برنامه یاد بعضی نفرات
 
دکتر خبری: وظیفه‌ی شما به‌عنوان یک رسانه، از من مدیر بیشتر است
در نشست صمیمی مدیران سایت موسیقی ما با مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد عنوان شد؛
دکتر خبری: وظیفه‌ی شما به‌عنوان یک رسانه، از من مدیر بیشتر است
موسیقی ما - جلسه دیدار مدیران سایت موسیقی ما با دکتر خبری مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد. در این جلسه مهدی عزیزی مدیر مسئول و خسرو خسروپرویز مدیر اجرایی سایت موسیقی ما ضمن تببین روند کاری یک سال گذشته، برنامه های ویژه سایت برای پوشش گسترده خبری بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را ارائه کردند.

در این جلسه که با حضور محسن شریفی مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار شد بحث‌های  پیرامون مسائل و اتفاق‌های جاری موسیقی کشور و همچنین برنامه‌های دفتر موسیقی ارشاد برای برگزاری هر‌چه با شکوه‌تر بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر مطرح شد.

هم‌چنین در این جلسه که دو به طول انجامید معضلات و مشکلات سر راه فعالان رسانه‌های  موسیقی از طرف مسئولین سایت موسیقی ما مطرح و بررسی شد.

دکتر خبری با اشاره به اهمیت ارتباطات در حوزه‌های مختلف تببین جایگاه هر رسانه در معماری فرهنگی جامعه را پر اهمیت دانست.

او دراین‌باره افزود: رسانه‌ها باید علاوه بر خبر‌رسانی هژمونی خبر نیز داشته باشند. خبری از بزرگ‌نمایی برخی حاشیه‌ها و مسائل فرعی موسیقی در رسانه‌ها گلایه کرد و با اشاره به جندیدن مورد مشخص، اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها به اصل موضوع موسیقی بپردازند و مسائل خودشان را با عنوان موسیقی مطرح نکنند.

او تصریح کرد: امروزه توده مردم ما با موسیقی بی‌واسطه آشنا نیستند. در صورتی که بستر سازی شکل‌گیری هنر بی‌واسطه بودن هنرمند و مخاطب است. در آنجاست که فرهنگ شکل می‌گیرد.

دکتر خبری در تبین معماری فرهنگی مد نظرش این طور توضیح داد که باید دید که امروزه مولفه‌های موسیقی و هنر ما چیست؟ ما اگر صحبت از موسیقی سنتی می‌کنیم باید ببینیم امروز زبان موسیقی سنتی ما چیست؟ با زبان امروز گونه‌های دیگر موسیقی ما چیست؟ باید جهانی فکر کنیم و بومی عمل کنیم تا به آن نتیجه خاص برسیم و آن نتیجه خاص این است که شما باید سمت و سویی به هنرمندان، مسئولین و مخاطبان خودمان بدهیم که به آن معماری فرهنگی مد نظر برسیم.

در ادامه این جلسه، خبری با اشاره به این موضوع که وظیفه شما از من مدیر بشتر است افزود: شما واسط بین کالای فرهنگی و مخاطب هستید و باید با تبیین درست مسائل در شکل گیری معماری فرهنگی کمک کنید.

در این نشست انتقادهایی از جانب مدیران موسیقی ما مبنی بر بی‌کیفیتی برخی تولیدات موسیقی و هم‌چنین اجرا برخی کنسرت‌ها توسط افراد نابلد و سودجو مطرح شد که دکتر خبری ضمن تائید برخی از آن‌ها از در دست بررسی بودن طرح‌هایی نظیر محدودیت شرکت‌ها برای واگذاری مجوز کنسرت‌ها به افراد غیر  و... خبر داد.

در انتها توافقاتی در زمینه‌های مختلف به‌خصوص درحوزه‌ی  اطلاع‌رسانی جشنواره فجر امسال صورت گرفت که امیدواریم این همکاری ما را برای سیاست‌گذاری و اطلاع‌رسانی هرچه دقیق‌تر اخبار و رویدادهای موسیقی ایران کمک کند.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آذر 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دکتر خبری: وظیفه‌ی شما به‌عنوان یک رسانه، از من مدیر بیشتر است | موسیقی ما