برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش کنسرت علی لهراسبی در جزیره کیش
اختصاصی موسیقی ما؛
گزارش کنسرت علی لهراسبی در جزیره کیش
موسیقی ما - بیژن خالقی: اولین شب کنسرت علی لهراسبی، یک‌شنبه در جزیره کیش برگزار شد. این کنسرت در خلال جشنواره عید تا عید به مناسبت اعیاد خجسته‌ی قربان و غدیر و به همت سازمان منطقه آزاد کیش در تالار شهر برگزار شد.

طبق معمول کنسرت‌های اخیر که ساعت شروع 12 شب اعلام شده بود، کنسرت در ساعت 01:15 آغاز گردید. بيش‌تر نوازنده‌های کنسرت بعد از ساعت 12 وارد سالن شدند که علت آن هم طبق اعلام خواننده، تاخیر 5 ساعته پرواز اصفهان به کیش بود! (علی لهراسبی شب‌های گذشته در اصفهان به اجرای برنامه پرداخته بود)

این تاخیر سبب شده بود که قبل از آغاز کنسرت، ساند چک انجام نشده و به مانند کنسرت حمید عسکری، ساند چک و هماهنگی گروه در حضور مردم انجام پذیرد. این تداخل در برخی اوقات با صدای گوش‌خراش تنظیم سازها همراه بود که در مواقعی باعث آزار می‌شد! (تصور کنید که تنظیم درام در حضور مردم انجام شود)

برای هماهنگی بهتر گروه و سرعت بخشیدن به این کار، امید حاجیلی در کنار صدابردار و جلوی میز صدا، گروه را رهبری می‌کرد! در هنگام ساند چک، تشویق مکرر حضار، جو جالبی را بوجود آورده بود. بالاخره بعد از دقایقی طولانی، کنسرت آغاز شد و علی لهراسبی به‌روی سن آمده و به اجرای برنامه پرداخت. (لازم به ذکر است که در‌های تالار شهر در ساعت 12:20 به روی مردم گشوده شد)

از همان اوایل برنامه، مردم تقاضای آهنگ «دل‌نوازان» را داشتند که این درخواست در اواسط کنسرت توسط علی لهراسبی اجابت شد. در برخی موارد که علی لهراسبی تقاضای همراهی حضار با خود را داشت، آن‌ها را تهدید کرد که: «اگه دست نزنین، آهنگ شاد نمی‌خونم و بازم...!» مانند بيش‌تر کنسرت‌ها، ترانه‌های شاد بیشتر از ترانه‌های ملایم مورد توجه قرار می‌گرفت. تعداد افرادی که برای تماشای شب اول کنسرت آمده بودند، به 200 نفر هم نمی‌رسید!

در کمال ناباوری این برنامه با استقبال همراه نبود. علی لهراسبی در توجیه این مطلب گفت: «ظاهرا دیشب اینجا طوفان اومده و تموم بیلبوردها و تراکت‌های تبلیغاتی رو با خودش برده»  [اشاره: شب گذشته طوفان شدیدی جزیره کیش را درنوردید. به‌طوری که خیابان‌ها به رودهای خروشان تبدیل شده بود و بسیاری از بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، چراغ برق‌ها، شاخه های درختان و ... از جا کنده شدند.]

با وجود استقبال بسیار ضعیف از کنسرت، جو دوستانه و مطلوبی در سالن حاکم بود و صحبت‌های دلنشین و رابطه‌ی خوب علی لهراسبی با حضار، محیطی دوستانه و صمیمی را به‌وجود آورده بود. به‌طوری که ابراز علاقه‌ی هواداران بی‌پاسخ نمی‌ماند.

یکی از قسمت‌های جالب کنسرت، اجرای ترانه «ضیافت» مربوط به مرحوم ناصر عبداللهی بود که با یاد و به‌نام او توسط علی لهراسبی اجرا شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. بعد از رضا صادقی، این دومین خواننده‌ای است که در کنسرت‌هایش از مرحوم عبداللهی یاد کرده و به اجرای کارهایش می‌پردازد.
پایان بخش این کنسرت، تک‌نوازی نوازندگان بود که هر یک به نوبه خود، هنرشان را در نواختن سازها به رخ کشیدند.

ارکستر علی لهراسبی 13 نوازنده داشت که این امر نشان از حساسیت و اهمیت او به موسیقی پرحجم و ارکستری دارد. نوازندگانی که بيش‌تر آن‌ها هنرمندان طراز اول کشور هستند. مانند: شهاب اکبری (کی‌بورد)، حسین شریفی (ترومبون)، بابک یوسفی (کلارینت)، امید حاجیلی (ترومپت) و...
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آذر 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

f.a
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

سلام. وقعا مرسي خيلي گزارش خوب و جذابي بود. لطفا از كنسرت گروه آريان در تهران نيز حتما عكس وگزارش بذاريد.
ممنون. پايدار باشيد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

salam.kheili aali bood lotfan gozareshe tasviri az konsert ham bezarin.mamnoonam az site khoobetoon

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گزارش کنسرت علی لهراسبی در جزیره کیش | موسیقی ما