برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارشی از اجراي اركستر فيلارمونيك شهر تهران در تالار ايوان شمس
موسیقی ما - رئيس مركز موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: يك برنامه 10 ساله براي شكوفا كردن سبد شنيداري شهروندان تعريف شده و تشكيل اركسترهاي ديگري هم در حوزه موسيقي سنتي در برنامه ما قرار دارد.

 برنامه‌هاي اركستر فيلارمونيك شهر تهران به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر از ساعاتي پيش در تالار ايوان شمس تهران آغاز شد.

بنا بر اين گزارش،‌ اين برنامه كه به همت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري برپا شده است با شاهنامه خواني آغاز شد. قطعه اول اركستر ساخته فرهاد فخرالديني اجرا شد و سپس برنامه با شعرخواني عبدالجبار كاكايي ادامه يافت.

بنا بر اين گزارش، دكتر محمدرضا آزاده‌فر رئيس مركز موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: بهترين شيوه براي معرفي كار قطعه‌هايي بود كه اجرا شد اما در مجموع جريان شكل‌گيري اركستر فيلارمونيك شهر تهران به صورت طرح با پشتيباني‌هاي آقاي ايازي تصويب شد و فعاليت‌هاي آن شروع شد.

وي ادامه داد: رويكرد اركستر استفاده از جوانان است و ميانگين سني اعضا زير 24 سال است.

آزاده‌فر گفت: يكي از اقدامات، شكوفا كردن سبد شنيداري شهروندان اين اركستر بود و يك برنامه 10 ساله براي شكوفا كردن سبد شنيداري شهروندان تعريف شد. تشكيل اركسترهاي ديگري هم در حوزه موسيقي سنتي در برنامه ما قرار دارد كه در حال تقويت است. به علاوه حوزه‌هاي ديگري نظير جامعه‌شناسي و آسيب‌شناسي محيطي موسيقي در حال انجام است و به دنبال تكميل آن هستيم.

در بخش ديگري از اين مراسم، «امير خوراكيان» ‌رئيس جديد سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران روي صحنه رفت و با تبريك فرارسيدن سالروز فتح خرمشهر، گفت: من تشكر مي‌كنم از اعضاي گروهي كه در شكل‌گيري آن دوستان ما سرمايه‌گذاري كردند و تلاش جدي و خستگي ناپذير داشتند و امروز شاهد اولين غنچه‌هاي تلاش آنان هستيم. خوشحالم كه نگاه ما به سمت اين سرمايه‌گذاري فرهنگي هنري بوده و خوشحالم كه روي اين گروه جوان سرمايه‌گذاري شده است.

وي ادامه داد: ما به شوري كه اين گروه در آينده براي مردم تهران و به دنبال آن مردم ايران ايجاد خواهد كرد، اميد بسته‌ايم. از حيث نشاط معنوي، غرور ملي، تقويت پايبندي‌هاي ملي و حفظ ارزش‌هاي ايراني، ما به اين گروه اميد بسته‌ايم و اطمينان داريم با تلاش اين عزيزان و كساني كه سهمي در حمايت و اجراي اين كار دارند، يك پايه‌گذاري ارزشمند را در عرصه فرهنگ و هنر داشته‌ باشيم و آثار بركات زياد‌ اين كار را شاهد باشيم.

در ادامه اين برنامه استاد امير صادقي محقق، پژوهش‌گر و روايت‌گرشاهنامه كه سال 81 به عنوان برترين شاهنامه‌خوان مقام استاد گرفت، به اجراي برنامه پرداخت و ساير برنامه‌هاي اركستر فيلارمونيك شهر تهران ادامه يافت.

در اركستر فيلارمونيك شهر تهران، مدير هنري: اميرحسين اسلامي، مدير اجرايي: ارشاد تهراني و رهبر: محمدحسين حميدي هستند.

محمد سرير،‌ شاهين فرهت، محمدهادي منبتي از جمله ديگر حاضران در اين اركستر بودند.

در پايان اين مراسم، اركستر فيلارمونيك شهر تهران اثري از بتهوون را اجرا كرد.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گزارشی از اجراي اركستر فيلارمونيك شهر تهران در تالار ايوان شمس | موسیقی ما