برنامه یاد بعضی نفرات
 
خانه موسیقی از گروه کر تهران تقدیر کرد
در روز مبعث پیامبر (ص)؛
خانه موسیقی از گروه کر تهران تقدیر کرد
نشست ماهانه اهالی خانه موسیقی روز گذشته 28 تیرماه با گرامی‌داشت یاد و خاطره بیژن ترقی و علی تجویدی و همچنین تقدیر از گروه کر تهران در محل این خانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور اعضای هیئت مدیره کانونهای تخصصی خانه موسیقی برگزار شد محمد سریر رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی ضمن تبریک مبعث پیامبر اسلام(ص)و خوشامد به حاضران، گزارش کوتاهی از برنامه های ماهانه خانه موسیقی ارائه کرد.

یادی از فریوسفی
او با اشاره به درگذشت شهریار فریوسفی گفت: متاسفانه حدود دو هفته قبل شهریار فریوسفی به رحمت خدا رفت و من لازم می دانم که این ضایعه را به اهالی خانه موسیقی و جامعه هنری کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت بگویم. فریوسفی عضو عزیز ما بود که در 80 درصد آثار تولیدی در حوزه موسیقی سنتی و موسیقی فیلم حضور موثر داشت؛ اما با وجود این حجم فعالیت و همچنین تمام توانایی ها و دانشی که داشت هرگز ادعای پیشتازی در هیچ زمینه ای را نکرد.

تشکیل کانون ترانه سرایان
مدیر عامل خانه موسیقی همچنین خبر از تشکیل کانون ترانه سرایان داد و افزود: ما برای تعامل بیشترو بهتر با ترانه سرایان و همچنین پیگیری مطالبات صنفی این دسته از هنرمندان قصد داریم کانون ترانه سرایان را تاسیس کنیم ودر حال حاضر نیز موافقت نزدیک به 40 نفر از ترانه سرایان موفق کشور را در این زمینه جلب کرده ایم.

یاد از تجویدی و ترقی
سریر در ادامه افزود: در مراسم امروز قرار است همچنین یادی داشته باشیم از بیژن ترقی و علی تجویدی که در بین ما نیستند.
در ادامه این مراسم دو فیلم از زندگی علی تجویدی و بیژن ترقی برای حاضران پخش شد که در آن ضمن معرفی نحوه آشنایی آنها با موسیقی و سیر حرکتی شان آخرین مصاحبه ها و گفته های ترقی نیز به نمایش در آمد.

تقدیر از گروه آوازی تهران
در ادامه این مراسم به دلیل موفقیت اخیرگروه کر تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو در کره جنوبی دکتر سریر برای تقدیر از آنها از میلاد عمرانلو و همچنین برخی از حاضران دعوت به عمل آورد.
سپس مدیرکل دفتر موسیقی با تبریک بعثت پیامبرخطاب به گروه کر تهران گفت : امیدوارم معماری موسیقی امروز که به دست شما صورت می گیرد بعثتی برای موسیقی ما باشد تا موسیقی فردای ما را پایه گذاری کند.
خبری همچنین تصریح کرد: ما باید تنوع ها و ظرفیت های موسیقی کشورمان را بشناسیم و در جهت حفاظت از آن و معرفی این گنجینه عظیم فرهنگی به جوانان ایرانی تلاش کنیم.
در ادامه برنامه هدایایی با حضور حسن دهلوی، مصطفی کمال پورتراب، محمد سریر و محمدعلی خبری از سوی خانه موسیقی به میلاد عمرانلو سرپرست و رهبر گروه آوازی تهران اهدا شد.

قصه همیشگی مانی و مانا
حسین دهلوی نیز در پایان این نشست پیشنهاد تشکیل مجموعه ای از آثار هنرمندان حال حاضر موسیقی کشور را برای مراجعه دانشجویان و محققان ارائه کرد و وجود چنین آرشیوی را ضروری دانست.
استاد دهلوی همچنین از به اجرا در نیامدن اپرای مانی و مانا که حدود 30 سال قبل برای کودکان ساخته بود به گلایه پرداخت و خواستار آن شد تا بالاخره این اثر برای کودکان به روی صحنه برود.
در این نشست هنرمندانی چون مصطفی کمال پورتراب، نصرالله ناصح پور، قاسم رفعتی، داوود گنجه ای، داریوش پیرنیاکان، ناصر چشم آذر، امیر بکان، سعید فرج‌پوری، تقی ضرابی، عبدالحسین مختاباد، جماالدین منبری، کیوان ساکت، پیمان سلطانی و... حضور داشتند.
نشست ماهانه خانه موسیقی آخرین یکشنبه هر ماه با حضور هنرمندان کانونهای تخصصی این خانه برگزار می‌شود.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 تیر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خانه موسیقی از گروه کر تهران تقدیر کرد | موسیقی ما