برنامه یاد بعضی نفرات
 
عليزاده: «از چهره‌ی زيبای شهريار درس اميد بگيريم»
مراسم نکوداشت شهريار فريوسفی با حضور بزرگانی چون ظريف و عليزاده برگزار شد
عليزاده: «از چهره‌ی زيبای شهريار درس اميد بگيريم»
مراسم نكوداشت زنده‌یاد شهریار فریوسفی، نوازنده تار و سه‌تار، پنج ماه بعد از درگذشت این هنرمند با حضور جمعی از هنرمندان در فرهنگ‌سرای هنر برگزار شد.

در این مراسم كه شام‌گاه گذشته - 25 آبان‌ماه - برپا شده بود، بعد از پخش نماهنگی از زندگی این هنرمند، هوشنگ ظریف نوازنده تار، گفت: شهریار فریوسفی از 11 سالگی‌ كه به هنرستان موسیقی آمد تا آخرین روزهای مرگ‌اش به موسیقی پرداخت و این بزرگ‌داشت به‌جاست ، اما ای كاش قبل از فوت این هنرمندان به تجلیل آن‌ها بپردازیم.

در ادامه این مراسم یكی از ساخته‌های پدرام فریوسفی با عنوان «پرواز پدر» با دكلمه‌ای از پانیذ فریوسفی اجرا شد و سپس اركستر زهی تهران به سرپرستی حسین میشگان قسمت دوم كنسرتو ویوالدی را نواختند.

حسین علیزاده نیز در ادامه این مراسم با اشاره به جایگاه فریوسفی مطرح كرد: چهره زیبای شهریار نگاه به دوردست دارد و عشق و امید را در دل‌ها زنده می‌كند، پس بهتر است كه امروز به جای یأس و ناامیدی، از چهره او درس بگیریم و زندگی را ادامه دهیم.

او اضافه كرد: امروز همه ما از شهریار به خاطر زنده بودن و زنده ماندنش درس می‌گیریم. زیرا كه او با بودن و نبودنش به ما زندگی می‌دهد. مرگش برای همه ما سخت است اما فكر كردن به خوبی‌های او،موسیقی‌ و وجود شادش به ما زندگی و انرژی می‌دهد و از سوی دیگر فرزندان او وقتی ساز می‌زنند،احساس پدرشان را به ما منتقل می‌كنند.

علیزاده گفت: در این مجالس احساس می‌كنیم كه خانواده‌ای بزرگ دور هم جمع شده‌اند، چرا كه ما همگی عضو خانواده یك ملت هستیم و به همین دلیل وقتی مردم هنرمندی را از دست می‌دهند، گویی عضو خانواده‌شان را از دست داده‌اند. این مجالس هم قوت قلبی برای ما و مردم است تا غم و كمبود هنرمند را به تنهایی به دوش نكشیم.

نوازنده شورانگیز با قدردانی از هوشنگ ظریف تصریح كرد: تمام شاگردان هوشنگ ظریف موسیقی‌دانان و انسان‌های خوبی هستند و از آنجا كه در موسیقی ایران حضور شفاهی استاد و انتقال سینه به سینه آموخته‌های او به شاگردش همیشه بوده است اما این افراد تنها چند نت و ردیف را انتقال نداده‌اند بلكه روح، منش و دل پاك‌شان شاگرد را می‌سازند و این قدردانی جامعه ما از هوشنگ ظریف است كه تمام وجود و روحش در شاگردانش نهفته است.

علیزاده ادامه داد: همه خوبی‌های شهریار فریوسفی و دیگران شاگردان موسیقی همچون او مدیون هوشنگ ظریف است.

بزرگ‌داشت زنده‌یاد شهریار فریوسفی با اجرای گروه موسیقی «دالاهو» به سرپرستی مسعود حبیبی پایان یافت.

گفتنی‌ست؛ در این مراسم هنرمندان و مدیرانی هم‌چون فاضل جمشیدی، عبدالحسین مختاباد، سهیل محمودی، هادی منتظری، مسعود حبیبی، بیژن بیژنی، قاسم رفعتی، عباس سجادی، محمدعلی خبری و ... حضور داشتند.

شهریار فریوسفی پانزدهم تیرماه به علت عارضه قلبی پس از انتقال به بیمارستان البرز كرج از دنیا رفت.
منبع: 
ايسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عليزاده: «از چهره‌ی زيبای شهريار درس اميد بگيريم» | موسیقی ما