برنامه یاد بعضی نفرات
 
پيام تسليت خانه‌ی موسيقی منتشر شد
درپی درگذشت پرويز مشکاتيان
پيام تسليت خانه‌ی موسيقی منتشر شد
هیئت مدیره خانه‌ی موسیقی در پی درگذشت پرویز مشكاتیان، آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی سنتور پیام تسلیتی صادر كرد.

پیام تسلیت خانه‌ی موسیقی به شرح ذیل است:
در ادامه‌ی این پیام آمده است؛ متاسفانه یك‌بار دیگر ستاره‌ای از آسمان فرهنگ و هنر ایران فرو افتاد و نغمه‌پردازی دل‌سوخته و خنیاگری كاركشته به خاموشی گراييد.
پرویز مشكاتیان نه تنها آهنگ‌سازی توانا و ملودی‌پردازی مسلط، بلكه ادیب و شعر‌شناسی شایسته بود كه با تلفیق و تركیب این دو هنر اصیل ایران آثاری بدیع و جاودانه ساخت كه هم تائید خواص را به دنبال داشت و هم با افبال عمومی مواجه می‌شد و دقیقا به همین دلیل است كه آثار او در حافظه‌ی تاریخی و شنیداری مردم ایران به ثبت رسیده است.
در ادامه این پیام می‌خوانیم: «مشكاتیان موسیقی‌دان وآهنگ‌سازی مولف و تاثیر گذار بود. خلاقیت‌اش در همه‌ی ابعاد هنرش موج می‌زد. آهنگ‌سازی، نوازندگی و تنظیم‌كنندگی او واجد تمامی این ویژگی‌ها بود او در تك‌نوازی و جواب آواز و در همراهی با خواننده‌ی منحصر به فرد می‌نمود. در دوران و مقطعی حساس از موسیقی ایرانی آثارش تحرك و درخششی مشهود به این هنر بخشید به‌طوری كه به فاصله‌ی كمتر از یك دهه خیل جوانان مشتاق را به سوی موسیقی ایرانی گسیل داشت و از این نظر می‌توان گفت كه مشكاتیان حق بزرگی به گردن موسیقی ملی ایران دارد.
جدیت و صلابت هنری مشكاتیان در دهه 1350 و 1360 بویژه ساخت آثاری كه ارتباط گسترده‌ای با وقایع اجتماعی این دوران و با مخاطبان بر قرار می‌كرد موجب شد تا موسیقی ایران جان دوباره‌ای گرفته و خون تازه‌ای در پیكر آن جریان یابد.
هیات مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی در پایان پیام آورده است: «خانه‌ی موسیقی ایران ضمن ابراز تاسف از ضایعه‌ی درگذشت این هنرمند بزرگ و با تسلیت فقدان استاد پرویز مشكاتیان به خانواده آن مرحوم و همه ایرانیان فرهنگ‌دوست امیدوار است نسل جوان و هنرجویان گرامی كشور راه و رویه‌ی آن استاد فقید را برگزیده و در راه اعتلای هنر موسیقی كشور كوشا باشند؛ باشد كه در آینده‌ی كشور عزیزمان جایگزینان شایسته‌ای برای هنرمندان در خاك خفته خویش بیابد.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 4 مهر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پيام تسليت خانه‌ی موسيقی منتشر شد | موسیقی ما