برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرهاد فخرالدینی:‌ تمایلی به ادامه همکاری ندارم
با وجود تکذیب کناره‌گیری فخرالدینی از رهبری ارکستر ملی توسط دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛
فرهاد فخرالدینی:‌ تمایلی به ادامه همکاری ندارم
موسیقی‌ما - ارکستر ملی طی چند هفته گذشته شاهد اتفاقاتی بوده که جدیدترین آن به جدایی فرهاد فخرالدینی از رهبری این ارکستر مربوط می‌شود.
فرهاد فخرالدینی پیرامون حواشی ارکستر ملی و ادامه همکاری خود با این ارکستر به مهر گفت: دیگر تمایلی به ادامه همکاری با ارکستر ملی و رهبری این مجموعه ندارم.
رهبر ارکستر ملی درباره دلایل این تصمیم خود گفت: در حال حاضر ترجیح می‌دهم سکوت کنم و بهتر است دلایل این امر را از دکتر خبری رئیس مرکز موسیقی وزارت ارشاد پیگیری کنید. هر چند هنوز مطلبی از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره اعلام نشده اما خبرهای غیررسمی از منابع نزدیک به ارکستر ملی حکایت از آن دارد که این ارکستر طی روزهای گذشته از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد به بنیاد رودکی واگذار شده است.
این در حالی است که کنسرت ماه گذشته ارکستر ملی نیز که قرار بود در روزهای 28 تا 30 خرداد در تالار وحدت برگزار شود نیز از سوی فرهاد فخرالدینی به تعویق افتاد. رهبر ارکستر ملی دلیل این موضوع را فضای نامناسب برای شنیدن موسیقی و اجرای کنسرت عنوان کرده بود.
جدایی فرهاد فخرالدینی از ارکستر ملی پس از 11 سال رهبری این ارکستر و اجرای آثار به یاد ماندنی بسیاری توسط وی روی می‌دهد. فخرالدینی در سال ۱۳۷۷ ارکستر موسیقی ملی را بنیان گذاشت که اولین برنامه آن به اجرای چند اثر از علی تجویدی با آواز محمدرضا شجریان اختصاص داشت.
فرهاد فخرالدینی رهبر اركستر موسیقی ملی ایران آثار زیادی را از خود به یادگار گذاشته است كه اغلب آثارش و به خصوص موسیقی سریال امام علی (ع) اقبال عمومی یافته است. فخرالدینی از سال 1344 با رادیو به همكاری پرداخته و از سال 1352 تا 1358 رهبری اركستر بزرگ رادیو و تلویزیون ملی ایران را بر عهده گرفته و پس از انقلاب نیز در كنار كار موسیقی با دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد در زمینه تدریس موسیقی همكاری داشته است.
منبع: 
اعتماد ملی
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 تیر 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرهاد فخرالدینی:‌ تمایلی به ادامه همکاری ندارم | موسیقی ما