برنامه یاد بعضی نفرات
 
اركستر سمفونيك صاحب ساز‌هاي تازه شد
پس از 20 سال؛
اركستر سمفونيك صاحب ساز‌هاي تازه شد
موسیقی ما - پس از حدود 20 سال؛ سرانجام وعده‌ها براي خريد سازهاي تازه براي اركستر سمفونيك تهران عملي شد و شش هورن تازه (شيبور برنجي) براي اين اركستر خريداري شد.

منوچهر صهبايي(رهبر اركستر سمفونيك تهران) در اين زمينه گفت: پس از مشقت‌هاي فراوان توانستيم اين سازها كه از بهترين مارك موجود در بازار هستند را از شركت اشميت آلماني خريداري كنيم. از مجموع اين شش ساز، دو ساز به دست ما رسيده و چهار هورن ديگر تا دو هفته ديگر دراختيار اركستر قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: فعلا ترميم سازهاي بادي مسي اركستر در اولويت ماست و پس از آن به سراغ سازهاي بادي چوبي و بعد هم اگر بتوانيم سراغ برطرف كردن مشكلات سازهاي‌ زهي خواهيم رفت.

صهبايي درخصوص قيمت اين سازها گفت: در كاتالوگ اين شركت؛‌ قيمت هر هورن 10 هزار يورو عنوان شده بود كه ما توانستيم با تخفيف هريك از آنها را هفت هزار و 500 ‎يورو خريداري كنيم.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا نوازندگان اركستر خود ملزم به تهيه سازهايشان نيستند، عنوان كرد: روال معمول در اركسترهاي اروپايي اين است كه هر نوازنده با ساز خودش در اركستر مي‌نوازد، اما به دليل گراني ارز، مشكلات مالي نوازندگان، دور بودن از بازارهاي اصلي و مشكلاتي شبيه به اين، نوازندگان نمي‌توانند خود ساز مناسب دراختيار داشته باشند. به همين دليل با همكاري معاونت هنري ارشاد، دفتر و انجمن موسيقي اين سازها براي اركستر خريداري شد.

رهبر اركستر سمفونيك همچنين درخصوص برنامه‌هاي اين اركستر در سال جديد گفت: ما از امروز(15 فروردين) تمرينات خود را آغاز كرده‌ايم، اما فعلا نمي‌توانم درخصوص قطعات و زمان دقيق برنامه بعدي اركستر صحبتي كنم. زيرا به دليل تغيير و تحولات مديريتي كه صورت گرفته، بايد تا مشخص شدن مديريت دفتر موسيقي، صبر كنيم. تاكنون سنت اركستر سمفونيك به اين منوال بوده كه، اجراي هر برنامه پس از توافق و گفت‌وگو با دفتر موسيقي انجام شود، اما اميدوارم اركستر در آينده خودمختارتر شود و خودم وظيفه سنگين برنامه‌ريزي و تصميم براي اركستر را برعهده بگيرم.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اركستر سمفونيك صاحب ساز‌هاي تازه شد | موسیقی ما