح مي‌شود که یکی از دلایل تمدید نشدن قرارداد منوچهر صهبایی و عزل وی از سمت رهبری دائم اركستر سمفونيك به این بازمي‌گشت که قرار بود ارکستر سمفونیک تهران از اين پس با رهبرهای میهمان اداره شود. حتي علی رهبری و شهرداد روحانی که خود هم اکنون سکاندار رهبری میهمان این ارکستر است؛ اعلام كرده بودند:‌ در همه جای دنیا رسم بر این است که ارکستر یک رهبر دائم و چند رهبر ميهمان دارد. حال اینکه منوچهر صهبایی طی دو سالی که سمت رهبری ارکستر سمفونیک را عهده‌دار بوده است چرا از رهبر میهمان استفاده نکرده و ترجیح داده خود همه اجراها را رهبری کند؛ جدا از موضوعات مالي و برنامه‌ريزي، دلايل نامشخصي دارد كه شايد بخشي از آن به ضعف ارتباط بین هنرمندان بازمي‌گردد.

با اين وجود رضايي، از اعلام عناوين دو رهبر ميهمان ديگر اين اركستر خودداري كرده و اعلام اين اسامي را به هفته آينده واگذار كرد.

اركستر سمفونيك تهران تا امروز 6 رهبر مختلف به خود ديده است: فريدون ناصري، نادر مشايخي، ايرج صهبايي، علي رهبري و در سال گذشته منوچهر صهبايي. طي اين سال‌ها اين كنسرت هيچ وقت رهبر ثابتي نداشته است.

شهرداد روحاني در جلسه مطبوعاتي كنسرت اخير خود درحاليكه با سوالات بسيار درباره رهبري اركستر سمفونيك و بي‌ثباتي آن مواجه شده‌ بود، با ابراز خوشحالي از نگراني خبرنگاران براي اوضاع موسيقي گفته است: خيلي خوشحالم كه شما را اينقدر نگران و مطلع از مسائل موسيقي ايران مي‌بينم.

منوچهر صهبايي، آخرين رهبر اركستر سمفونيك تهران، هم با ابراز نگراني از آينده اين اركستر گفته است: اركسترهاي بزرگ دنيا هم كه قدمت بسيار و ريشه‌هاي عميقي دارند، بدون رهبر مسوول نمي‌توانند به كارشان ادامه دهند درحالي‌كه اركستر سمفونيك تهران؛ اركستري قوي‌اي نيست و پيش از آمدن من هم دائم با بي‌نظمي و بي‌برنامگي مواجه بوده است.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود انتخاب رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران از میان رهبران میهمان! | موسیقی ما