برنامه یاد بعضی نفرات
 
كنسرت گروه سپندار در تالار رودکی برگزار شد
در میان استقبال علاقه‌مندان؛
كنسرت گروه سپندار در تالار رودکی برگزار شد
موسیقی ما - شب اول كنسرت گروه موسیقی ایرانی سپندار در تالار رودكی با استقبال علاقه‌مندان به موسیقی مواجه شد.در بخش اول این كنسرت گروه سپندار به سرپرستی نوید توسلی، تصنیف رخسار (به سبک تصانیف قدیم)، قطعه خیال (همراه آواز)، چهارمضراب غبار و تصنیف نگاه در دستگاه همایون اجرا شد.

در بخش دوم نیز ستایش (پیش درآمد حجاز استاد فرامرز پایور)، مضراب پرانی دشتی (نسترن)، تصنیف گندم ، قطعه فراق (تنبک و تکنوازی های گروه) و تصنیف کهن بوم و بر در دستگاه ابوعطا و دشتی ارائه شد.

اجرای خوب نوازندگان و هماهنگی بین آنان، از جمله نكات بارز این كنسرت بود كه مخاطبان این كنسرت را با رضایت‌خاطر از آن همراه كرد. این كنسرت كه در دو روز قرار است اجرا شود اگر با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم همراه نبود به احتمال زیاد زمان آن تمدید می‌شد.

اما در بروشور این كنسرت، شاعر تصنیف «گندم»، پرویز مشكاتیان قید شده بود كه لازم به تذكر است كه این شعر مربوط به استاد شفیعی‌كدكنی است كه احتمالا به خاطر آنكه قطعه بعد از این تصنیف یعنی «فراق» به پرویز مشكاتیان تقدیم شده ، اشتباه فنی صورت گرفته است.

اشعار این قطعات از سعدی، حافظ، نیما یوشیج، اخوان ثالث و... است و قطعه ستایش با شعری از مولانا در ستایش استاد فرامرز پایور اجرا و به وی تقدیم شده است. سازنده این قطعات به غیر از تصنیف گندم (از پوریا محمدنژاد) ساخته نوید توسلی است.

اعضای گروه سپندار عبارتند از آرش عزیزی (تار)، پوریا محمدنژاد (تار)، پدرام جوادزاده (سنتور)، نوید توسلی (سنتور)، حمیدرضا آفریده (كمانچه)، مسعود پاد (بم‌تار)، ستار خطابی (تنبك)،حسین بهاربین (خواننده).

گروه سپندار امشب 25 آذرماه نیز ساعت 20 در تالار رودكی دومین اجرای خود را خواهند داشت.
منبع: 
nay.ir
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كنسرت گروه سپندار در تالار رودکی برگزار شد | موسیقی ما