برنامه یاد بعضی نفرات
 
دل خلوت خاص
درباره آلبوم «صدای سخن عشق» ناظری که با تنظيمی نو دوباره عرضه شده؛
دل خلوت خاص
موسيقی ما- سما بابایی: اهالی موسیقی این روزها دارند كارهای خودشان را انجام می‌دهند. با همان قدرت و قوت همیشگی. حالا اگر نیمی از سال گذشته و ما نه آن‌ها را روی صحنه دیده‌ایم و نه آثار صوتی چندانی از آن‌ها به بازار عرضه شده، باید مشكل را در جای دیگری جست‌و‌جو كرد. مدت‌هاست كه مسایل حاشیه‌ای بیداد می‌كند و سیاست بیش از هر‌ زمان دیگر سایه سنگین خود را گسترانده است و در این میان، مثل همیشه این هنر است كه زودتر از هر چیز دیگر حذف شده و نادیده گرفته می‌شود. این اما به معنای توقف فعالیت‌های هنری و موسیقایی نیست. هنرمندان عرصه موسیقی كه از ابتدای سال جاری تا‌كنون برنامه‌های‌شان را در خارج از ایران، به اجرا در آورده‌اند،‌ هم‌چنان آثار هنری بدیعی را خلق می‌كنند. درمیان این محرومیت عمیق اما،‌ این روزها آلبوم «صدای سخن عشق» با تنظیمی جدید به بازار عرضه شده است كه اتفاق خجسته‌ای به‌شمار می‌رود. به‌خصوص آن‌كه این اثر در سال‌های دوری منتشر شده و برای بسیاری خاطره‌انگیز است؛ «دل خلوت خاص دل‌بر آمد...» این آلبوم حاصل اجرای زنده گروه «شمس» به رهبری کی‌خسرو پور‌ناظری كه آن زمان‌ها به نام علی پور‌ناظری ‌معروف بود و هم‌چنين شهرام ناظری در سال‌های دور است. مهم‌تر آن‌که استاد سید‌خلیل عالی‌نژاد در این کنسرت این گروه را همراهی می‌کند. او از همان ابتدا كه پورناظری گروه تنبور شمس را تشکیل داد، به جمع این گروه پیوست و جواب آواز ماندگار سید‌خلیل در این کاست با صدای ناظری یكی از اعجاب‌انگیزترین قطعه‌های موسیقی تنبور در ایران است، ‌اگر‌چه سید خلیل‌ در اواسط دهه 1360، خود گروه بابا‌طاهر را تشکیل داد و آلبوم «‌زمزمه قلندری‌» را منتشر كرد كه در نوع خود بی‌نظیر است.
قطعات خاطره‌انگیز خلوت خاص، تجلی طور، مردان خدا و مست و دیوانه (حیلت رها کن عاشقا) در این آلبوم به اجرا در آمده است. آواز «رو سر بنه به بالین» نيز با تنبور سید‌خلیل از زیباترین آوازهای این خواننده است.
این مجموعه شامل دو سی‌دی است. سی‌دی اول بازسازی و مسترینگ جدید همان اثری است كه 30 سال پیش منتشر شده بود و سی‌دی دوم هم‌نوازی دوباره اعضای کنونی گروه شمس است که سازهای جدید و میکسی تازه كرده‌اند. سازهای مورد استفاده در تنظیم جدید آلبوم «صدای سخن عشق»، بینز، کوزه، دمام و سازهای کوبه‌ای دیگر است.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آبان 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دل خلوت خاص | موسیقی ما