برنامه یاد بعضی نفرات
 
شب به‌یادماندنی «سال»
کنسرت بهنام ابطحی و ارکستر بزرگ‌اش برگزار شد
شب به‌یادماندنی «سال»
موسیقی ما – بهار راستین:  پنج‌شنبه شب سالن همایش‌های برج میلاد با وجود سردی هوای محوطه برج، شب گرمی را پشت سر گذاشت. بهنام ابطحی به همراه ارکستر 50 نفره‌ی خود که از نوازندگان خوش‌نام ایرانی نظیر میثم مروستی، فیروز ویسانلو، همایون نصیری، دارا دارایی، پدرام مرندی، مسعود همایونی، میلاد نیك زاد، امید حاجیلی، ارسطو ميرزایی و ... بهره می‌برد، قطعات آلبوم جدید خود با نام «سال» را اجرا کرد. همچنین پاشا یثربی مسئولیت رهبری این ارکستر را برعهده داشت.

بهنام ابطحی قرار بود این برنامه را تیرماه امسال اجرا کند، که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد، تا پنجشنبه 29 آبان 1388 اولین اجرای گروه برگزار شود.

کنسرت با تاخیر اندک و با قطعه کوتاه تکنوازی درامزِ بهنام ابطحی آغاز و سپس قطعات «فروردین»، «اردیبهشت»، «خرداد»، «تیر» و «مرداد» اجرا شد، که قطعه «مرداد» با استقبال بیشتر حاضران در سالن روبه‌رو شد. اجرای کم‌نقص و زیبای نوازندگان در کنار حال‌و‌هوای مرتبطِ قطعات با ماه‌های نامگذاری شده و همچنین فضای تلفیقی پاپ-کلاسیک قطعات که البته برخی از آن‌ها در گونه جز-کلاسیک، سافت راک و حتی موسیقی شرقی دسته‌بندی می‌شدند، این کنسرت را نسبت به موراد مشابه متمایز کرده بود.

اجرای‌های سولوی درامزِ بهنام ابطحی، گیتار الکتریکِ مسعود همایونی و پرکاشنِ همایون نصیری در بخش‌های مختلف با تشویق‌های مکرر حاضران روبه‌رو شد.

بعد از اجرای قطعه «آبان» که با استقبال خوب حاضران روبه‌رو شد نوبت به سورپرایز برنامه بود. رضا صادقی در میان تشویق‌های مکرر علاقه‌مندان و دوست‌دارانش روی سن آمد.

صادقی بعد از تعریف و تمجیدِ از بهنام ابطحی با همراهی ارکستر قطعه «به همین سادگی» را اجرا کرد. حضور رضا صادقی به عنوان مهمان ویژه و اجرای یک قطعه، از آن دست اتفاق‌هایی بود که خارج از وجهه تبلیغاتی‌اش به جذاب‌تر شدن برنامه کمک می‌کرد.البته این حضور تک‌آهنگی به‌هیچ‌وجه کلیت برنامه را تحت تاثیر قرار نداد و قطعا بیشتر از تک‌آهنگ صادقی، قطعات زیبای بهنام ابطحی در ذهن‌ها خواهد ماند.

سئوال جواب‌های گیتار الکتریکِ مسعود همایونی و ترومپتِ امید حاجیلی در یکی از قطعاتی که در فضای جز- کلاسیک اجرا می‌شد، لحظات نابی را برای حاضران در سالن به وجود آورده بود. از آنجایی که قطعات معرفی نمی‌شدند، مشخص نبود که این قطعه مربوط به کدام ماه است.

و اما اجرای زیبای «اسفند» که در بخش‌هایی با دوئت فوق‌العاده درامز (بهنام ابطحی) و پرکاشن (همایون نصیری) همراه بود، حسن ختام خوبی برای یکی از بهترین کنسرت‌های چند سال اخیر بود.
گزارش تصویری این کنسرت به یادماندنی را به زودی در «موسیقی ما» خواهید دید.

حاشیه‌ها:
- از نکات جالب توجه لباس‌های یک‌دست مشکی گروه بود که رضا صادقی نیز به آن اشاره کرد.
- با وجود نوازنده‌های سرشناس، اجرا‌ی قطعات زیبا، حضور کم‌نظیر ارکستر 50 نفره در چنین برنامه‌هایی و حتی حضور رضا صادقی به عنوان خواننده مهمان متاسفانه تعداد صندلی‌های خالی این کنسرت، کم نبود.
- در شب اول کنسرت؛ بهنام ابطحی حتی یک کلمه هم با حاضران در سالن صحبت نکرد.
- نظم خوب سالن و همکاری خوب روابط عمومی کنسرت از نکات قابل توجه این برنامه بود.
- حضور کلیه نوازندگان گروه دارکوب از دیگر ویژگی‌های ارکستر بهنام ابطحی بود.
- شب اول کنسرت هنرمندان زیادی به عنوان مهمان حضور داشتند که از میان آنهامی‌توان به نیما وارسته، امیر طبری، سهراب پاکنژاد و ... اشاره کرد.
- بعد از اتمام کنسرت، بهنام ابطحی، تعدادی از نوازنده‌ها و حتی برخی از حضار شام را در یکی از رستوران‌های خیابان ولیعصر صرف کردند.

عکس: سعید عبداللهی
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

بازم عکس!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

ax bezarid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

lotfan bishtar ax bezarid

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

وبلاگ هواداران سعید شهروز عکس های کامل و گذاشته :
http://saeid-shahrouz.blogfa.com

ببینید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

سلام...من هم یکی از حضار پنج شنبه شب بودم...

واقعا حس غالب بر افراد و محیط سالن بسیار صمیمی و دلنشین بود...نوازنده ها بی ریا می نواختند و به بی اهمیتی اندکی از حضار بی اعتنا بودند...بله یکی از ایراد ها معرفی نکردن قطعات بود... و به نظر من باید قطعاتی که توسط بهنام ابطحی برای خواننده ها ساخته شده است در بین این قطعات ماه های سال توسط همان خواننده اجرا می شد...البته ما که بهنام ابطحی رو قبول داریم ولی جالبه بدونید که در کنار من خانواده ای حضور داشتند که در اواسط برنامه پدر خانواده فرمودند: " آقا اگه چیزی نمی خونید ما بریم!!؟ " ... یا 2 خانم محترم پشت سر من نشسته بودند که وسط برنامه پرسیدند بهنام ابطحی کدومه؟...

همچنین جا داره که از عوامل برج میلاد تشکر کرد که حس یک کنسرت واقعی را فراهم کردن. با برخورد خوب...پارکینگ رایگان!...تغذیه در محل و از همه مهم تر سیستم صوتی سالن بود که به طور کامل ضعف های تالار وزارت کشور را پوشاند...و همچنین صندلی های مناسب، سیستم نور پردازی در حد قابل قبول.

همین طور از فروشگاه موسیقی ققنوس بابت ارائه سرویس مناسب و برنامه ریزی شده جهت فروش بلیط کنسرت.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب به‌یادماندنی «سال» | موسیقی ما