برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور رهبران مهمان در اركستر سمفونيك از پيشنهادات آقای صهبایی بود
توضیحات سرپرست دفتر موسيقي در پي حضور شهداد روحاني در ايران و کناره‌گیری منوچهر صهبایی از ارکستر سمفونیک تهران:
حضور رهبران مهمان در اركستر سمفونيك از پيشنهادات آقای صهبایی بود
موسیقی ما - سرپرست دفتر موسيقي وزارت ارشاد از آغاز تمرين اركستر‌ سمفونيك تهران با رهبري «شهداد روحاني» در تالار «رودكي» خبر داد.

علي ترابي درباره‌ي حضور شهداد روحاني در ايران به عنوان رهبر مهمان اركستر سمفونيك و كناره‌گيري صهبايي گفت:حضور رهبران مهمان از اركستر‌هاي مختلف در اركستر‌سمفونيك تهران از پيشنهادات آقاي صهبايي بود و ايشان خواسته بودند كه علاوه بر خودشان از رهبران ديگر نيز براي اركستر‌سمفونيك تهران استفاده شود.

سرپرست دفتر موسيقي با بيان اينكه قرار‌داد اركستر‌سمفونيك تهران با منوچهر صهبايي به‌صورت سالانه بوده است، ادامه داد: قرار‌داد ايشان 15 اسفند ماه گذشته به پايان رسيده بود، بنابراين ايشان استعفا نداده‌اند و ما هم‌چنان از او براي رهبري اركستر‌سمفونيك تهران دعوت خواهيم كرد و براي ما حيف است كه او ديگر به اركستر‌ سمفونيك تهران نيايد.

ترابي همچنين با اشاره به حضور شهداد روحاني در ايران گفت:شهداد روحاني چندين كار پيشنهادي را به ما اعلام كرده است و امروز كه اولين تمرين خود را با گروه آغاز كند و نوازندگان گروه را «محك» بزند، درباره‌ي پيشنهاداتش صحبت خواهيم كرد و سرانجام برنامه‌ي اركستر‌سمفونيك تهران در خرداد‌ماه مشخص خواهد شد.

به گفته‌ي او؛ اركسترسمفونيك تهران با رهبري شهداد روحاني احتمالا در روزهاي 6،5 و 7 خرداد‌ماه در تالار وحدت برنامه اجرا مي‌كند.

ترابي همچنين خبر داد:برنامه‌هاي سالانه‌ي اركستر‌سمفونيك تهران به‌زودي منتشر خواهد شد.

به گزارش ايسنا، شهداد روحاني آهنگساز، ويولنيست، پيانيست، و رهبر ارکستر ايراني است.

شهرت روحاني در ايران بيشتر به دليل تنظيم و رهبري ارکستر کنسرت «ياني» به همراه ارکستر سلطنتي فيلارمونيک، که در فضاي باز در پارتنون واقع در آتن پايتخت يونان انجام شد است. اين کنسرت تحسين و نقد بينندگان را در پي داشت که به پر بيننده‌ترين برنامه پخش شده از تلويزيون در آمريکا، و دومين برنامه پرفروش موسيقي- ويدئوئي تبديل شد.

روحاني از دانش آموختگان هنرستان هنرهاي زيبا (کنسرواتوار) وين در اتريش است که جوائز و بورسيه‌هاي تحصيلي مختلفي، هم در اروپا و هم در آمريکا نظير اي.كي.ام در وين پايتخت اتريش، و اي.سي.اي.پي در لس آنجلس در ايالت کاليفرنياي آمريکا را دريافت کرده است.

روحاني، رئيس و رهبر ارکستر سمفوني «كوتا»ي لس آنجلس بوده است. علاوه بر آن، روحاني رهبري بسياري از ارکسترهاي سمفوني معتبر را به طور مهمان بر عهده داشته که از آن جمله مي‌توان ارکستر سلطنتي فيلارمونيک لندن، ارکستر سمفوني مينسوتا، سمفوني کلرادو، سمفوني سن ديگو، سمفوني ايندياناپوليس، سمفوني نيوجرسي، سمفوني فيل هارمونيک زاگرب، سمفوني جوانان آمريکا، و غيره را نام برد.

اين هنرمند ايراني چند سال قبل توسط دولت تايلند مامور ساخت قطعه موسيقي مراسم افتتاحيه سيزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي شد، که قطعه مذکور به عنوان محبوب‌ترين آهنگ اين بازي‌ها انتخاب شد.

وي اخيرا رهبري اركستر نوازندگان اپرت «موسي و شبان» سعيد جعفرزاده (هماي) را در آمريكا بر عهده داشت.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور رهبران مهمان در اركستر سمفونيك از پيشنهادات آقای صهبایی بود | موسیقی ما