برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همراهی گروه‌هاي سه‌گانه شيدا؛
اولين شب كنسرت محمدرضا لطفي برگزار شد
موسیقی ما - اولين شب از كنسرت گروه‌هاي سه‌گانه شيدا به سرپرستي محمدرضا لطفي با تقديم به هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سايه) شب گذشته ساعت 21:30 طبق معمول برنامه های کنسرت با نیم ساعت تاخیر، در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد.

بخش نخست کنسرت محمد رضا لطفی با همراهي احمد مستنبط ( نوازنده تنبك ) و مهرزاد هويدا ( نوازنده دف ) به روي صحنه‌ آمد و بداهه نوازی تار لطفی کنسرت آغاز شد و صدای لطفی نوای تارش را همراهی می کرد .همچنین احمد مستنبط با تنبك و مهرزاد هويدا با دف در بخش‌هايي از اجرا، لطفي را همراهي كردند.

لطفي در اجرايش خواند: «بيا بيا دلدار من دلدار من / درآ درآ در کار من در کار من / تويي تويي گلزار من گلزار من / بگو بگو اسرار من اسرار من» و با قطعه‌ي «اي يار من اي يار من اي يار بي‌زنهار من / اي دلبر و دلدار من اي محرم و غمخوار من / ايران من ايران من ....» بخش اول به پايان رسيد.

بخش دوم کنسرت محمد رضا لطفی بعد از 30 دقیقه استراحت مخاطبان آغاز شد و گروه با همراهي گروه 15نفره‌ "همنوازان شيدا" به روي صحنه آمد.

بخش دوم اين كنسرت هم به اميرهوشنگ ابتهاج (سايه) تقديم شد كه گروه نوازي همنوازان شيدا با آهنگسازي محمدرضا لطفي و به خوانندگي محمد معتمدي بود.

اين بخش از برنامه در دستگاه بيات ترك به اجرا درآمد. پيش درآمد اميد (لطفي اين قطعه را به پسرش اميد تقديم كرد.)، ساز و آواز "گوشه‌هاي درآمد" چهار مضراب شور آفرين "گوشه داد و شكسته"، قطعات كرد بيات «دلتنگي» همراه با آواز فرود به بيات ترك و در انتها نيز تصنيف «يا دوست» توسط گروه به اجرا درآمد.
اعضاي گروه «همنوازان شيدا»، فرخ مظهري (تار)، حميد سكوتي (سه‌تار)، آرش غفاري (تار)، مازيار شاهي (تار)، آريا محافظ (سنتور)، عيسي شكري (دايره)، هوشنگ عبادي (ني)، سينا دانش (كمانچه)، سامان نوروزيان (كمانچه)، مهرزاد هويدا (دف)، محمدمهدي كريمي (دف)، صمد برقي (كمانچه)، هادي آذرپيرا (عود) و احمد مستنبط (تنبك) در این بخش بودند که به اجرای موسیقی پرداختند.

اجرای قطعه و قطعه‌ي "مژده بده، مژده بده / يار پسنديد مرا "... قطعه بیز این گروه بود که با صدای محمد معتمدی و به دلیل استقبال و تشویق های پیاپی مخاطبان آن را اجرا شد.

براساس این گزارش،اجرای دومین شب(امشب ) کنسرت محمد رضا لطفی به بداهه‌نوازي محمدرضا لطفي با تنبك احمد مستنبط اختصاص دارد و در بخش دوم با پاسداشت از شيوه‌ي طاهرزاده در دستگاه همايون با خوانندگي امير اثني‌عشري، گروه بازسازي شيدا مي‌نوازد و در بخش دوم، گروه بانوان شيدا با خوانندگي محمد معتمدي به سرپرستي و آهنگسازي محمدرضا لطفي مي‌نوازند.

كار گروه بازسازي اجرايي است جديد كه در اين كنسرت ارائه مي‌شود. در اين برنامه آواز طاهر‌زاده به‌وسيله آقاي اثني عشري بازسازي شده و در لابه‌لاي اين آواز زيبا قطعاتي به ضرورت مي‌آيد كه از ساخته‌هاي اساتيد شناخته‌شده و قديمي است كه اميد است كه مورد توجه شما قرار گيرد. آثار بازسازي‌شده به گوش حساس‌تر و توجه بيش‌تر نياز دارد؛ چرا كه مدت‌هاست اين نوع موسيقي شنيده نمي‌شود. هميشه كارهاي گذشته به خاطر نثر قديمي‌اش مشكل‌تر مورد پذيرش مردم قرار مي‌گيرد؛ به همين دليل بايد راديو و تلويزيون و رسانه‌هاي جمعي بهاي بيش‌تري به اين جوانان عاشق بدهند.»

مجموعه كنسرت‌هاي سه شب گروه «همنوازان شيدا» به اميرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سايه) - شاعر پيشكسوت - تقديم شده است.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولين شب كنسرت محمدرضا لطفي برگزار شد | موسیقی ما